Router lyser orange i "online".

Hejsa derude. Jeg har igennem en længere periode haft yderst ustabilt internet som hopper af og på som det passede den. Ofte vare nedbruddene fra 1-2 min og helt op til flere timer før at internettet igen kommer tilbage.

Jeg har gentagende gange haft kontakt til yousee's kundeservice og fejlmeldt min router, men der dukker altid på magisk vis forbindelse til internet op igen. Dvs at jeg er meget skeptisk vedr. at få yousee til at sende en teknikker ud for at få løst problemet, da produktet jo virker korrekt i korte omfang.

I dag opstod så et nyt problem. Efter et typisk disconnect på routeren, genstartede jeg den, som jeg så ofte har gjort før, og i denne omgang er der blot orange lys i "online". End ikke power har grønt lys, som den ellers plejer. Er routeren gået helt død eller hvad kan problemet være?

Routeren er en gammel Cisco 3925c

På forhånd tak for hjælpen. Ps, jeg satser på at ringe til yousee support når de åbner deres linjer kl. 8 i forbindelse med dette, håber jeg at de vil sende en teknikker ud for at rette fejlen og evt skifte routeren. Har i nogle råd til at tjekke op på kabler osv så man ikke selv kommer til at stå for den regning?

1 Kommentar

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg kom fra Fullrate med en VDSL forbindelse. Efter jeg kom til Yousee oplevede jeg lignende udfald. Snakkede med support og der blev  spurgt til alder på vores antenne kabel. Jeg måtte indrømmer det var meget gammelt og bestemt ikke HF tæt. Jeg gik derfor ud og købte et nyt HF tæt kabel, og vores problemer forsvandt. Det er noget med at støj kommer ind i kablet og løber tilbage og generer internet delen. Har du rodet med antenne kablet eller har du glemt at bruge HF tætte stik?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)