sagemcom 3686 v2, bridge mode til Asus ac87u, hvordan?

Omdømme 4
Badge +1
  • Superbruger
  • 259 kommentarer
Lige siden jeg fik Sagemcom routeren, har jeg haft problemer med den. Så nu har jeg købt en Asus ac87u router, som jeg vil bridge til.

Jeg havde ingen problemer med den gamle Cisco epc3925 router jeg havde, jeg nemt kunne bridge med en Asus n66u router. Så jeg havde håbet på, at Sagemcom'en ville bridge med min nye Asus ac87u, not :(

Når jeg cloner WAN Mac adressen fra Sagemcom routeren til Asus routeren, så sker der noget mystisk med den ip adresse jeg får tilbage. Ip adressen starten på 10.86.255.17 - hvilke fortæller mig det ikke er noget normal wan ip, men at det ligner noget intern lan ip jeg får tilbage.

Jeg kan ping'e dr.dk, men kan ikke få gang i nogen sider på nettet?

Er der nogen af jer, som har en procedure til, hvor i eventuelt har fået jeres sagemcom 3686 v2 til at spille sammen med en anden router i bridge mode?

Er der mulighed for, at få en anden router fra Yousee (måske Cisco igen). Jeg har bøvlet med Sagemcom'en i 3 måneder, og er nu mega træt af den. Måske der er nogen af jer, som er byttet til anden router?

19 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
At clone MAC adressen er vist sidste udvej, og virker måske ikke hos Yousee. Jeg kan ikke huske nogen, som har gjort det. Har du prøvet at gøre det "normalt"?
Omdømme 4
Badge +1
Jeg har prøvet at taste ip adressen direkte ind i Asus routeren, men det virker stadig ikke. Jeg kommer heller ikke frem til aktiverings-portalen, har ikke adgang til mitwifi.dk.

Men den ip jeg får tilbage ser meget mystisk ud, i hvert fald ikke en wan ip adressen. Så jeg aner ikke hvor det går galt, andet at det ikke funker.

Det burde det være lige til, få Mac adressen til af funke (clone Sagemcom'ens wan mac), og så lade Yousee gi' mig en ordentlig ip adresse til wan siden. Det funkede fint med Cisco'en.

Jeg tænker der må være mere end en fejl i den Sagemcom router. Hvis Yousee ikke kan få min åbne WiFi profil til at virker, og heller ikke få bridge mode til at funke ordentlig, så er man dårligt stillet.

Øv, havde gældet mig til at få Asus ac87'eren på, eftersom jeg aldrig har haft problemer med n66u routeren, samt Cisco'en jeg havde fra Yousee.

Men super tak for svaret Slangefar, det er dejlig til byder dig til med hjælp.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har desværre ikke komme med noget, men en del har sat deres 3686 i "bridge mode", og jeg håber nogen af dem kan komme med nogen forslag. Asus laver rigtig gode routere, og fik jeg lov af "hende som bestemmer", vil jeg sikkert også sætte en Asus efter min Netgear 6250.
Omdømme 4
Badge +1
Haha, ja jeg har været meget glad for min n66u, og skulle have en med ac. Men ja, de er lækre og en smule dyre. Jeg har spurgt i en anden Sagemcom... bridge tråd for eventuelle løsningsforslag.

Et andet problem jeg havde med Sagemcom'en, var wifi rækkevidden. Jeg skulle streame fra min plex server, og havde konstant stutter hakke problemer med videoerne. Som jeg ikke havde m. n66u routeren. Så jeg var nød til at opgradere
Omdømme 4
Badge +1
Jeg fandt lige en anden webside, som beskriver nøjagtig de problemer jeg sider med:

https://www.version2.dk/blog/coax-bridge-mode-wtf-935412

Det lader til, at bridge mode der er testet i september 2016, og at det ikke virker. Jeg har de samme problemer, at jeg ryger på en mystisk wan ip adresse, som måske er noget internt hos Yousee?

Cisco er dyrt, men det virker!!
Omdømme 7
Badge +7
Der var en del bøvl med Netgear 6250 i starten med alt vores trådløse udstyr, men efter at have lært den godt at kende, og lavet en række rettelser i den, kører den meget stabilt, og jeg behøver ikke mere genstarte den. Jeg er faktisk bange for, at den bryder sammen, og Yousee tvinger mig til en Sagemcom 3686. Jeg håber ikke på en ny router før Sagemcom 3890 :D
Omdømme 4
Badge +1
haha Slangefar, jeg vil ikke anbefale Sagemcom'en. Dog skal det siges, at til alm. husmands brug, der virker den ok. Det er kun hvis man bevæger sig over i noget mere advanced, at Sagemcom'en begynder at brokke sig. Siger måske også lidt om den firmware Yousee har lavet til den, og de fejl jeg tror der er i den.

