Svar

Sagem 3890 og Outlook


  • Deltager
  • 1 kommentar
Jeg har fået et underligt problem efter at jeg skiftede modem til Sagem 3890.
Før virkede alt perfekt på min 20/2 linje via Telefonstikket.
Nu har jeg fået en 80/10 linje via Antennestikket.
Dette har bevirket, at min Outlook-klient (Office 2016) efter 6-7 min. mister forbindelsen til vores Exchange-server. Senere kommer forbindelsen igen, men forsvinder derefter igen efter nogle min.
Min Outlook-klient fungerer på alle andre forbindelser (på arbejdet og via en mobiltelefon).
Problemet er der kun, når jeg kobler min Outlook-klient på via Sagem 3890. Både via en stationær computer og via en bærbar computer.
Webmailen til vores Exchange-server kører fint gennem Sagem 3890.
Jeg har prøvet at installere tidligere versioner af Outlook og ligeledes andre version af Windows, men problemet er der fortsat.
Anvender jeg min Mac-computer og en Outlook-klient, kører det upåklageligt.
Har andre oplevet noget lignende?
icon

Bedste svar af Kasper 19 marts 2019, 15:30

Hej Alle

Hvis softwaren 50.10.19.T1 er på modemmet og aktivering af instillingen: "Citrix VPN PassThrough" er sat (under options), så skulle dette problem være løst.

Se original

27 Kommentarer

Omdømme 1
Lyder som samme problem som jeg rammer. Ser ud som om at Outlook er online, men når jeg har skrevet en mail bliver den liggende i udbakken indtil jeg genstarte Outlook. Og når jeg så genstarter dukker der pludselig 3-4 mails op, som er landet for ex 10 minutter siden. Men ikke kom da jeg trykkede hent/send selv om det så ud til at den kørte det igennem.

Derudover hører jeg også at jeg står off-line i Skype for Business hos mine kollegaer, selv om jeg står online her.
Webmail virker også fint.

Hvis jeg sidder på andet netværk ude i byen, så opstår problemet ikke.

Jeg har observeret at det ser ud som om der er nogle udfald i YouSee's DNS server, så har idag prøvet at sætte andre DNS servere ind i mine indstillinger, så må vi se om det har afhjulpet problemet i morgen.
Omdømme 7
Badge +7
Hej hbpe og Richardt68

Dette er en udfordring, som vi er opmærksomme på at nogle oplever.

Der kan forsøges at indrette "KeepAliveTime" i computerens registreringsdatabase.

Her er stien:
\HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\KeepAliveTime

Hvis denne ikke findes i registreringsdatabasen, så skal den manuelt indrettes:

Navn: KeepAliveTime
Type: REG_DWORD
Data (tidsværdien): F0 49 02 00

Vi arbejder på en firmware, som skal dæmme op for denne udfordring, men vi kan pt. ikke sige, hvornår denne er klar.

Omdømme 1
Takker. Havde den ikke i Reg'en så har tilføjet den nu.
Skal nok vende tilbage om det afhjælper problemet.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Richardt68

Det er vi spændt på at høre om :)
Omdømme 1
Nå kan desværre meddele at det ikke gjorde en forskel. Sad på netværk ude i byen igår, uden at have problemet én eneste gang, og sidder nu hjemme igen, og både Outlook og Skype har allerede smidt forbindelse efter en halv time .. og endda en halv time med aktivitet.

Ville være fantastisk hvis i bare kunne få noget support på den bridge funktion så jeg kan få min gode gamle router på igen.
Hej Kasper
Jeg har også prøvet dine forslag af hos mig, og jeg får de samme resultater.
Den smider forbindelse efter ca. 5 min. Herefter kan den finde på at etablere forbindelsen igen efter 20-30 min.
Jeg har prøvet at tjekke forbindelsesstatus. Når Outlook er åben, så trykker jeg på CTRL og herefter højreklikker jeg på Outlook-ikonet nede i højre side i proceslinjen og vælger Forbindelsesstatus. Jeg har så tjekket forbindelsesstatus med den, der vises på mit arbejde.
Den eneste forskel er, at herhjemme viser den i kolonnen "Netværksomkostninger" Ubegrænset. På mit arbejde står der ikke noget i den kolonne.
Har det nogen betydning?
Omdømme 1
Jeg er nødt til at have noget hjælp her. Det er totalt uholdbart at jeg skal sidde og genstarte min outlook hver gang jeg skal sende en mail, eller hver gang jeg skal checke om der er nye mails til mig. Nu sidder jeg igen idag, på et netværk ude i byen, og der kører alt bare, på den samme maskine, bare på et andet netværk.

