Spørgsmål

Problemer med og aktivere router efter brigdemode er slået til på Sagemcom 3686 V2

Jeg vil høre om der er andre der har problemer med og aktivere deres internet linje når man aktiverer Brigdemode på Sagemcom 3686.

Jeg har nemlig ikke nogen problemer med og gå på nettet når jeg kører den i nat men så snart jeg slår den over på brigdemode inde i routeren/modemmet og så prøver og aktivere så det er min egen router der har den offentlige ip så kommer der ikke hul igennem.

Det virkede fint før da jeg havde den fra Netgear fra dem men desværre måtte den byttes idet den fik lidt problemer efter et tordenvejret.

Det jeg har prøvet er følgende:

1. Sætte modemmet op og forbinde routeren i port 1.
2. Tjekke om der var hul igennem inden jeg aktiverede brigdemode og der var der fint internet.
3. Logge ind på modemmet og slog brigdemode til.
4. Besøge http://aktiver.mitwifi.dk for og aktivere min router.
5. Teste om nettet var der men der er ingen forbindelse.
6. Genstarte modem, router og pc men desværre samme udfald.

Hvad kan jeg ellers gøre for og få linjen op og køre i brigdemode

24 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Flere har haft problemer med "bridge mode" på den router. Jeg husker en lavede en lang liste med punkter, som skulle udføres før det virkede. Du må prøve at søge i dette forum.
Okay lyder ikke lovende især når jeg kun er på en mobil idet nettet jo ikke virker.
Og søge rundt på forum er desværre meget bøvlet når man kun har en lille samsung telefon og søge på
Kunne være jeg bare skulle kikke efter en ny udbyder så når de leverer udstyr der "fejler" og ingen support har.
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er vist ikke noget i vejen med udstyret, men der er tilsyneladende flere punkter man skal igennem med en Sagemcom i forhold til en Netgear. Jeg vil prøve at finde det til dig.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Nu er vi jo kun brugere der prøver at hjælpe andre brugere, og hjælpe til lidt selvhjælp, nogle ting er enkle at hjælpe med, andre er mere besværlige, der er ret sikkert andre brugere som har løsningen lige ved hånden og kan give et svar. Vi er ikke alle inde i alt, men tilsammen inde i meget.
Slangefar skrev:

Det er vist ikke noget i vejen med udstyret, men der er tilsyneladende flere punkter man skal igennem med en Sagemcom i forhold til en Netgear. Jeg vil prøve at finde det til dig.

Der er jo noget galt med udstyret, idet de har lavet et flueben til og aktivere brigdemode og det gør den jo ikke.

Og det med og søge her på forum det er jo rent ud sagt umuligt idet når jeg søger brigdemode finder den 5 ting og alle er spørgsmål hvor der ingen løsning er
Får din egen router tildelt en 10.x.x.x-ip på wan-siden?
Omdømme 4

Badge +3
Jeg kunne kun finde 4 tråde om emnet. Det synes alt for lidt, i forhold til, hvad jeg husker, der er talt om. Jeg fandt ikke den lange liste, jeg huskede nogen havde lavet. Måske er noget gået tabt efter forum skiftede software, eller vi ikke kan finde alt i arkivet. Det eneste jeg faldt over var, at du skal slå wifi fra i 3686, før du sætter den i "bridge mode".
Logan: ja det gør den men har faktisk fast ip så den burde få en 188.178.x.x ( de sidste tal er censoreret ) ip idet det er min faste ip som jeg betaler for og har betalt får i nok over 1 år.

Men selv med den 10.x.x.x så er den eneste side jeg kan få lov til og tilgå det er aktiverings domænet

Slangefar: wifi er deaktiveret før men kunne også se at den selv deaktiverede wifi i forbindelse med at jeg vingede brigde mode til
Hvad sker der, når du aktiverer routeren på portalen? Ingenting?

Når din router får en 10.x-ip, så er der jo hul igennem. Dvs. fejlen må ligge i portalen og ikke i modemmet - da routeren ellers ville få en offentlig ip.
Der sker ikke noget som helst ud over at det er hele tiden den eneste side jeg kan tilgå.

