Problemer med program info

I forbindelse med opgradering af vores linie, har vi modtaget denne router/modem fra YouSee. Overordnet set fungerre det udmærket, men der er et enkelt stort problem:

Reserverede adresser i DHCP.

Når jeg forsøger at tildele en fast IP adresse til en MAC adresse, sker dette uproblemstisk og reserveringen dukker også korrekt op i listen.

Når jeg så tænder for den pc, reserveringen gælder for, får den tildelt en anden IP adresse end den reserverede og når jeg så igen kigger på listen over IP adresser på routeren, kan jeg se at den reserverede adresse nu er forsvundet,

Lidt søgninger på nettet, fortæller at dette delvist er et kendt problem. Jeg ved ikke om det evt. kan hjælpe med en firmwareopdatering, eller vi skal anmode YouSee om et bytte (findes der relevante alternativer)

Ville her upfront, høre om andre har oplevet lignende problemer

/Henning

3 Kommentarer

Hej Herresko

Først og fremmest vil jeg gerne byde dig velkommen på vores Forum :D

YouSee Forum er et kunde-til-kunde-forum og YouSee yder ingen direkte support eller kundeservice herinde. 

Løsningen på dit problem om portforwarding finder du her

/Petar

Hej Petar

Tak for dit svar. Jeg er udmærket klar over at YouSee ikke direkte yder support via dette forum.

Hvorfor du henviser til et indlæg om portforwarding er dog lidt af et mysterie. Problem handler om DHCP reservering af IP adressse.

Jeg kan i parentes nævne at jeg, selvom jeg nødig kalder mig ekspert, har  et indgående kendskab til hele DHCP problemområdet på diverse platforme

/Henning

Hej Henning

Jeg beklager, hvis jeg har misforstået dit spørgsmål og håber, at nogen kan svare og du, får den nødvendige hjælp her på forumet.

/Petar

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P