Tror du, Kasper, at det vil afhjælpe problemet hvis jeg får det til at køre bridge mode med min egen router, som jeg gjorde lige indtil jeg fik den nye Sagemcom boks fra jer? Så gik der ged i jeres aktiver mit wifi side og måtte droppe min egen router, for overhovedet at få en IP adresse så jeg kunne komme på nettet. Problemet er at når jeg beder jeres support om at nulstille de registrerede MAC adresser, så jeg kan starte på en frisk, så får jeg at vide at det supporterer i ikke. Så er sku godt nok en klemme jeg er landet i her.

Vh og virkelig et håb om hjælp

René
Omdømme 7
Badge +7
Hej Richardt68

Ja, jeg tror det vil hjælpe med din egen router indtil vi får rettet fejlen.

Du skulle via denne vejledning kunne sætte din egen router på:
Tilslut egen router til Sagemcom3890
Hejsa, har FULDSTÆNDIGT det samme problem - og er ved at blive sindssyg. I øvrigt irriterende, at når jeg har talt med Yousee kundesupport om det her, så siger de, at det er et problem med mit arbejdes firewall. Sidder på en VPN -forbindelse herhjemme.

Er det blevet løst på nogen som helst måde det her? Eller skal jeg stadigvæk genstarte min outlook hver gang, jeg skal sende og modtage mails? Har ellers googlet løs -det lugter måske også lidt af at man skal have åbnet en port et sted, eller ?
Omdømme 1
Jeg har fundet en work-around der ser ud til at virke, men vil formentligt ikke virke for dig når du kører på arbejdets VPN.

Men når jeg kører direkte på, så er problemet der konstant. Kan ikke nå at sende 2 mails, før jeg skal genstarte min outlook, og får konstant opringninger fra kollegaer, fordi min Skype står off-line, nogle gange hopper den af lige midt i chat på skype. (Kun hos dem, jeg står stadig on-line hos mig)

Men har nu installeret Windscribe VPN, og lukker så bare en forbindelse op der, og så ser det ud til at køre. Det giver ikke den store mening, da det jo stadig ryger igennem YouSee routeren, så tyder ikke på at det er fordi den står og smider forbindelsen, for så ville den jo også cutte VPN'en. Det udelukker også udfald i Wifi'en for så ville det samme også ske uanset om man var på VPN eller ej. Så ja jeg er helt på bar bund, og ovenstående hjælper nok ikke dig stoffer_k, men kan så måske hjælpe andre.

Og måske Yousee kan bruge ovenstående info til at få rettet fejlen.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Der er en firmware på vej til Sagemcom3890, som gerne skulle løse det her problem snarest.

Jeg beklager generne.
Hej Kasper.
Har du en opdatering på firmwaren?
Virkelig belastende problem.

/Peter
Omdømme 7
Badge +7
peterbom skrev:

Hej Kasper.
Har du en opdatering på firmwaren?
Virkelig belastende problem.

/Peter



Hej Peter

Desværre ikke :(
Omdømme 2
Badge
Jeg sidder med et lignende problem - der umiddelbart virker relateret til jeres udfordring: Skype for Business smider forbindelsen - for derefter umiddelbart at reconnecte, og det gør den konstant hvert 6-7. minut. (og kun på mit eget netværk - ingen problemer "ude i byen")
@kas: hva' så..... nu har det været et kendt issue i 7 måneder - hvornår sker der noget med firmware'en?

