Spørgsmål

Remote access åben, selv med "Remote Config Management" disabled SAGEMCOM Fast 3890

Hej

Det ser ud til at min SAGEMCOM Fast 3890 har åbnet port 80 til internettet og tillader login til routeren udefra. Dette er selvom Remote Config Management er slået fra og aldrig har været slået til.

Dette virker umildbart som et stort sikkerheds problem så enhver form for hjælp ville være dejligt

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Normalt vil man ikke bruge port 80 til Remote Management, da den bruges til webtrafik, hvis man har webserver kørende. YouSee bruger en meget højere port nummer til at servicere din router med f.eks. ny software.

Det lugter lidt af du har en genbrugs router som YouSee har glemt at nulstille. Den forrige bruger har måske haft en webserver kørende på port 80. Det nemmeste er at nulstille router på en lille knap i bunden, så evt. kunde åbnede porte lukkes.
Hej Slangefar, mange tak fordi du tog dig tid til at forsøge at hjælpe

Jeg tror desvære jeg har identificeret problemet. Det viser sig at SAGEMCOM Fast 3890 ikke understøtter NAT loopback, hvilket er en feature som åbenbart har været slået til på tidligere routere som jeg har anvendt.

Dette betyder så vidt jeg kan læse mig til, at den offentlige ip, altid vil pege på routeren, hvis den bliver anvendt fra det lokale netværk og port forwarding derved bliver ignoreret.

Som konsekvens, så bliver jeg nød til at anvende forskellige adresser, alt efter om jeg kobler mig på udefra eller lokalt (har nogle services kørende til software udvikling).

Det betyder dog også, at min observation omkring anvendelsen af min offentlige ip, gav adgang til routeren, kun er tilfældet, hvis den anvendes lokalt, hvorved der ikke er noget sikkerheds problem

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)