Spørgsmål

sagemcom 3686 | Error converting one or more entries: try again

Jeg har lige modtaget et nyt modem sagemcom F@ST 3686 V2 W. Når jeg prøver at ændre på visse indstillinger i localhost så får jeg, som der står i titlen, denne fejl: Error converting one or more entries: try again.. Derudover ser det ud til at der generelt mangler noget funktionalitet, eks. når jeg skal vælge en static IP, hvor jeg ifølge yousee guiden ikke skal gøre andet end, at afmærke "select" boksen ud for den pågældende IP under DHCP fanen, ikke engang det virker. Dette er enormt træls da jeg gerne hurtigst muligt vil kunne port forwarde igen, til min minecraft server. Har i timevis søgt efter løsninger på nettet, men der er ikke meget dokumentation for modemet, selv yousee support vidste ikke hvad fejlen var. Kan det være en firmware fejl?

3 Kommentarer

Jeg får den samme fejlmeddelelse som HelenaH. Når jeg forsøger at lave en port forwarding til port 1723, får jeg meddelelsen "Error converting one or more entries: TRY AGAIN ". Jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt men jeg kan bare ikke få det til at virke. Er der nogen der har gode forslag eller evt har fået manuel oprettelse af port forwarding til at virke?
"Derudover ser det ud til at der generelt mangler noget funktionalitet, eks. når jeg skal vælge en static IP, hvor jeg ifølge yousee guiden ikke skal gøre andet end, at afmærke "select" boksen ud for den pågældende IP under DHCP fanen, ikke engang det virker."
Jeg havde samme problem... YouSee's guide er enten mangelfuld eller direkte FORKERT!
For at få routeren til at anerkende at min IP var statisk måtte jeg gøre det omvendt. Altså simpelthen få Windows til at fortælle Routeren at den ville have en statisk IP.
Det gjorde jeg ved at følge denne guide: https://portforward.com/networking/staticip.htm
Derefter stod der i router-listen at den var statisk.

Jeg får også fejlen "Error converting one or more entries: TRY AGAIN" når jeg prøver at tilføje en port forward. Og ligeledes har jeg også søgt efter en manual eller anden dokumentation til denne router... INTET, ikke engang på Sagem's egen side. Her er kun et billede og nogle få specifikationer omkring den. Prøver man deres Support, og vælger Danmark, så har de ikke engang routeren på deres liste over solgte produkter i Danmark!
Jeg skal have opsat denne port forward hurtigt, gerne i går, så et svar på dette spørgsmål ville være rart.
Hvis tråd starter har fået et svar, eller fundet en løsning, siden spørgsmålet blev stillet, ønsker jeg MEGET gerne et svar her, tak.

BTW!
Jeg er ret skuffet over at det rent faktisk lykkes mig at finde en tråd i dette forum om problemet, og som så ikke engang er blevet svaret på af en YOUSEE MEDARBEJDER efter en MÅNED!
Tag jer nu sammen YouSee... fint at have et forum hvor brugerne kan hjælpe hinanden hurtigere end i kan. Men få dog forhelvede nogen til at læse forummet igennem for spørgsmål der IKKE bliver besvaret og løst brugerne i mellem.
Vær jeres ansvar voksent! Find en løsning hvor brugerne ikke kan komme med en!!! :@
Okay... jeg ved ikke lige hvad der skete her...
Men om ikke andet så tænkte jeg "Når alt andet fejler... forsøg GENSTART!"
Så jeg flåede stikket ud på min router, talte til 6 og satte det i igen...
Nu kan jeg så se at jeg ikke kun har én statisk IP som jeg bad om, men TO... Hvorfor ved jeg ikke, minor detail!
Til gengæld er den MEGET lange Forward liste jeg havde blevet omkring 10% af det den var før, OG den forward jeg forsøgte at lave, som hele tiden sagde FEJL, nu figurere på listen, HELT som jeg forsøgte at skabe den.
Nu mangler jeg blot at teste om det så rent faktisk virker, men jeg er optimist.

(VIRKER)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P