Men ja support vil jo ikke hjælpe takket være tdc
Et eksperiment kunne være at give dem din routers wan-mac-adresse og sige, de skal aktivere den manuelt. Det plejer de vist gerne at gå med til.
Det vil de ikke fik direkte den melding at når jeg aktiverede brigdemode i routeren så var jeg på egne ben og så var der ingen hjælp og hente
Omdømme 4

Badge +3
Tanja84dk skrev:

Men ja support vil jo ikke hjælpe takket være tdc

Yousee er nødt til at slå nogen streger i sandet, så de ikke ender med at hjælpe os med alt vores udstyr. De laver en del guides til ting, som de ikke hjælper med, og de har de lavet dette forum. Her kan vi kan hjælpe hindanden med det, Yousee ikke vil hjælpe os med :D
Omdømme 4

Badge +3
Kan du klone MAC adressen fra 3686?
Slangefar: man skulle næsten tro at du er betalt af yousee.

Guides laver de jo ikke til det ang de modemmer de sender ud, og de er da den eneste udbyder der ikke vil supporte brigdemode og ja det er kommet efter at tdc har overtaget dem ( Selvom de har beholdt yousee navnet da tdc har dårligt omdømme nok i forvejen ).

Og det her forum er da også til og grine af idet når i siger bare søg efter det så dukker der jo ikke noget op.

Og at i vil hjælpe er da også en joke idet i siger kun ting ( rettet mod dig ) som hvis i selv havde tjekket først, så vidste i det ikke kunne hjælpe.

Og ja i min situation står jeg nu og ikke kan laver mit arbejde idet at jeg ikke har routeren i brigdemode idet så kan jeg ikke lave de forbindelser som jeg skal kunne arbejd relateret
Og nej jeg kan ikke Clone macadress på routeren idet det er låst fra arbejdsgiver af
Er ved og prøve og ringe til dem igen og det tyder på der er meget store fejl idet de siger mit modem i sig selv ikke er aktiveret selvom den giver mig internet hvis den er i nat
Hører nærmere imorgen idet nu er sagen eskaleret op 2 niveauer i supporten
Så er der en ny opdatering igen, og har nu fået af vide at idet jeg har en fast ip så kan min router ikke aktiveres i brigdemode, selvom det har virket før idet har kørt med det alt den tid jeg har været ved yousee så nu skal det igen sendes over til Third Level Support ( som der ringede til mig tidligere og igen bad mig om og kontakte support på ny da de ikke ville hjælpe mig ) for så og se hvad de gør ved sagen
Vi må håbe, det lykkes på et tidspunkt. At fast ip ikke virker i bridge mode lyder sært :)
Nettet er oppe og køre igen men de ville åbenbart ikke give mig min faste ip som jeg havde ( de siger det ikke kunne lade sig gøre i systemet hvilket jeg ikke tror på ), så advarsel til alle brugere hvis i har fast ip og kører i brigde mode så skal i være forberedt på at miste jeres ip hvis jeres modem skal skiftes ud, idet ed åbenbart låser ip'en på modemmets mac adresse hvilket også er årsagen til at der er problemer med og aktivere din egen router bagefter, idet din forbindelse så er låst på routeren via nat. og du kan ikke smide modemmet i brigde fra starten af, af hvad jeg har fået af vide. Så vil man beholde sin ip så skal man køre i nat og ellers skal de selv låse linjen op og ydermere skifte din ip ( hvilket jeg ser som uacceptabelt specielt med de priser vi betaler for den faste ipi forhold til andre udbydere )
Jo, det lyder sært. Jeg er ret sikker på, at det tidligere har været muligt at udskifte udstyr og beholde den faste ip. Hvis man skal have nyt modem - og samtidig benytter den indbyggede router - så ændres mac-adressen jo også.
Omdømme 4

Badge +3
Så vidt jeg husker, er "IP lease time" på coax 72 timer. Det gør, at jeg i mange år har haft den samme IP uden betale for det. IP kan defor kun skifte, hvis du skifter router, eller slukker den nuværende i mindst 72 timer.
Har også sagemcom 3686, og oplevede kun 75 mb på min 120 mb forbindelse. Samtidigt frøs nettet tit og hentede hjemmesider langsom ind imellem. Har fået YouSee til at opgradere modemmet,men det hjalp ikke. Købte så en Apple Extreme, og nu har jeg 130 mb og alt er hurtigt. Vil gerne have sat mit modem i bridge mode, men så slukker Extreme også. YouSee kunne ikke hjælpe, trods flere henvendelser, men pyt, det hele kører super nu.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)