Spørgsmål

Sagem 3686 ...og også 3890


Omdømme 1
Badge +1
  • Guide
  • 26 kommentarer
Yousee har så gjort det igen - lanceret problemfyldt produkt og der er ingen support at hente.

Der leveres routere til kunderne, som begrænser handlefriheden på internettet - det svarer til, at de solgte et telefonabonnement, som virker i hele landet, bare man ikke ringer til Fyn, for dertil er spærret.

Det handler om multiplayer (fx Farming Simulator og GTA V).

På Netgear var problemet med spille multiplayer overhovedet ikke aktuelt - Upnp åbnede nødvendige porte, og man kunne tilmed indstille NAT. Ingen portforwarding var nødvendig.

SÅ kom Sagem fast 3686 og 3890 og hidtil ukendte problemer begyndte (der havde været så mange andre):

For det første kunne ikke reserveres statiske IP-adresser på 3686, det virkede bare ikke. Kontakt til teknisk support førte bare til, at de godt kunne se, at der var fejl, men andet skete ikke - ingen hjælp.

Uden statisk ip var portforward ikke rigtigt aktuel, så husets spilleglade ungdom var ikke i stand til at spille multiplayerspil, hvor venner kunne joine. En overgang kunne vi fra vort net godt joine vennernes spil, men det stoppede også.

Kontakt til teknisk support førte ingenting til - igen - de vidste godt nok ikke lige, om man kunne pille i NAT'en og hvordan, og i øvrigt var det udenfor deres supportområde.

Lørdag formiddag (21/10-17) ombyttedes min 3686 til 3890, som iflg. supporten tidligere samme dag ikke havde de problemer. Der blev straks hentet 3890 i den lokale Yousee-butik, den blev sat til, og problemerne er bare de samme.

Mail til teknisk support lørdag er i dag besvaret med beskeden, at de da godt kunne åbne port 25, men i øvrigt er det udenfor support.

Jeg finder i 3890 ingen steder at tildele statiske ip'er til portforwards, så jeg kan kun konkludere én ting på alt dette:

Yousee sælger et produkt - bredbånd - så kunderne kan forlyste sig med det, de har lyst til, på nettet.

Når der så er problemer pga restriktioner eller fejl, afviser Yousee at gøre noget som helst - det er bare "udenfor support". Kunderne må så leve med, at noget af det, netadgang bruges allermest til - online multiplayer gaming - ikke kan lade sig gøre

Hvis vi så var de eneste med disse udfordringer, men det er ikke tilfældet.

Det er så ualmindeligt langt fra at være godt nok, så hvis nogle - andre end Yousee, som ikke er interesseret eller ikke besidder kompetencerne - ligger inde med en løsning på vore problemer, skal der ikke mangle tak og velsignelse herfra.

Venlig hilsen
nksdk

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der er ingen grund til at oprette 2 tråde om samme emne, en er nok.
Omdømme 1
Badge +1
Ville bare placere den rigtigt - tænkte at kunne slette den første, men...
Omdømme 4
Badge +1
Well. Du er ikke den eneste.

Nu er det vigtigt at forstå hvordan man henvender sig til YouSee, for dine oplevelser er i sagens natur, helt uacceptable.

Når en supporter melder, at det ligger udenfor support resortet, så beder du bare om at snakke med opsigelsen. Supporteren vil gerne vide hvorfor og du fortæller blot, at du mener der er tale om misligholdelse af den indgået kontrakt. Supporteren stiller dig nu om til opsigelsen.

I opsigelsen er de kede af at miste dig som kunde og vil gøre alt for at gøre dig tilfreds. De har bl.a. adgang til in-house/3rd level support, der som regel løser problemet med det samme også uden du behøver at gøre andet end at forklare dit problem til kundeservicemedarbejderen i opsigelsen.

Som en lille bonus, så følger der sædvanligvis en måneds gratis abonnement med som følge af dit besvær...

God fornøjelse.
Omdømme 1
Badge +1
Tak til gicl for det gode råd
Omdømme 1
Badge +1
For at føje spot til skade, så har jeg nu også fornøjelsen af at tilhøre den ret store flok, hvis 2,4 GHz står af fra tid til anden ...men det er nok også min fejl - Yousee vil HELT sikkert ikke kendes ved den, for det MÅ jo være støj hos mig, der forårsager det.

Så det er status - oveni alt det andet med et 4 dage gammelt 3890 nu også dette.

/nksdk
Omdømme 4
Badge +1
Bedste løsning er at smide 3890'eren i bridge tilstand og så investerer i en rigtig router og smide bagved...
Omdømme 1
Badge +1
Tak for indsparket, gicl - men jeg har det lidt sådan, at så går jeg Yousee's ærinde ...jeg er af den opfattelse, at det er urimelig behandling af kunderne - det kan ikke være mig, der oveni abonnementet skal have udgifter for at tingene virker.

/nksdk
Omdømme 4
Badge +1
Jeg er ikke utilbøjelig til at give dig ret, men... Yousee foretager sig kun meget lidt for at løse problemerne med udstyret. Hvis du læser på forumsiderne, er du desværre langtfra den eneste der oplever problemer. Der er kun vage tilbagemeldinger om at de er opmærksomme på problemerne.
Omdømme 1
Badge +1
Og det er netop det, der er galt - tænk at sælge et produkt, som kun når delvist og fejlbehæftet frem til køber pga dårlig emballering eller distribution ...Yousee er vist de eneste, der er sluppet godt fra den slags misligholdelse af aftaler i så lang tid, som tilfældet er.

Mon ikke man skulle blande Ombudsmand og Forbrugerklagenævn ind i det her - vi er temmelig mange til at bevidne problemernes omfang og stå bag et klageskrift.

