Spørgsmål

Problemer med at logge på NemID via Sagemcom 3686 (Virker fint via Mobilt hotspot)

Vis første besked

95 Kommentarer

Hvornår får i ny hardware, som kan gå på e-boks og DanskeNetbank?
Det er for ringe, at i sender hardware ud, med så voldsom fejl?
Der er jo folk, som har brug for adgang til e-boks da det ellers vil koste dem penge. Hvornår får i løst denne fejl på jeres trådløse sender??????
Omdømme 4
Badge +6
Hej alle

Tak for alle de meldinger, I er kommet med. Vi har indtil nu ikke kunnet genskabe problemet, og derfor har det været svært at rette på, men det er nu endelig lykkedes for os at genskabe det.

Det lader dog til, at det sker i nogle bestemte browsere, og der er en enkelt, hvor vi ikke har kunnet genskabe det i, og det er Firefox. Derfor er den det bedste alternativ, vi kan give indtil, fejlen er rettet.

Vi gør, hvad vi kan, og forhåbentligt kan vi finde en hurtig løsning.
Omdømme 1
Hej Stefan

Hvor dejligt, at YouSee endelig har kunne genskabe problemet!

Har I testet på nogen speciel måde, og hvordan med jeres nyeste router fra Sagem - en Sagemcom F@st 3890v2, opstår problemet også på denne model?
Overvejer nemlig at opgradere til denne model.

Pft.

/Anders
Stefan skrev:

Hej alle
Det lader dog til, at det sker i nogle bestemte browsere, og der er en enkelt, hvor vi ikke har kunnet genskabe det i, og det er Firefox. Derfor er den det bedste alternativ, vi kan give indtil, fejlen er rettet.

Vi sidder med en Sagem Fast 3686 v2 som har samme problem og har haft det i et par måneder, vi har flere gange været i kontakt med nem id support som taler til os som om vi var mongoler, og de kan intet gøre derinde melder de.... på vores macbook pro er den helt gal med at lande på Nem-id siderne, INGEN browsere har kunnet få hul igennem. heller ikke firefox. Rent faktisk er den helt gal med firefox når man kører trådløst igennem routeren. alle https sidder giver certifikatfejl og man nægtes adgang. hopper jeg over på et trådløst hotspot fra telefonen så er der ingen problemer og alle sider kan tilgås. Det er virkelig underligt.
Så har vi en anden windows bærbar, den kan heller ikke logge på nogen sider trådløst, heller ikke med firefox. På hotspot på telefonen virker dent fint.
Så har vi en stationær der trådet, den er totalt Hit'and'miss. Nogle sider med nem id login kan den komme ind på og andre kan den ikke.

Det er satme irriterende.. I er hjertligt velkomne til at komme herhjem hvis i skal bruge fejldata, for her kan det genskabes til ukendelighed. :@ Bor i lyngby!

Vh Gittemor
Omdømme 5
Badge +7
abp skrev:

Hej Stefan

Hvor dejligt, at YouSee endelig har kunne genskabe problemet!

Har I testet på nogen speciel måde, og hvordan med jeres nyeste router fra Sagem - en Sagemcom F@st 3890v2, opstår problemet også på denne model?
Overvejer nemlig at opgradere til denne model.

Pft.

/Anders

Hej Anders

Fejlen er kun set på Sagem3686, så du burde godt kunne opgradere uden problemer :)
Omdømme 5
Badge +7
Hej Gittemor

Prøv at af- og geninstallere Firefox og se om det ikke vil virke :) Meld endelig tilbage.
Omdømme 7
Badge +3
For at kunne hjælpe andre brugere med lignende problem med NemID, kunne YouSee så ikke uddybe lidt grundigere hvordan man genskabte problemet (for at se hvad man skal undgå eller rette hos andre med problemet, eller skønne at det er et helt andet problem). Er det kombinationer at visse indstillinger af visse browsere og visse modemmer og visse indstillinger af disse, firewallindstillinger, netværksindstillinger, OS-opdateringer o.s.v.?

Jeg bruger et Sagemcom 3890 modem, og har ikke NemID-problemer. Til gengæld er der så visse andre problemer i forbindelse med portforwarding, som er YouSee bekendt og som der arbejdes på.
Hej, jeg vil blot tilføje at jeg har samme problem med nemid fra skat.dk og borger.dk. Det virker på nemid.nu, men det ser også ud til at de anvender en anden integration med nemid login.

Jeg har prøvet med Mac både Chrome og Safari samt iPhone med Chrome - samme resultat: timeout fejl besked. Hvis jeg i samme session på browseren så anvender min mobil til at gå på nettet virker alt fint. Dvs det tyder meget på sagemcom routeren. Det er også først blevet et issue efter jeg fik ny router fra yousee.
Kameli skrev:

Hejsa, jeg har en kunde jeg har forsøgt at hjælpe med sit NemID et par gange nu.

