Svar

Sagem Fast 3890 2.4 ghz wifi

Omdømme 4
Badge +2
  • Guide
  • 104 kommentarer
Jeg har lidt pusseløjerlige oplevelser med mit Sagem Fast 3890 modem:
Har et par gange oplevet at mit 2.4 GHz wifi står af. 5 GHz og kabel fungerer upåklageligt, men 2.4 GHz forbindelsen vil pludselig hverken kendes ved nøgle eller wps.
Jeg har prøvet lidt af hvert for at afhjælpe problemet, men hidtil er reset til factory default det eneste, der har kunnet bringe liv i 2.4 GHz wifi igen.
Jeg fik mit modem ca 1/5 og det har lavet nummeret 2 gange.

Nogen der kan hjælpe mig med en forklaring? Eller skal jeg blot indstille mig på, at det er nødvendigt med reset jævnligt?
icon

Bedste svar af nksdk 25 oktober 2017, 20:33

Tjah - oveni alt det andet med lukkede porte, umulige static ip's, osv., så har mit helt nye 3890 nu også valgt at lukke for 2,4 GHz

Så forstå det dog, Yousee - det er noget regulært junk, I udleverer ...men det er selvfølgelig os herude - kunderne, I ved - der ikke fatter noget.

Kontraktbrud kan man kalde det hele under ét - vi køber et produkt, som bare ikke virker
/nksdk

Se original

61 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +2
hmm nu gjorde den det igen. Tror det bliver 70704040 inden ugens udgang.
Omdømme 4
Badge +6
Hej nuber2

Kunne se, du manglede et svar.

Har du prøvet at skifte den trådløse netværkskanal? Det kan du finde hjælp til her: https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/indstillinger-og-sikkerhed/saadan-skifter-du-kanal-paa-dit-wifi/skift-kanal-via-mitwifidk

Stefan, YouSee Forum Team
Omdømme 4
Badge +2
Hej Stefan
Jeg har den stående på auto, så den skifter vel selv, hvis støj er problemet. Jeg tester hvis (når) det sker igen.
ebbe
Omdømme 7
Badge +7
Jeg ville gøre som Stefan siger, og overveje en fast kanal, så man nemt prøve alle 11 kanaler på 2,4 GHz. Din router vil med "auto" reagere, hvis der kommer mange wifi brugere på kanalen, men den kan ikke reagere på anden "støj", da den kun er bygget til wifi. Ved at prøve andre kanaler, prøver du at komme væk fra anden "støj", som måske kan genere wifi/router. Støj kan f.eks. være fra: tyverialarm, varmeaflæsning, varmestyring, mikrobølgeovne, baby overvågning, trådløse mus/tasteturer, ældre bluetooth enheder.
Omdømme 4
Badge +6
Hej nuber2

Har du fået det til at lykkedes?

Stefan, YouSee Forum Team
Hej samme problem med at 2.4GHz står af flere gange om dagen har indtil nu lavet en reboot som afhjælper problem på berørte enheder, men prøver med den faste kanal.
Havde samme problem med ustabilt wifi og manglende USB (musik til sonos) så jeg måtte sætte den i bridge mode og købe en ok tp-link som wifi router etc.

Med alt denne bølv med sagem, forstår jeg ikke at Yousee ikke finder et billigere modem og lader os andre vælge mellem gode wifi routere.
Omdømme 4
Badge +2
Jeg har stadigvæk problemet, det er ikke afhængigt af kanal. Har prøvet med flere forskellige.
Har andetsteds hørt, at det er et problem med firmwaren, der er årsagen, samt at uc har ny firmware til test for at se om det kan fjerne problemet.
Måske også derfor, modemet i default er sat op med samme SSID på 2,4 og 5 GHz, så vil kunder med udstyr i stand til 5GHz ikke opdage, at der er et problem, når 2,4 GHz falder ud.
Er der andre der har/har hørt om ny firmware til Sagem Fast 3890?
Min firmware
Build Timestamp: 20170804_1514
Linux Version: 3.14.28-rgProd_6.1.2mp1
Wireless Driver Version: 7.14.164.303 (r666427)
Software Version FAST3890V2_TDC_50.9.7.T13
Jeg har nøjagtig de samme problemmer, hvis jeg ændre mit password og gemmer det virker det igen i 1-2dage, det er skide træls at skulle installere den trådløse printer hvergang
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har slukket 2,4 GHz i mit 3890, men det tænder igen efter et stykke tid :(
Omdømme 5
Badge +7
nuber2 skrev:

Jeg har stadigvæk problemet, det er ikke afhængigt af kanal. Har prøvet med flere forskellige.
Har andetsteds hørt, at det er et problem med firmwaren, der er årsagen, samt at uc har ny firmware til test for at se om det kan fjerne problemet.
Måske også derfor, modemet i default er sat op med samme SSID på 2,4 og 5 GHz, så vil kunder med udstyr i stand til 5GHz ikke opdage, at der er et problem, når 2,4 GHz falder ud.
Er der andre der har/har hørt om ny firmware til Sagem Fast 3890?
Min firmware
Build Timestamp: 20170804_1514
Linux Version: 3.14.28-rgProd_6.1.2mp1
Wireless Driver Version: 7.14.164.303 (r666427)
Software Version FAST3890V2_TDC_50.9.7.T13

