Router nulstilles ved tænd/sluk


  • Deltager
  • 4 kommentarer
Jeg har et problem med min router.

Nogle gange mister jeg forbindelsen til internettet i et par minutter, hvorefter den kommer tilbage igen, f.eks. i søndags kl. 14.55 og 16.36.

Men nu har jeg oplevet 2 gange, hvor forbindelsen ikke kommer igen. Første gang i fredags og nu igen her til morgen. Det krævede en genstart (sluk og tænd). Men når jeg får forbindelse, så er routeren nulstillet. Dvs. at IP på routeren er ændret til 192.168.0.1, hvor jeg bruger den som 192.168.1.1. Samtidig er alle mine portforwardings nulstillet. Det plejer den ikke at gøre, når jeg slukker og tænder den.

Er der nogle, der kan hjælpe mig?

3 Kommentarer

 Fra Yousees Facebook: YouSeeHej Manuel

Det skal vi lige have set nærmere på!

Når du oplever de her udfald, er det så med kabel eller via trådløst?

Jeppe 
  • ManuelDet er kablet. Selvom internettet går og kommer igen, så har jeg i mellemtiden stadig adgang via routeren til NAS-server og andre enheder, heriblandt trådløse enheder. Men når det kræver en genstart, så har jeg ikke adgang til noget. Jeg fandt ud af, at det var IP'en, der var ændret, da min iPhone havde net via wifi, mens PC'en ikke havde forbindelse. Og der kunne jeg se den nye router-IP på iPhonen. 
  • YouSeeHej Manuel Den burde ikke nulstille din opsætning - i hvert fald ikke bridge mode og portforwarding - ved genstart så måske modemmet er defekt. Hvilket modem har du fra os? Louise 
  • ManuelDet mener jeg heller ikke, at det skulle. Det er et Netgear CG3000. 
  • YouSeeEr det hele modemmet der genstarter? Det kunne godt lyde sådan. Vi har tidligere erfaret at NAS-servere godt kan drille lidt. Du kan evt. prøve at teste uden denne på netværk for en stund for at se om det så stadig sker. Hvis muligt altså. Kasper
  • Manuel 
  • Hej Kasper. Modemet genstarter ikke selv automatisk. Det ville jeg have opdaget, da min iPhone også ville komme på nettet via wifi, da den selv ændrer IP svarende til netværkets IP-serie. Jeg bliver nødt til selv at slukke og tænde modemet. Og efter genstart fik jeg net på min iPhone, hvorimod jeg på PC'en må ændre IP svarende til modemets nye IP-serie for at få adgang til administrationssiden på modemet via 192.168.0.1 i stedet for 192.168.1.1. Jeg kan dog ikke forestille mig, at det er NAS-serveren, der volder problemer, da den har været brugt lige siden før jeg fik Yousee Bredbånd. NAS-serveren har fast IP, ligesom min PC også har det. 
  • ManuelIndstillingerne på NAS-serveren er som de skal være og hele tiden har været. Der har ikke været nogen opdateringer for nylig, der har har kunne lavet konflikt på nogen måde. Er der opdateringer til CG3000, som jeg kan prøve?
  • YouSeeHej Manuel Okay, nej desværre ikke, vi sender automatisk firmware ud så snart vi har opdateringer klar. Du kan evt. prøve at forelægge problemet på vores nye forum, måske har nogle en løsning på problemet! :-) Kasper 
  • ManuelJeg tror, at Louise tidligere i tråden her havde løsningen. Det kunne være defekt? 
  • ManuelJeg har lige pillet NAS-serveren fra, slukket og tændt modemet, og der sker det samme. Jeg skulle ind og ændre IP, og portforwarding er slettet igen. Det gør altså ingen forskel på om NAS er tilsluttet eller ej. Men jeg skriver i forum. 
  • C.L.Det et generalt problem med CG3000 , efter jeg fik CG3700 har jeg ikke haft problemer der er dog stadig lidt med WiFi 
  • ManuelHej Casper. Det er så underligt, at det først kommer nu, når jeg har haft Yousee i 4 år efterhånden med samme modem. Hvilke problemer har du med WiFi? Jeg har kun et problem med MacBook'en, men der skal jeg bare deaktivere og aktivere WiFi igen. Så jeg går ud fra, at det er et problem med MacBook'en og ikke modemet.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)