Han kan komme til login, taste sit brugernavn og kode, få af vide hvilken nøgle han skal bruge, taste den, og så hænger systemet derfra.
En test ved at logge computeren på hotspot fra min telefon gjorde at den flyver igennem, test med min egen laptop på hans netværk giver samme problem, altså at jeg ikke kan logge på.
Er der nogen der har erfaring med dette?

Det er i et lejlighedsbyggeri, og da jeg ændrede wifi kanal på hans router, loggede vi på NemID helt uden problemer - Men en halv time efter siger kunden at problemet er det samme igen og da jeg forsøgte på hans computer dagen efter kunne jeg konstatere at problemet var ca. Det samme, dog blev der i 2. Forsøg logget ind, efter at NemID havde "hængt" i ca. 2 minutter.

Er der nogen der har erfaringer med dette?
Det helt sjove er at han vist altid kan logge på banken, men e-boks og andre offentlige tjenester giver problemer - Men om banken kun er med kode og så først nøglekort ved overførsel tør jeg ikke at sige på stående fod.

Generelt netbrug virker fint, pingtider er stabile og uden udfald - Jeg må indrømme at jeg ikke har kastet mig over at måle om der kunne være pakketab eller andet spændende, men wireless kører problemfrit til alt andet.

Alle erfaringer modtages med stor glæde, da det er en lidt svær situation at overbevise en telefonsupport om eksisterer... :/

Jeg har først fået problemet med 3686 efter at you see har lavet en opgradering i vores område på Østerbro i sidst uge til 1.000 Mbit. Har forsøgt mig med browser "Opera" som har hjulpet på nogle sider men slet ikke på banken!!! Som jeg kan se ud af alle indlæg så har you see været klar over problemet med 3686 i lang tid men tilsyneladende sker der ikke noget!!
Omdømme 5
Badge +7
MS-ERIK skrev:

For at kunne hjælpe andre brugere med lignende problem med NemID, kunne YouSee så ikke uddybe lidt grundigere hvordan man genskabte problemet (for at se hvad man skal undgå eller rette hos andre med problemet, eller skønne at det er et helt andet problem). Er det kombinationer at visse indstillinger af visse browsere og visse modemmer og visse indstillinger af disse, firewallindstillinger, netværksindstillinger, OS-opdateringer o.s.v.?

Jeg bruger et Sagemcom 3890 modem, og har ikke NemID-problemer. Til gengæld er der så visse andre problemer i forbindelse med portforwarding, som er YouSee bekendt og som der arbejdes på.

Hej MS-ERIK

Jeg kan desværre ikke rigtig komme det nærmere end, at vi har testet på forskellige browsere og, at det som tidligere nævnt lader til at køre problemfrit i Firefox (for de fleste).

Vi forventer en firmware-rettelse fra producenten, men jeg kan ikke desværre ikke give nogen dato.
Omdømme 7
Badge +3
Ærgerligt at YouSee ikke kan komme det nærmere, havde håbet på at man kendte årsagen til at det virker i Firefox men ikke i andre browsere. F.eks. at det var noget med porte, der skulle åbnes i routeren, eller noget i browseren eller i computeren i øvrigt, der skulle ændres. Når det virker i Firefox men ikke i andre browsere må der være noget, Firefox gør anderledes, som ophæver routerens blokering.

Brugere med problemet, og som ikke kan klare sig med browseren i en smartphone) kan så kun rådes til enten at installere Firefox og prøve den, aktivere et hotspot i en smartphone med data i mobilabonnementet (pas på dataforbruget) og forbinde computeren til dette hotspot, prøve at få YouSee til at levere en anden router, vente på at fejlen bliver rettet, eller skifte til en anden intermetudbyder hvis det er muligt.
Omdømme 5
Badge +7
Hej MS-ERIK

Vi er desværre ikke bekendte med en anden workaround end den vi har oplyst i forhold til Firefox :( Hvis vi havde det, så ville vi naturligvis gerne fortælle om det.

Herfra skal der naturligvis lyde en kæmpe forståelse for de frustrationer, der opleves i forhold til denne problemstilling. Vi gør hvad vi kan for at sikre, at dette bliver løst så hurtigt som muligt.

Jeg beklager generne mange gange.
Hej alle.

Jeg kan også bekræfte problemet. Jeg har haft det lige siden jeg fik skiftet mit CG3000 modem til et Sagem F@st 3686 medio december '16.

Jeg er på Win10 og har oplevet at Edge og Internet Explorer fejler (timer out) mens Chrome venter i ca. 30 sek og så kommer igennem; det virker dog i Firefox uden ventetid, ligesom Kasper skriver.

Jeg har så (med hjælp fra kundeservice) prøvet at opgradere til et 3890, men selv om jeg fik 2 modems fejlede de begge ved aldrig at få forbindelse til internettet.
Så gik der en måned mere hvor Yousee prøvede at slippe uden om at rette deres fejl.