/Kim
Omdømme 7
Badge +7
En ny firmware FAST3890_TDC_50.10.19.T1 er vej ud. Har du ikke fået den, kan du prøve at slukke og tænde din router. Ved opstart vil 3890 kigge efter opdateringer.
Omdømme 2
Badge
Nu har jeg den nyeste firmware - men den løste ikke problemet :-(
Hele historien om igen her!
Omdømme 2
Badge
Hva' så @Kasper...... jeg ved godt du ikke er den "skyldige" her, men som repræsentant for biksen vil jeg alligvel rette min frustration i din retning.

Hvis man skal kunne bruge jeres løsning i et professionelt øjemed - og det skal man forhåbentligt kunne, så bliver YouSee nødt til at komme ind i kampen!
Det burde ikke være Rocket science?!

Hvornår og hvordan bliver det fikset?
ArneW skrev:

Hele historien om igen her!

Hvordan kan dette problem leve i 8 mdr.????? Yousee??
Mine kollegaere og jeg oplever ligeledes dette "fænomen" og er mega frustrerende.
Desværre har supporten ikke information om dette problem så de informerer flot at det må være vores eget udstyr. Stor respekt for jeres support, men den tekniske viden og logiske konklusion besidder de ikke :?

Er det ikke muligt at YouSee kan få løftet dette problem op på et niveau så sagen løses.
Det ender jo med at vi må fravælge Yousee som leverandør grundet en fejl som Yousee efter 8 måneder burde have fået løst.

Skal der bruges nogen til at teste melder jeg mig straks.

Looper lige Kasper med her: @Kasper

/Erik
Omdømme 2
Hej

1. Jeg vil også gerne vide, hvornår YouSee får rettet fejlen. I øvrigt undrer jeg mig over, at YouSee ikke melder noget mere officielt ud om diverse fejl/bugs i jeres routere!

Det er som om, at os kunder hele tiden selv skal spørge i forhold til hvad der er af nyt/rettelser, hver gang en opdatering af firmwaren sendes ud.

Ved den seneste opdatering af firmwaren til Sagem 3890 ringede jeg først til telefonsupporten. Her vidste de slet ikke noget, og havde ikke en gang et forslag til, hvordan jeg kunne komme videre. Herefter skrev jeg så på jeres Facebook-side, og efter lidt kommunikation oplyste I mig om rettelserne.

Det tager simpelthen for lang tid, og er alt for besværligt! Efter min mening bør en hver udbyder af Internet med respekt for sig selv oplyse os lidt mere tekniske om nyheder når firmwaren opdateres.

2. Hvad gør jeg som kunde hos YouSee, hvis supporten ikke vil nulstille diverse MAC-adresser til routere som er tildelt, hvis min egen Sagem 3890 kører i bridge-tilstand?

Jeg overvejer nemlig, netop grundet diverse udfordringer med Sagem 3890 at sætte denne i bridge-tilstand - men hvis jeg så sidder fast, og supporten hos YouSee ikke har mulighed/vil hjælpe, er det jo lige fedt!

/ Anders.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Hvis softwaren 50.10.19.T1 er på modemmet og aktivering af instillingen: "Citrix VPN PassThrough" er sat (under options), så skulle dette problem være løst.
Mange tak Kasper,

Jeg erfarede dette i går efter at have aktiveret indstillingen.
Tænker det er vigtigt denne information tilgår supporten så de kan hjælpe andre som oplever problemet.
Omdømme 2
Kasper skrev:

Hej Alle

Hvis softwaren 50.10.19.T1 er på modemmet og aktivering af instillingen: "Citrix VPN PassThrough" er sat (under options), så skulle dette problem være løst.


Hej Kasper

Takker for hjælpen :-).

Gør denne funktion mere ud over at løse problemet med Outlook (den hedder jo noget med Citrix VPN)?

Jeg vil også anbefale, at YouSee Support får kendskab til denne indstilling, så de kan hjælpe andre med at løse problemet.

Mvh Anders.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Anders

Selv tak.

Jeg tænker, at det kunne være godt at starte et nyt topic op omkring, hvad Citrix VPN PassThrough er for en størrelse :) Der kan eventuelt linkes til det i denne tråd efterfølgende.

Det samme i forhold til bridge mode :)

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)