Spørgsmål

Sagem 3890 og Outlook

• Deltager
  • 1 kommentar
Jeg har fået et underligt problem efter at jeg skiftede modem til Sagem 3890.
Før virkede alt perfekt på min 20/2 linje via Telefonstikket.
Nu har jeg fået en 80/10 linje via Antennestikket.
Dette har bevirket, at min Outlook-klient (Office 2016) efter 6-7 min. mister forbindelsen til vores Exchange-server. Senere kommer forbindelsen igen, men forsvinder derefter igen efter nogle min.
Min Outlook-klient fungerer på alle andre forbindelser (på arbejdet og via en mobiltelefon).
Problemet er der kun, når jeg kobler min Outlook-klient på via Sagem 3890. Både via en stationær computer og via en bærbar computer.
Webmailen til vores Exchange-server kører fint gennem Sagem 3890.
Jeg har prøvet at installere tidligere versioner af Outlook og ligeledes andre version af Windows, men problemet er der fortsat.
Anvender jeg min Mac-computer og en Outlook-klient, kører det upåklageligt.
Har andre oplevet noget lignende?

8 Kommentarer

Lyder som samme problem som jeg rammer. Ser ud som om at Outlook er online, men når jeg har skrevet en mail bliver den liggende i udbakken indtil jeg genstarte Outlook. Og når jeg så genstarter dukker der pludselig 3-4 mails op, som er landet for ex 10 minutter siden. Men ikke kom da jeg trykkede hent/send selv om det så ud til at den kørte det igennem.

Derudover hører jeg også at jeg står off-line i Skype for Business hos mine kollegaer, selv om jeg står online her.
Webmail virker også fint.

Hvis jeg sidder på andet netværk ude i byen, så opstår problemet ikke.

Jeg har observeret at det ser ud som om der er nogle udfald i YouSee's DNS server, så har idag prøvet at sætte andre DNS servere ind i mine indstillinger, så må vi se om det har afhjulpet problemet i morgen.
Omdømme 5
Badge +7
Hej hbpe og Richardt68

Dette er en udfordring, som vi er opmærksomme på at nogle oplever.

Der kan forsøges at indrette "KeepAliveTime" i computerens registreringsdatabase.

Her er stien:
\HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\KeepAliveTime

Hvis denne ikke findes i registreringsdatabasen, så skal den manuelt indrettes:

Navn: KeepAliveTime
Type: REG_DWORD
Data (tidsværdien): F0 49 02 00

Vi arbejder på en firmware, som skal dæmme op for denne udfordring, men vi kan pt. ikke sige, hvornår denne er klar.

Takker. Havde den ikke i Reg'en så har tilføjet den nu.
Skal nok vende tilbage om det afhjælper problemet.
Omdømme 5
Badge +7
Hej Richardt68

Det er vi spændt på at høre om :)
Nå kan desværre meddele at det ikke gjorde en forskel. Sad på netværk ude i byen igår, uden at have problemet én eneste gang, og sidder nu hjemme igen, og både Outlook og Skype har allerede smidt forbindelse efter en halv time .. og endda en halv time med aktivitet.

Ville være fantastisk hvis i bare kunne få noget support på den bridge funktion så jeg kan få min gode gamle router på igen.
Hej Kasper
Jeg har også prøvet dine forslag af hos mig, og jeg får de samme resultater.
Den smider forbindelse efter ca. 5 min. Herefter kan den finde på at etablere forbindelsen igen efter 20-30 min.
Jeg har prøvet at tjekke forbindelsesstatus. Når Outlook er åben, så trykker jeg på CTRL og herefter højreklikker jeg på Outlook-ikonet nede i højre side i proceslinjen og vælger Forbindelsesstatus. Jeg har så tjekket forbindelsesstatus med den, der vises på mit arbejde.
Den eneste forskel er, at herhjemme viser den i kolonnen "Netværksomkostninger" Ubegrænset. På mit arbejde står der ikke noget i den kolonne.
Har det nogen betydning?
Jeg er nødt til at have noget hjælp her. Det er totalt uholdbart at jeg skal sidde og genstarte min outlook hver gang jeg skal sende en mail, eller hver gang jeg skal checke om der er nye mails til mig. Nu sidder jeg igen idag, på et netværk ude i byen, og der kører alt bare, på den samme maskine, bare på et andet netværk.

Tror du, Kasper, at det vil afhjælpe problemet hvis jeg får det til at køre bridge mode med min egen router, som jeg gjorde lige indtil jeg fik den nye Sagemcom boks fra jer? Så gik der ged i jeres aktiver mit wifi side og måtte droppe min egen router, for overhovedet at få en IP adresse så jeg kunne komme på nettet. Problemet er at når jeg beder jeres support om at nulstille de registrerede MAC adresser, så jeg kan starte på en frisk, så får jeg at vide at det supporterer i ikke. Så er sku godt nok en klemme jeg er landet i her.

Vh og virkelig et håb om hjælp

René
Omdømme 5
Badge +7
Hej Richardt68

Ja, jeg tror det vil hjælpe med din egen router indtil vi får rettet fejlen.

Du skulle via denne vejledning kunne sætte din egen router på:
Tilslut egen router til Sagemcom3890

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)