Spørgsmål

Sagem 3890V2 skal genstartes til

Tidligere i år havde jeg en teknikker ude og skifte fordeleren til data/TV, den fordeler der sidder før routeren, samt skifte routeren fra en Netgear C6250 til denne (vildt grimme) Sagem router. Før skiftet kørte det faktisk ret stabilt, men ikke efter skiftet, især den sidste uge har det kørt rigtigt ustabilt. Wifi har hele tiden været slået fra, til Wifi bruger jeg nemlig min Asus AC66. Men problemet er, at routeren pludselig smider internettet, der skal en genstart af routeren til før det er oppe igen. Jeg har lagt mærke til, at det oftest sker hvis routeren blive belastet, hvis der er for mange på én gang. F.eks. i går hvor vi på TV skulle se noget på TV2 Play, her opgav vi efter at måtte genstarte 3 gange på blot 20 minutter.

Nogle gode råd eller ideer til hvad der er galt?

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Jeg havde en 3890, som ikke ville opdatere software. Dette gjorde YouSee ofte forsøgte at opdatere den automatisk og den genstartede. Den blev byttet og jeg tror den nuværende opdaterer. Jeg bruger software version FAST3890_TDC_50.10.12.T0. Du kunne checke om du har den samme.
Tak for dit svar! Jeg har tjekket firmware, og jeg har netop den firmware version du lister her.
Men det virker som om det er når den er belastet. Mine kone arbejder hjemme, hun har Sonos og sin Dankort terminal kørende hele dagen på vores netværk, ingen problemer. Jeg arbejder selv hjemme engang imellem, og arbejder med ret tunge filer over en VPN forbindelse, så lægger jeg internettet ned 1-2 gange hver gang jeg arbejder hjemme.
Nu har jeg prøvet med Sagem routeren i bridge mode, og den har allerede måtte genstartes én gang. Jeg ringer til Yousee, for mon ikke den er defekt.
Omdømme 3
Badge +1
Ved ikke om det hjælper, men min 3890v2 er lige blevet opdateret til ver. TDC_50.10.15.T4.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)