Hej nuber2

Problemet skulle være løst i den firmware der ligger på dit modem (50.9.7.T13). Opleves der stadig udfordringer med 2.4 Ghz forsvinder?
Omdømme 4
Badge +2
Hej Kevin
Jeg har haft FAST3890V2_TDC_50.9.7.T13 ihvertfald siden 20/10 (har ikke tjekket version tidligere), de første 2 dage (21 og 22/10) fortsatte den med at afbryde netværket dagligt, men lige nu har 2,4 GHz netværket været oppe i 3 dage. Siger til herinde hvis det går ned igen...
Omdømme 4
Badge +2
nå, så holdt den ikke længere, 2,4 GHz stod af lige nu.
Omdømme 1
Badge +1
Tjah - oveni alt det andet med lukkede porte, umulige static ip's, osv., så har mit helt nye 3890 nu også valgt at lukke for 2,4 GHz

Så forstå det dog, Yousee - det er noget regulært junk, I udleverer ...men det er selvfølgelig os herude - kunderne, I ved - der ikke fatter noget.

Kontraktbrud kan man kalde det hele under ét - vi køber et produkt, som bare ikke virker
/nksdk
Omdømme 5
Badge +7
Hej nuber2

Det er jeg ærgerlig over at læse at det gjorde :(

Kunne du så få det frem igen eller er det nu helt umuligt at få gang i 2.4 Ghz igen?
Omdømme 4
Badge +2
Hej Kasper
Der er den forskel til de tidligere nedbrud (før seneste sw-opdatering), at det nu som regel rækker med en genstart (sluk/........./tænd) for at få gang i 2,4 GHz igen.
Så der er gang i 2,4GHz igen. Uden factory default reset.
Samme problem her. 2,4 delen stinker simpelthen. Ind i mellem kan jeg slet ikke connecte til routeren. Det er noget elendigt skrammel. Bridge mode kan jeg heller ikke få til at virke. Jeg kunne godt tænke mig Yousee faktisk gad LØSE problemet. Jeg har prøvet ALT og mere til. Frygtelig support på det produkt. Jeg ringer snart og kræver en ny router - igen igen.
Omdømme 5
Badge +7
Hej igen

Det skulle som sagt være adresseret i seneste firmware at 2.4 Ghz forsvandt og kom igen ved genstart, men jeg melder naturligvis feedbacken videre.
Omdømme 4
Badge +2
Hej Kasper
Den seneste firmware (FAST3890V2_TDC_50.9.7.T13?) har ikke afhjulpet fejlen helt. Jeg har oplevet 3 x udfald på 2,4 GHz siden den kom på min. Der er dog nok en tendens til, at der er længere mellem udfaldene med den nye firmware.
Skulle være og er er ikke altid det samme.
Hej nuber2

Jeg havde en tekniker ude fra danskkabetv. Han kunne konstaterer at mit signal var meget dårligt ind i huset. det fik han fixet, og nu er det blevet bedre.

Til gengæld han så min WIFI navn så jeg skulle til at lave om på det....igen.

Måske det kunne være noget i signalet på WAN delen? Jeg troede ikke på det, men det har hjulpet mig....

MVH

Lars
Omdømme 4
Badge +2
Lige pt har min 3890 kørt 10 dage uden at gå ned, men da det kun er 2,4 GHz (5GHz og kablet netværk kører ok), der går ned, så kan jeg udelukke, at det drejer sig om en wan fejl.
ebbe
Ja mit har så været nede 2 gange siden skrev indlægget og skiftet password til WiFi uden jeg har gjort noget ( til et password som en tekniker lavede for 10 dage siden)..... Ja, ud over at rette det tilbage igen..... For pokker jeg er træt at det her....

God dag

Lars
Mit virkede fint en uge og er nu endnu værre end før. Vil ikke acceptere (den rigtige) nøgle og skal genstartes ca 1 gang i timen. Har ingen support kunne få, hverken her, via mail eller opringning. Skidt arbejde yousee
Jeg har samme problem med 2,4GHz... Har gentagne gange kontaktet support, der har opdateret modem. Det er nu dagligt at modem skal genstartes. Noget tyder på vi er tvunget til at skifte leverandør da det åbenbart ikke tages alvorligt nok fra Yousee.
Omdømme 3
Badge
Okay, så er jeg ikke den eneste, som også oplever tilsvarende fejl. 2,4Ghz er helt forsvundet og 5Ghz WIFI virker ikke. Internettet fungere kun med kablet tilkoblet min computer/Sagem Fast 3890. Har også forsøgt mig med alt, hvad der er muligheder for. Dog uden held.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)