Haha... ja en 3890 som er er godt gennemtestet, burde lige være sagen :D Den er jeg også med på. Men faktisk ville jeg også være glad for at få en Cisco EPC3925 igen. Fik min byttet til Sagem... pga. Ciaco'en var defekt, og øv da :)
Omdømme 7
Badge +7
Sagemcom 3890 skulle være på lager hos Yousee og skal bruges til deres gigabit bredbånd. Den kan køre den nye standard DOSSIS 3.1, og det åbner for nogle interessante muligheder, hvis bare Yousee ikke prisætter det helt vildt, og tilbyder hastigheder som f.eks. 1000/60. Den kan jeg ikke bruge til så meget, men en 500/500 vil jeg personligt sætte pris på.
Omdømme 4
Badge +1
Sagen her er afsluttet, og jeg har fået løst mit Sagemcom -> Asus router problem.
Jeg havde som sagt prøvet alt med Sagemcom til Asus router kombinationen, og intet ville virke. Og faktisk troede jeg ikke Yousee support ville hjælpe, nu hvor det drejede sig om min egen router.

Alligevel tog jeg beslutningen om, at ringe til Yousee support, og jeg blev positivt overrasket. Så snart min Asus router's MAC adr. blev indtastet i yousee's systemer, så virkede alt :) Mig som troede, at jeg selv kunne indtastet Sagemcom'ens MAC i Asus routeren, med virkede ikke.

Så nu er jeg lykkelig igen, og bruger kun Sagemcom'en som modem til Asus ac87u routeren.

Så jeg er lidt ekstra glad, eftersom jeg via Sagemcom'en er fremtidssikret med et større antal up/downsteam kanaler for hurtigere hastigheder.
moef skrev:

Og faktisk troede jeg ikke Yousee support ville hjælpe, nu hvor det drejede sig om min egen router.

Alligevel tog jeg beslutningen om, at ringe til Yousee support, og jeg blev positivt overrasket. Så snart min Asus router's MAC adr. blev indtastet i yousee's systemer, så virkede alt :)

Det vil de åbenbart heller ikke altid. En anden kunde skrev på forummet for et par måneder siden omkring et aktiveringsproblem. Han kunne ikke få dem til manuelt at skrive mac-adressen ind i systemet.
Jeg har lige læst dit indlæg om den lykkelige udgang med at få din ASUS router at fungere efter Sagemcom . Jeg har for nogle måneder siden desværre fået udskiftet mit Cisco modem med den nye Sagemcom3890 som jeg forsøgte at få i Bridge mode, så jeg kunne fortsætte med min dejlige ASUS rt-ac68u router mem det kunne komme til at fungere, trods mange konsultationer med yousee supportere. Så jeg har måttet acceptere kun at køre med Sagemcom 3890 som router, men det irriterer mig at jeg ikke kan bruge min ASUS router som har fungeret rigtig godt, så hvis jeg kan få dig til at skære ud i pap for mig hvordan du har fået løst dit problem, vil jeg blive rigtig glad, og håbe det også kan lykkes for mig at min gamle router i arbejde igen. Jeg er ikke 100% nørd, men det går rimeligt :8. Det er også en stor fordel for mig at min ASUS er dansk sproget, så den har jeg et rigtig godt forhold til.
Omdømme 4
Badge +1
Hejsa mohen, efter jeg havde sat min 3890 i bridge, så prøvede jeg alt med min Asus router, uden held. Så medmindre du har nogle ninja tricks du kan udfører, så tror jeg du skal have fat i en flink medarbejder hos Yousee, der gider og smide din Asus router Mac adr. ind i deres system. Yousee kan udfører hele aktiveringen for dig, så det hele funker efter du har snakket med dem.

