Svar

Sagem 3686 fejlmeldinger

Jeg oplever periodevis en ustabil netforbindelse.

Jeg får får en bunke fejlmeldinger i SNNM event-loggen af dem her:
Thu 29 Mar 2018 11:49:13 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC...
Thu 29 Mar 2018 11:49:13 Warning (5) Dynamic Range Window violation

Har jeg ret i at dette loguddrag tyder på på ret mange bitfejl på grund af for lav signalstyrke?
Downstream Bonded Channels:
Channel Lock Status Modulation Channel ID Frequency Power SNR Correctables Uncorrectables
1 Locked QAM256 1 261000000 Hz -4.7 dBmV 42.9 dB 1682 646
...
24 Locked QAM256 24 405000000 Hz -4.2 dBmV 31.8 dB 21647551 4251
icon

Bedste svar af Logan 29 marts 2018, 23:51

Ja, der er en masse støj i kablet. Din ene kanal har en SNR på 42 dB (godt), den anden på 31 dB (dårligt). Det kunne være indstråling (i din egen installation?).

Begge logs fortæller om et problem. "Re-initializing MAC" betyder, at modemmet helt har opgivet.

Yousee kan se begge logs, når de logger på modemmet.

Se original

4 Kommentarer

Signalstyrken er ikke for lav, men signalet er dårligt alligevel.
Tak, Logan.

Jeg går ud fra at du med "signalet" mener signalet i modemmets indgangsbøsning fra BB stikket. Har du et godt tip til hvordan jeg bedst kan spore Kundeservice ind på en løsning? Er det SNMP Event-loggen eller Connection Status, der er bedste indikation?

Lige nu er samlet status:
Total Correctables Total Uncorrectables
98527636 39129

/Niels
Ja, der er en masse støj i kablet. Din ene kanal har en SNR på 42 dB (godt), den anden på 31 dB (dårligt). Det kunne være indstråling (i din egen installation?).

Begge logs fortæller om et problem. "Re-initializing MAC" betyder, at modemmet helt har opgivet.

Yousee kan se begge logs, når de logger på modemmet.
Jeg tænkte også selv på indstråling og forbandt derfor modemmet direkte til udtaget med det fra TDC / youSee leverede kabel. Uden ændring. Men jeg vil tage fat i Kundeservice og se om de kan håndtere opgaven professionelt, eller om jeg først bliver sendt en omvej med forslag såsom at geninstallere PC-en, skifte mit netkabel ud etc.

Tak for god guidance.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P