Sticky

Sådan laver du portforwarding på Sagemcom 3890

Vis første besked

33 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du skal vist bruge port 8080 og ikke port 80 ved "Remote Config Management". Du bør dog ikke have "Remote Config Management" slået til, da der er fare for hackere nemt gætter dit password ved prøve sig frem (også kaldet "brute force").
Hej Slangefar! Mange tak for dit svar og du har selvfølgelig fuldkommen ret i, at jeg ikke rigtigt har gennemtænkt at holde port 8080 pivåben (jeg fik vist lavet en emoi og derfor omdannet 8080 til 80). Porten er selvfølgelig blevet lukket ifbm. ændringen af min faste-ip og det tror jeg vil være en god idé at fortsætte med.
Jeg bor i lange perioder i Spanien og har ofte brug for at kontakte min nas og slingbox, specielt hvis der sker ændringer i routeren; men det bliver altså bare slut nu.
Det er jo nok svært at få både i pose og i sæk.:P
Tak Kurt
Omdømme 2
Slangefar skrev:

Vi håber på næste opdatering løser problemet med at åbne porte i 3890. En opdatering var vej, men den blev desværre trukket tilbage, og den er tilsyneladende helt aflyst, og vi venter så på den næste i rækken i stedet for :-(

Slangefar, tak for informationen ovenfor :-).

1. Kontakter du tit YouSee Support, og spørger om der er nyt angående opdateringen til Sagemcom 3890, eller har du andre tricks til at holde sig opdateret angående dette?

2. Er der nogen ny status angående den kommende opdatering til Sagemcom 3890, siden du skrev sidste gang i tråden her?

På forhånd tak for svaret.

Mvh Anders.
Omdømme 7
Badge +7
1. Nej, men jeg genstarter min 3890 stort set daglig. Så checker den om der er en opdatering i mit område. YouSee rulller dem sikkert langsomt ud et område ad gangen (når det sker), så de nemt kan trække opdateringen tilbage, hvis de kan se der er problemer med den.

2. Nej, der er desværre ikke noget nyt.
Omdømme 2
Hej igen

I løbet af den sidste uges tid (jeg har ikke en præcis dato), er min router opdateret til firmware-version FAST3890_TDC_50.10.19.T1.

Når jeg spørger YouSee (via telefonen) om hvad der er af rettelser kender de ikke svaret, men henviser mig til at skrive til klageafdelingen. Dette afventer jeg lige lidt med - der må være nogle under klageafdelingen som kender svaret.

Nu har jeg så spurgt på deres Facebook-side i stedet, inden at jeg skrivder til supporten.

Kender nogle af jer andre her i forum hvad der er af rettelser?

Jeg har nu 2 gange i dag oplevet, at routeren konsekvent har lukket for min internetforbindelse. Eneste mulighed for at få hul igennem er ved en genstart. Jeg er ved at uploade mange data til en cloud-tjeneste (kabel forbundet mellem computer og router), og ved ikke, om den nye firmware spiller ind på afbrydelserne.

Mvh Anders
Jeg ved kun, at versionen før, FAST3890_TDC_50.10.15.T4, måtte rulles tilbage, fordi den fik nogle modemmer til at gå ned. Denne version skal måske også rulles tilbage:)
Omdømme 2
Forummanden skrev:

Jeg ved kun, at versionen før, FAST3890_TDC_50.10.15.T4, måtte rulles tilbage, fordi den fik nogle modemmer til at gå ned. Denne version skal måske også rulles tilbage:)

Hej igen

Lige en opdatering omkring, at min forbindelse til Internettet går i stå:
Efter jeg oplevede problemet for fjerde gang i går aftes, tog jeg et kik i routerens "eventlog". Af loggen fremgår, at ustabiliteten ikke har noget med den nye software at gøre, men til gengæld et andet problem, som jeg allerede kommunikerer med YouSee om. Det omhandler "Uncorrectable Codewords", og er kort fortalt fejl/udfald på en række af de kanaler, som bredbåndet sendes og modtages på gennem COAX-nettet, jævnfør Docsis 3.1-standarden.

Hen over natten har bredbåndsforbindelsen kørt stabilt.

Mvh Anders
Har en FAST3890V3 Rev:V3.0 og det ikke helt samme setup som vist i denne guide.
Nogle der kan hjælpe ?

Jeg med på under Server IP Address: Skrives min Mac´s ip adresse som den har fået tildelt af min router. (ja den er sat til at være fast)

Under External Port Start & External Port End: skrives den port der skal åbnes.

Under Protocol: skrives TCP eller ?

Hva skriver jeg så under External IP Address: Er det min router´s ip adresse ? (Wan ip adress)
Når jeg taster det ind så virker det som om porten ikke er åben. Den er i hvert fald ikke åben når jeg tester med CanYouSeeMe.org

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)