Spørgsmål

Remote adgang SagemCom 3890

Kan I hjælpe med, hvordan jeg får aktiveret ekstern adgang til vores SagemCom 3890 router og hvilken port der skal sættes efter den faste IP-adresse?

12 Kommentarer

Omdømme 3
Badge +1
Du aktiverer ekstern adgang til jeres Sagemcom F@st 3890 ved at gøre følgende:
Advanced > Remote Config Management
Port 80
Tak for hurtigt svar.
Remote Config Management er enabled og jeg får ikke adgang - hverken med eller uden :80 efter IP-adressen.
Måske routeren skal genstartes først?
Eller skal jeg selv sætte noget port forward op?
den blev lige lavet om til en smily af systemet - der stod ":80" (kolon-firs)
Omdømme 3
Badge +1
bfunch skrev:

Tak for hurtigt svar.
Remote Config Management er enabled og jeg får ikke adgang - hverken med eller uden :80 efter IP-adressen.
Måske routeren skal genstartes først?
Eller skal jeg selv sætte noget port forward op?

Du behøver ikke og lave en portforward, det er nok at aktiverer Remote Config Management og trykke på save. Genstart er heller ikke nødvendigt
Du skal skrive http:// foran-din-eksterne-IP kolon 80
Det vil desværre ikke virke. Så længe jeg er på samme netværk kan jeg godt bruge den eksterne IP-adresse, men når jeg skifter til fremmed netværk, vil den ikke give mig adgang.
Nogen idé til, hvad jeg så kan prøve?
Nu har jeg fundet ud af, at det er markeringen i "Remote Config Management" der ikke virker.
Den sætter flueben og fluebenet forbliver, når jeg trykker save.
Men kører jeg så en reboot af routeren, så fjernes fluebenet, så det ser ud som om at routeren aldrig rigtig får gem denne information. Jeg har prøvet både fra edge og IE11.
Nogen der kan hjælpe mig med, hvordan jeg får den til at genne denne indstilling?
Jeg har samme problem, så jeg håber, at der er nogen, der kan svare på, hvordan man får routeren til at gemme indstillingen "Remote Config Management" også efter genstart.
Jeg har ikke fået det til at virke og bliver henvist fra yousee til sagemcom, som så siger at de ikke kan hjælpe via det nummer som yousee gav mig. Og yousee kan ikke finde oplysninger om dette problem udover det, som jeg har skrevet på dette forum. Så jeg er desværre ikke kommet videre, men nu kan de da være, at yousee kan reagere på dette, når jeg ikke er den eneste der har problemet.
Det virker heller ikke hos mig...
Omdømme 5
Badge +7
Hej Alle

På grund af en teknisk fejl er funktionen desværre midlertidigt deaktiveret, men vi arbejder på en løsning og genaktivering af funktionen hurtigst muligt.
Yousee's holdning til de problemer der er med deres SAGEMCOM routere er meget uacceptabel, jeg havde en Sagem Fast 3686 den har de sidste dag ikke kunne kommer igemmen til netbank, fik så en ny Sagem Fast 3890 den hjalp på problemet, men jeg kan stadig ikke få Remote Config Management til at irke, ligesom port forwarding helle ikke virker., Perantal Controlevirker heller ikke.
Det er utroligt bare fordi man er Yousee kabel kunde så skal leve med disse forringelser.
Da Jeg havde Telia bredbånd var der ingen problemer med ovenstående. hvisjeg sætter min gamler SAGEM 3686 i bridgemode og min gamle Telia router bag Sagem Routeren så kan jeg få det til at virke ,hvad er årsagen til at Yousee bruger disse mildestalt elendige Routere.
Benny Plambecck
Umiddelbart tror jeg vi alle skal være glade for remote management slet ikke virker. Jf. min korte kendskab til 3890'eren er det slet ikke muligt at administrere den via en krypteret forbindelse i det hele taget. Således foregår al administration i clear text. Og administrerer man den remote svarer det til at stille sig ind og råbe brugernavn og password på Rådhuspladsen. Sagt med andre ord, der skal virkelig ikke meget snilde til at opfange brugernavn og password og så har Yousee-kunden balladen. Så indtil dette er løst, så bør man holde sig lang væk fra at administrere 3890'eren udefra.

Men skulle der være nogen der har fundet ud af at kryptere administrationen af 3890'eren hører jeg meget gerne herom.

Mvh
Christian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)