Problemer med tilslutning af enkelte enheder

Jeg har problemer med at tilslutte en Lenovo tablet og iPhone SE, men ingen problemer med at tilslutte fra min Lenovo pc, Samsung Galaxy-smartphone osv... Nogen der ved hvorfor nogle af enhederne ikke kan koble sig på wifi når de andre kan?

5 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Producenten af din router og producenterne af de enheder du forsøger at koble, har ikke samme opfattelse af hvad den enkelte wifi standarder går ud på. Din router er som standard sat meget optimistisk op.

Du skal ind i din router og prøve at skrue lidt på f.eks.:

1. Maksimal hastighed (den står til maksimum, prøv at sætte den lidt ned).

2. Kryptering (den står sikkert til AES og TKIP, prøv at sætte den til kun AES)

Chromecast 1 blev mere stabil af 1 og fruens tablet kunne komme på med 2.

Ok, nu er jeg ikke den største tekniker, men hvordan kommer jeg ind i min router? :)

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvad hedder din router? Yousee udleverer flere forskellige. Hvis du retter i router skal du også huske at bestille "åben konfiguration" hos Yousee. Ellers retter de automatisk tilbage igen :-( Det er ikke så svært at ændre i router. Der er bare tale om at bruge en lokal hjemmeside ;-)

Vi har en Netgear C6250 - Hvordan finder jeg dne lokale hjememside? :)

Omdømme 4

Badge +3
Kig i bunden af router  ;-)

1. Start din browser

2. Indtast 192.168.0.1 og tryk retur

3. Indtast admin som brugernavn

4. Indtast password som adgangskode

5. Tryk ok

Her er så din lokale hjemmeside ;-)

6. Tryk på knappen Wireless

Nu kan du først prøve at sætte kryptering på 2,4 og 5 Ghz til kun AES. Husk at trykke på knappen Apply ;-)

Dernæst kan du prøve at sætte hastigheden lidt ned, hvis det første ikke virkede.

Lad alt det udstyr, som kan køre 5 Ghz (næsten alt nyere udstyr kan) forbinde sig til 5 GHz (navnet) og lad det gamle grej nøjes med 2,4 GHz. Bor du i lejlighed med mange wifi net, er der som regel optaget på 2,4 GHz og en masse støj. Jeg har endelig fået alt vores udstyr over på 5 GHz. 5Ghz rækker desværre ikke så langt som 2,4 Ghz , hvis du bor i hus med router i den ende og brugere i den anden :-(

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)