Spørgsmål

sagemcom 3890 hastigheder

Mit gamle Netgear C6250 havde et mildest talt dårligt wifi.
Yousee har så, sendt mig et nyt Sagemcom 3890, som skulle løse mine problemer. Det har så, i stedet for skabt et nyt.
Med en trådet forbindelse, kørte min Netgear uden problemer. Jeg har en 300/60 forbindelse, og havde fuld båndbredde med min Netgear.
Med den nye, kommer jeg ikke over 30/60. Har talt med supporten, som ikke kunne hjælpe.
Der kommer en tekniker på besøg på onsdag, men det her er ikke godt for mit blodtryk :)
Så jeg vil lige høre om I har nogle ideer?
Har prøvet med en factory reset, andre kabler (også coax) utallige genstarts osv. uden at det har hjulpet.

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det lyder underligt, det er et Gigaspeed Modem, jeg får så godt som fuld udnyttelse af min 100/20 forbindelse, den ligger typisk målt på Wi-Fi på 94/95 Mbits Down og 25/27 Mbits Up.
Min upload er som sagt fin, den ligger fint omkring 62Mbit. Det er "kun" download der er skidt. I går, da jeg lige havde skiftet, svingede min dl mellem 10 - 20Mbit.
Jeg talte så med supporten, som mente at en del af problemet kunne ligge i, at jeg havde ændret SSID og pwd til mit wifi. :) Godt forsøgt, men ikke særligt relevant. Jeg kom så på hold, og lidt efter kom han tilbage og fortalte mig, at de godt kunne se at der var et problem. Dette ville så, være i orden efter kl 20. i går. Og Jubii, jeg havde så en stabil dl på 30Mbit - syntes dog, at der er et stykke vej op til 300Mbit. Jeg har så talt med supporten igen i dag og de mener at det er en opgave for en kørende tekniker.
Omdømme 4
Badge +1
Har du prøvet at fjerne tv-kablet fra stikdåsen og genstarte routeren?
Jeg havde også hastighedsproblemer med Sagemcom 3890, og her viste det sig at være min antenneforstærker, en Triax, som genererede noget støj, der generede routeren.
Sigvard skrev:

Har du prøvet at fjerne tv-kablet fra stikdåsen og genstarte routeren?
Jeg havde også hastighedsproblemer med Sagemcom 3890, og her viste det sig at være min antenneforstærker, en Triax, som genererede noget støj, der generede routeren.

Jeps, det har jeg lige prøvet. Ingen ændring.
Lige en update.
Har lige kørt en speedtest og nu ligger min dl på den gode side af 300Mbit.
Intet er ændret, fra min side. Samme kabling, samme Gbit port i switch osv.
Så mon ikke, at Yousee har pillet lidt :)
Jeg aflyser kørende tekniker.