Jeg havde også problemer med deres aktiveringsportal.
Hej moef! Tak for dit svar. Jeg har desværre ikke nogle ninja tricks, så med mindre jeg kan være så heldig at finde den flinke yousee medarbejder, som jeg desværre ikke har mødt endnu, må jeg lade min Asus router få fred lidt endnu.
I forbindelse med mit skifte til Sagemcom routeren føler jeg at jeg må have talt med alle support medarbejdere hos yousee, men det kan da være der en kommet nye medarbejdere, så jeg skal nok prøve at samle overskud til at give det endnu et forsøg :), men tak for dit svar.
Omdømme 4
Badge +1
Jeg mener det er forkert af Yousee, at lave det til en blandet landhandel, alt afhængig af hvem man snakker med. Selvfølgelig burde servicer dig indenfor normaliteter, som deres kunderservice roder hver hver dag. Du betaler jo fuldt abonnement, uanset om du bruger Yousee's router el. din egen.

Og man må sige, hvis Yousee's router ikke er tilstrækkelig, jamen så skal man kunne sættes sin egen router op. Hvis Yousee bliver en brems her, så syntes jeg ikke de lever op til god kundeservice, god kundepleje.

Yousee's routere er gennem de sidste mange år gået fra dårlig (Cisco 3925, langsom cpu) til en god (Sagemcom 3890). For mit vedkommende, er Sagemcom'ens antenner og features stadig for dårlige til, at jeg kan bruge den. Så der var kun en vej frem for mig, en bedre og kraftigere router el. WiFI forstærkere t. roaming. Men en god, kraftig router gjorde det for mig.
Omdømme 4
Badge +1
Mohen, prøv eventuelt at kikke i den her tråd:
https://forum.yousee.dk/coax-9/sagem-3890-i-bridgemode-best-practice-100470

Det lader til, at flere har problemer, og at der måske er en løsning.
moef tak for linket, det ser ud til at der kan være en løsning, men jeg må indrømme der er meget teknik i tråden som jeg desværre ikke har styr på, min gamle hjerne kan ikke rigtig følge med, 76 år, men jeg prøve om jeg kan komme lidt i dybden med tråden.
Hej igen mef.
Jeg har prøvet proceduren i den tråd som du nævner, og det er delvis gået godt, men ikke når 3890 er i bridge mode, er det et must at man skal køre i bridge mode? Kan det give problemer hvis den står uden bridge mode. Jeg har haft lange samtaler med yousee support som bare kan sige at jeg er online set fra deres side, og at de iøvrigt ikke yder support på bridge mode med udstyr som ikke er deres. Jeg har disablet wi-fi i 3890 , og min routers mac adresse er registreret hos yousee
Omdømme 4
Badge +1
Det eneste Yousee skal gøre er, at indtaste dit egen routers Mac adresse i deres systemer. Så burde det virke. Da jeg selv prøvede at clone mine Asus routers adresse, fik jeg fat i en mærkelig IP adr. fra Yousee, noget der lignede en intern IP adresse hos yousee. Så det var umuligt for mig, at gøre det selv.

Men som sagt fik jeg fat i en flink medarbejder, der ikke så noget problem i, at indtaste adressen. Derefter virkede det perfekt i bridge mode til Asus'en.

Og ja, Bridge mode er nødvendigt, da du bridger modemet's signal direkte videre til din egen router. Router funktionaliteten i Yousee routeren er slået fra, og bruges nu i din egen router.

Så længe Yousee kan se deres eget modem, og at det er online, så vil de sikkert ofte være ligeglad med hvad der sidder bagefter. Men jeg syntes det er positivt, hvis de hjælper med Mac adressen. Når alt kommer til alt, så tjener de jo stadig penge på din forbindelse, de mister jo ikke noget, andet end lidt tid til indtastning af Mac adressen.

Grunden til jeg sætte min egen router op var, at Yousee nye 3890 router ikke var nær så stærk som min egen Asus AC87u router. Jeg havde problemer med at streame WIFI til mit TV på 5ghz, så jeg havde ikke noget andet valg. Så skulle jeg trække kabler til et AP el. direkte til TV'ets netindgang. Men det var bare nemmere, at sætte en kraftigere router op. Og jeg syntes Yousee brude give en hånd med i den forbindelse.

Jeg kan se, at der findes en del nyere bridge mode tråde, omhandlende deres nye router. Så mon ikke du kan finde nogle svar der.
Jeg må sige at den supporter jeg talte med gjorde sig den ulejlighed at indtaste min routers mac adresse, så den ros skal han have, men det nyttede som sagt ikke. Så vil jeg prøve at se på andre tråde om samme emne, men mange tak for din hjælp.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)