Spørgsmål

Sagemcom 3890 iforb. m. Apple router


  • Deltager
  • 0 kommentarer
Havde prob. med forbindelsen og hastigheden. YouSee sendte en tekniker. Han tog min gamle Netgear modem (kørte bridge mode) og efterlod en Sagemcom 3890 i stedet. Det skal lige siges mit netværk har kørt fint med 100/20 de sidste to år (på wifi ca 80/22).

Men siden Netgear modemmet blev skiftet ud med en Sagemcom 3890 har mit Apple netværk (via Extreme router der får extended wifi netværket via en AirPort Time Capsule og en AirPort Express, linket via wifi og ikke Ethernet) ikke fungeret.

Sagemcom er i bridgemode og Apple Extreme køre DHCP & NAT. Og forbindelsen er der og den er hurtig. Men altså kun på Extreme.

Men TC og Expressen burde jo også bare køre for intet i mit netværk er ændret. Men det gør de bare ikke. De bliver ved med at sige, at der ingen internetforbindelse er. Jeg har prøvet at resette dem. No joy.

Er det på YouSee side fejlen er? Tillader de ikke andre end min Extreme at forbinde til internettet dvs afviser Yousee 'pakker' fra de andre to wifi stationer?

En anden detaljer er, at tidligere kunne jeg på fx min iPhone vælge mellem 2.4 og 5 GHz netværket uden problem. Man kunne skifte på et splitsekund. Nu tager det imidlertid længere tid, op til 20 sek og når den griber forbindelsen skriver den 'ingen internetforbindelse'.... og så går der fem sekunder og så er der forbindelse. Hvad skyldes denne forskel? Er det tegn på netværksproblemer eller er det igen hos YouSee prob er?
Cheers

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)