Problemer med streaming til tv og wifi med Netgeat 3000

• Deltager
  • 8 kommentarer
Hej

Kan det tænkes at min Netgear 3000 er årsagen til dårlig streaming af video fra PC til TV. ?

Når jeg sætter HDMI kabel mellem PC og TV er der intet problem, men trådløs/wifi forbindelse giver pixleringer på skærmen,

Videoen er i HD kvalitet , så der er jo som skrevet ingen problemer når der er HDMI kabel mellem disse enheder.

Jeg har ladet mig fortælle, at det måske skyldes en dårlig /svag router som modtager for mange forstyrrelser, og derfor kan udlæse det dårlige billede, og derfor blev jeg gjort opmærksom på at en 5 GHZ måske kunne løse problemet.

Samtidig tæmker jeg på om jeg overhovedet kan bruge min Netgaer , nu da vi får de lovede 50-100 bit. ?

6 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg streamer 4-5 film dagligt over Wi-Fi til en Chromecast monteret bag vores fjernsyn. Det krævede dog nogle ændringer i vores router for at være stabilt. Problemet er ikke problemer i router men Chromecast dimsen. Hvordan streamer du?
Jeg viser filmen ved at  bruge stifinder , finde videoen og åbne afspil til som så forefår via windows media player.

Cromecast har jeg dor med da det er en video på SD kort eller pc, kan den jo ikke streames med cromecast,

det skal nævnes at det er en video optaget med en DSLR kamera i HD kvalitet.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis du har en Chromecast vil det være oplagt at prøve med en anden afspiller end Windows Media Player. Prøv f.eks. VLC, som kan bruge Chromecast fra version 3 på Windows (så vidt jeg husker). VLC skulle vist være gratis på alle de platforme de understøtter. Jeg bruger selv VLC til egne videoer på Android platformen. 

VLC ser ud til at virke på den måde at billedet er ok, men videoen skal hele tiden loade, som om at der ikke overføres data nok. 

Mit netværkekort er af N typen, og bruger Netgear CG3000.

Yousee....................

Har nu fået upload rettet til 5, så min hastighed  reelt skulle være 50/5.

Når jeg kører trådløs er min download kun 45 mb, hvad er årsagen til at jo højre download man får mister man mere,

Da jeg havde 15/3 havde jeg altid tæt på 17/3,5,  da jeg tidligere har benyttet min af de tilbud om opgraderinger med højere hastighed opnåede jeg aldrig det jeg bestilte.

Og nu, såm før , når jeg streamer video fra PC til TV , loader den mange gange , som om den ikke kan følge med til at overfører.

Min netkort er typen N og bruger Netgear CG3000

Iøvrigt kan jeg ikke justerer på skru på hastigheden. der er ingen virkning når jeg trækker på skyderen.

niss skrev:
Yousee....................

Iøvrigt kan jeg ikke justerer på skru på hastigheden. der er ingen virkning når jeg trækker på skyderen.

Hej

På forsiden står der dette:

Velkommen til!
  • Har du brug for hjælp til at komme i gang? Her er en en guide
  • YouSee Forum er til for, at kunder kan komme i tale med andre kunder. Hvis du har en fejlmelding eller et spørgsmål, som kun YouSee kan svare på, skal du kontakte osdirekte i stedet.
Vi brugere har ingen mulighed for at hjælpe dig. Prøv at kontakte kundeservice. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)