Interessant tanke om Yousee ville overleve et krav om tilbagebetaling af abonnementer flere år bagud til mange, mange tusind kunder samtidig med en masseflugt til andre udbydere.

Jf. dit tidligere indspark ovenfor, gicl, har jeg mailkorrespondance i gang med teknisk support 2nd level - de er vist holdt op med at tilbagevise mine klagepunkter, for min klagelog hos dem taler sit helt eget sprog ...man kan jo ikke det ene øjeblik give medhold i, at Sagem 3686 - som jeg havde før - var fejlbehæftet og så nu hævde, at det er brugers eget problem at åbne porte til helt generelle multiplayer-servere. Det har Upnp i tidligere modems klaret uden problemer på egen hånd.

I øvrigt hævder supporten også, at ved bredbånd fra stik i væggen delt med kabel-tv kan de ikke gå ind og åbne porte. Det kan jeg ikke vide rigtigheden af, men så må de jo i stedet levere apparatur, der virker, så man selv kan gøre det. Og det svarer de ikke på - måske skal jeg ties ihjel, men det kommer ikke til at ske ...der skal nok være nogle, der vil lytte.

/nksdk
nksdk skrev:

Yousee har så gjort det igen - lanceret problemfyldt produkt og der er ingen support at hente.

Der leveres routere til kunderne, som begrænser handlefriheden på internettet - det svarer til, at de solgte et telefonabonnement, som virker i hele landet, bare man ikke ringer til Fyn, for dertil er spærret.

Det handler om multiplayer (fx Farming Simulator og GTA V).

På Netgear var problemet med spille multiplayer overhovedet ikke aktuelt - Upnp åbnede nødvendige porte, og man kunne tilmed indstille NAT. Ingen portforwarding var nødvendig.

SÅ kom Sagem fast 3686 og 3890 og hidtil ukendte problemer begyndte (der havde været så mange andre):

For det første kunne ikke reserveres statiske IP-adresser på 3686, det virkede bare ikke. Kontakt til teknisk support førte bare til, at de godt kunne se, at der var fejl, men andet skete ikke - ingen hjælp.

Uden statisk ip var portforward ikke rigtigt aktuel, så husets spilleglade ungdom var ikke i stand til at spille multiplayerspil, hvor venner kunne joine. En overgang kunne vi fra vort net godt joine vennernes spil, men det stoppede også.

Kontakt til teknisk support førte ingenting til - igen - de vidste godt nok ikke lige, om man kunne pille i NAT'en og hvordan, og i øvrigt var det udenfor deres supportområde.

Lørdag formiddag (21/10-17) ombyttedes min 3686 til 3890, som iflg. supporten tidligere samme dag ikke havde de problemer. Der blev straks hentet 3890 i den lokale Yousee-butik, den blev sat til, og problemerne er bare de samme.

Mail til teknisk support lørdag er i dag besvaret med beskeden, at de da godt kunne åbne port 25, men i øvrigt er det udenfor support.

Jeg finder i 3890 ingen steder at tildele statiske ip'er til portforwards, så jeg kan kun konkludere én ting på alt dette:

Yousee sælger et produkt - bredbånd - så kunderne kan forlyste sig med det, de har lyst til, på nettet.

Når der så er problemer pga restriktioner eller fejl, afviser Yousee at gøre noget som helst - det er bare "udenfor support". Kunderne må så leve med, at noget af det, netadgang bruges allermest til - online multiplayer gaming - ikke kan lade sig gøre

Hvis vi så var de eneste med disse udfordringer, men det er ikke tilfældet.

Det er så ualmindeligt langt fra at være godt nok, så hvis nogle - andre end Yousee, som ikke er interesseret eller ikke besidder kompetencerne - ligger inde med en løsning på vore problemer, skal der ikke mangle tak og velsignelse herfra.

Venlig hilsen
nksdk

hvad skal man købe af rooter for at få lortet til og virke tror ikke en skid på at yousee gør noget for at løse problemet,
Omdømme 1
Badge +1
Jeg har opgivet - Yousee er holdt op med at vende tilbage på henvendelser ...men det er selvfølgelig også ubehageligt at blive afkrævet løsning på forhold, men ikke aner noget om. Og stakkels unge mennesker, der sidder i front-end - de får blot et stykke papir med en række dårlige undskyldninger ...som fx "Udenfor support", selvom det er routeren, den er gal med.

De forhold samt alle nedbrud, vi oplever i Jylland Midt på både bredbånd og kabel-tv efterlader faktisk kun én løsning, der kan forbedre forholdene:

Opsig alle abonnementer hos YouSee - jo flere vi er, jo bedre

...mine abonnementer ryger i første kvartal af 2018. Livet er alt for kort til Yousee - har vel sammenlagt gennem årene brugt en måneds tid på forgæves fejlsøgning, ingen afhjælpning, manglend net og/eller tv, pixeleringsfejl, osv osv osv.

/nksdk
Omdømme 1
Tror også jeg køber min egen router og sætter det udleverede skrammel Sagem 3890 i bridgemode. Så kan man da gøre hvad man vil - og ovenikøbet måske få en bedre stabilitet og rækkevidde på det trådløse.
Har dog ikke tænkt mig at bekoste mere end omkring 1000-1500 kr.
Har ca 12 enheder tilkoblet trådløst og et hus i 3 etager.
Ja teenagerne streamer hæmningsløst fra Netflix osv. ;-)

Har kigget på en TP-Link Archer C2600 evt. C3200. De har 802.11a/b/g/n/ac og retningsbestemte antenner. Nogen kommentarer og gode råd eller andre anbefalinger i det prisleje?

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)