Svar

Sagem f@st 3686 problemer

• pmo
  • Deltager
  • 2 kommentarer
Er der nogle af jer der har problemer med Sagem f@st 3686?

Jeg fik min da jeg havde problemer med den gamle router og fik så en sagem tilsendt, det fiksede så det problem jeg havde på det tidspunkt, men nu er jeg mødt af et nyt problem.

Jeg kan ikke loggin ind på admin interface't, jeg kunne lige komme ind da jeg satte den op, men så snart jeg aktiverede routeren så var der ingen adgang, jeg prøvede en masse ting + ringede til support ene 10 gange. Det endte så med at de sagde at det var en fejl på den router og sendte mig en ny af samme model.

Men det er det samme problem, så ville høre om andre har oplevet det og måske fundet en løsning på det?

icon

Bedste svar af bno 14 maj 2016, 22:17

Har haft samme problem.

Sørg for at ingen enheder kan/vil  forbinde til den  - hverken via Wifi eller ETH. Reset modem via reset knap under bunden  (holdes inde nogle sekunder). Vent med at forbinde nogle enheder indtil modemet er fuldt reboootet. Dernæst kan du forbinde enheder og admin interfacet på  192.168.0.1 virker igen. Det lader til at være et problem, hvis enheder forbinder via DHCP inden admin interfacet er kørende.

Se original

3 Kommentarer

Har haft samme problem.

Sørg for at ingen enheder kan/vil  forbinde til den  - hverken via Wifi eller ETH. Reset modem via reset knap under bunden  (holdes inde nogle sekunder). Vent med at forbinde nogle enheder indtil modemet er fuldt reboootet. Dernæst kan du forbinde enheder og admin interfacet på  192.168.0.1 virker igen. Det lader til at være et problem, hvis enheder forbinder via DHCP inden admin interfacet er kørende.

Tak for alle bidrag

...nu fik jeg jo løst mit problem, men jeg har den holdning - og den kender YouSee til fulde - at vi køber en ydelse hos dem, og så skal tingene bare fungere.

Hvor ofte oplever vi ikke defekter i form af meget svingende netkvalitet, lag og halt på web-tv, "vi har et problem lige nu", osv osv     ...og nu også et så irriterende fænomen, at vi ikke kan logge på routeren.

Det er simpelthen ikke godt nok - ville vi finde os i et nyt tv, som tabte kanaler, havde svingende billedkvalitet eller hvor menuen pludselig ikke virkede. Næ - og kunne det ikke fikses hos sælger, så ville vi købe et andet sted eller et andet mærke. Det er nok kun et spørgsmål om tid, før en multinational mastodont tager kampen op og vil have en bid af det danske marked.

Bredbånd er et produkt som alt andet - de må se at få styr på det!

Men som skrevet: Tak for hjælpen

/NK

Hej alle

Problemet med Sagem model v2 om ikke kunne komme ind på interface 192.168.0.1.

En Mand ved navn Tave hjalp mig fortrinligt. Den gamle driver til det gamle Sagem v1, slettes ikke ved ny indstallation, derved kan man ikke komme ind.

Løsning han startede mit modem med en boot fra bunden af, og derefter kommer jeg ind når som helst, så skal man selv indsøtte tidligere diverse opsætninger af modem igen, men det virker Hurra og det var Yousee/TDC der hjalp med løsningen. Kører i øvrigt win10

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)