DET KAN SIMPELTHEN IKKE VÆRE RIGTIGT DET HER...

"der skal lyde en kæmpe forståelse", Ikke en skid forståelse er der hos jer.

RET JERES FEJL, PR OMGÅENDE. Jeg betaler ikke for produkter der ikke virker.
En update herfra, min kunde havde fat i Yousee support i anden anledning, og til slut havde supporteren spurgt om der var andet han kunne hjælpe med.
Min kunde svarede kækt at han kunne få hans NemID til at virke ;) Supporteren nævnte så at det problem havde han selv haft, og der skulle bare en ny model modem til (Surprise...), så sådan en ville han få sendt med det samme.
Så nu fungerer det, meget præcist et halvt år efter at vi startede med at tage kontakt til Yousee... Om i andre kan ringe ind og få sendt det nye fancy modem tør jeg ikke at sige, men det er da lykkes en gang nu :)

Det var en Sagem Fast 3890 der blev modtaget.
Efter youSee har opgraderet/ændret på diverse ting i nette i Allerød har jeg fået præcis de nem-di login problemer der beskrives i forummet.

Citiat: Jeg er på Win10 og har oplevet at Edge og Internet Explorer fejler (timer out) mens Chrome venter i ca. 30 sek og så kommer igennem; det virker dog i Firefox uden ventetid, ligesom Kasper skriver.

Jeg har et Sagemcom Fast 3686 V2 modem og har genstartet det masser af gange på forskellige dage

Er den eneste kendte løsning af få skiftet modem?
mvh René
Omdømme 1
Der er en god chance for at fejlen skyldes den firmware opdatering som blev rullet ud i januar (ca) på 3686 serien, som SagemCom har lavet til YouSee.

Jeg har haft debugget et lignende problem (med wireshark på både client og server på forskellige net samtidigt), og har lavet en meget præcis fejlbeskrivelse af hvad der går galt på pakke-niveau til YouSee, med samhørende log-filer og en vejledning til hvordan man kan genskabe problemet meget nemt.

'Mit' problem (som der nok er en god chance for også forårsager præcis de fejl, der er nævnt ovenfor med NemID) er en klar og reproducerbar fejl i 3686 modemmet. Der er visse kombinationer af maskiner (client/server) og typer af modemmer (i begge ender!) som altid vil give problemer og andre som ikke giver -- og der er en god teknisk forklaring på hvorfor det virker nogle gange og andre gange ikke gør.

Jeg har fortalt det til YouSee og spurgt om de var interesseret i logfilerne og sagt de var velkomne til at vende tilbage, men de venlige mennesker som sidder i first, 2nd og 3rd level support bringer åbenbart ikke informationen videre til dem, der prøver at løse problemet.

Jeg har "løst" problemet ved at skifte til 3890 modem og har sat en anden router op til at håndtere trafik lokalt på mit eget netværk.

Hvis YouSee er interesseret i at løse problemet er de velkomne til at henvende sig...

Og til den seneste deltager i snakken, @renehoso: Ja, du kan ikke løse det uden at skifte til et andet modem. Hvis du er heldig virker det med f.eks. et 3890 modem.
pnomandk, de har ingen interesse i noget som helst. Jeg kan se at det er lidt over et år siden at jeg skrev herinde, efter at have snakket forgæves med support af flere omgange...
Som nævnt brugte jeg ualmindeligt mange timer i telefon på at forklare hvad problemet var og hvorfor det opstod - Og måtte starte forfra, HVER gang jeg blev stillet om, eller lavede et nyt opkald et par dage efter når de aldrig ringede tilbage, og fik aldrig svar eller feedback på noget.
Jeg kunne derimod starte hvert opkald med at genstarte computer, router, resette indstillinger, prøve en anden browser mm. "Det kan jo være at det har ændret sig siden sidst", "Vi bliver nødt til at gøre tingene i den her rækkefølge"...

Jeg vil ikke påstå at Yousee har haft nogen stjerner hos mig, men håndteringen af den her sag, på det tidspunkt hvor vi IKKE kunne få et andet modem, var grotesk - Man forhindrede direkte kunderne i at kunne tilgå deres e-boks og andre services der kræver nemid.
Det kunne være spændende at have indsigt i hvordan sagen har været håndteret internt, om der er gået en måned eller to før nogen overhovedet har meldt det bagud, om man bare ikke har haft lyst, tid eller kompetencer (Og jeg ved da at der findes kompetente folk i organisationen..) til at rette det, om man ikke har troet på problemet, eller hvad der kan være sket.
Omdømme 5
Badge +7
Hej Kameli

Den firmware som modemmet kører med i dag, retter den omtalte fejlen i tråden her.

Jeg beklager generne og ulejligheden mange gange, som denne fejl har medført.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)