Sådan løser du problemer med din internetforbindelse

Sådan løser du problemer med din internetforbindelse

Fungerer dit internet ikke, som det skal? Her er hvad du skal være opmærksom på.
Tjek om der er fejl på forbindelsen

Hvis din internetforbindelse ikke virker, kan du som det første tjekke, om den manglende forbindelse skyldes driftsforstyrrelser og fejl i netværket. Det tjekker du ved at undersøge, om der er netværksfejl eller driftsforstyrrelser i dit område.
Sæt dit udstyr rigtigt op

Det kan lyde simpelt, men du skal altid sørge for, at alle kabler og ledninger sidder ordentligt fast i din TDC Homebox, stikkontakt eller telefonstik. Følg installationsvejledningen til din TDC Homebox, hvis du er i tvivl.
Sørg for at din router er tændt
Tjek altid om Power-knappen på din router er slået til

Har du en TDC Homebox eller TDC Box skal der være lys i Power-lampen. Lyser lampen ikke, kan der være problemer med din stikkontakt eller din TDC Homebox. Tjek om stikkontakten er i stykker ved at sætte en lampe eller andet i.

Virker stikkontakten, kan det være din TDC Homebox, der er noget galt med. Kontakt TDC Kundeservice for mere hjælp.
Opsæt din trådløse internetforbindelse korrekt
Klistermærket under din TDC HomeBox viser dig oplysninger som netværksnøgle og netværksnavn

1. Sørg for at den trådløse forbindelse er aktiveret på din computer.

2. Sørg for at du tilslutter dig det rigtige netværk og bruger den rigtige adgangskode.

Medmindre du har ændret på indstillingerne, kan du se navnet og netværksnøglen for dit netværk på klistermærket i bunden af din TDC Homebox.

Problemer med at oprette trådløs forbindelse kan også løses ved at genopsætte dit trådløse netværk. Det gør du ved at afbryde forbindelsen til dit netværk og oprette den på ny.

Problemerne kan også skyldes støj på det trådløse signal. Det kan løses ved at finde og skifte til en mere optimal kanal.
Tjek om der er problemer med internetforbindelsen

Kig på lamperne på din TDC Homebox.
Centrallampen på din router er to pile, der kører i ring

Er Central-lampen slukket, er din TDC HomeBox ikke forbundet til TDC’s central. Det kan både skyldes problemer med routeren, kablerne eller forbindelsen. Sluk din TDC HomeBox, vent 10 sekunder og tænd den igen.

Lyser lampen stadig ikke kan du Kontakte Kundeservice for mere hjælp.
Internetlampen der ligner et @ skal lyse for at der er forbindelse til internettet

Er Internet-lampen slukket, har din TDC HomeBox ikke fået tildelt en ip-adresse. Har du lige udskiftet din router, kan der gå op til fire timer, før din TDC HomeBox får en ip-adresse. Vent 4 timer, og tjek lampen igen.

Lyser lampen stadig ikke, kan du kontakte TDC Kundeservice for mere hjælp.
Læs nu
Relaterede Problemer

Klik her og læs om

Løs problemer med din internetforbindelse
Ustabil eller langsom forbindelse
Log-in til TDC HomeBox
Hastighedstest

Produkter
Mobilabonnementer
Mobiltelefoner
Tv
Bredbånd
Mobilt bredbånd
Fastnet
Tilbud
TDC TV
TDC Bredbånd
TDC Fri Tale + 8 GB
Få hjælp til
Bredbånd
Clouddisk & HomeDisk
Mobil & mobilt bredbånd
Regning & abonnement
Selvbetjening
TDC Mail
TDC Play
Telefoni
Tv
Mit TDC
Mail
Selvbetjening
TDC Play
TDC Apps
Kontakt
Kontakt TDC
Find TDC Butik
Om TDC
Fejlmelding

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej 
  • 

God beskrivende vejledning :D

YouSee kører faktisk ikke med TDC Homebox, så vil jeg næsten anbefale at poste den inde på TDC Forum til glæde for brugerne derinde også :D

• Ja man kan så meget men du er da velkommen :D

Ud over det er det gennemgående problem her i verden at de fleste folk ikke

selv gør en aktiv indsats for at løse deres teknik problemer men bare sætter

sig ned og spørger i et eller andet forum og spørge de færreste som har sat

sig ind i tingene samt lært af de fejl der med tiden er kommet og gået gennem

tiden.

Og ikke ret mange fatter hvad de kan bruge forkellige ting til samt få ud af.

Feks ved ikke ret mange at de danske teleudbyderes dns servere er censur belagt

hvorimod opendns ikke er,hvilket giver adgang til ALT der findes på nettet.

For ikke at tale om at hvis ens udbyders dns server ikke virker som den skal,ja så

kommer man ganske enkelt ikke på nettet.

Mao så kan der sagtens være netforbindelse men ingen dns forbindelse.

Ligesom det er praktisk at have en neutral mail udbyder feks gmail eller yahoo

af mange årsager feks hvis man rager uklar med sin nuværende internet udbyder

kan der være lukket for adgang til ens mail,hvorimod med ovennævnte er det ligegyldigt

hvem man har som udbyder af internettet samt mange andre minimering af problemer.

Men der kommer jo hele tiden nye internet brugere til verden og på nettet så man kan jo

sige at det er et evigheds problem mht evig uvidenhed og evig problemløsning.

Hvilket jeg har set de sidste 18 år hvor folk spørger i diverse forums om hvad de skal gøre

og hvor feks jeg så lige chekker på en søgemaskine og lige finder feks 1000 manualer

5000 løsninger og 30 000 sider med emnet.

For ikke at tale om dem der spørger for bare at spørge om noget :p

hej you see jeg har et modem som ikke passer helt til koden, det siger vn947y7_5ghz, mend ert skal hedde v95nb9xq_5ghz hvad gør jeg

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
    Yousee svarer ikke meget her. Dette er et kunde til kunde forum.

Jeg vil anbefale, at du ændrer navnet i router til noget mere fornuftigt. Jeg kalder altid mit wifi samme navn som familiens hund ;-)

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)