Spørgsmål

Problem med opsætning af printer på Wifi

Hej.
Jeg kan ikke få hul igennem til vore printere via wifi. Vores installation og router er helt ny, og wifi fungerer i øvrigt som det skal.

Hverken WPS eller manuel opsætning kan jeg få til at fungere. Via manuel bliver jeg sågar afvist på forkert indtastet kode - hvilket ikke er tilfældet (altså at den er indtastet forkert).

Så pt printer vi på go' gammeldaws facon med USB kabel :-(

Jeg har ikke kunnet finde noget på nettet om dette problem, så nu prøver jeg her. Tænker at det må være en indstilling i routeren som skal ændres. Men hvilken ?

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvilken router bruger du? Nogen routere har som standard WPS slået fra. Man skal så ind i router og slå det til.
Hej. WPS er slået til - den blå LED blinker som den skal, når jeg holder knappen nede i 3 sek.
Det er en SAGEMCOM 3890.
Omdømme 7
Badge +7
Da jeg satte min printer til wifi , foregik det ved, at jeg satte den op fra min PC, hvorefter printeren fandt mit wifi og jeg skrev så koden og så var det på plads.
Omdømme 7
Badge +7
Kender desværre ikke din 3890 router så godt, men nogen gange skal det kombineres med en fast kode af sikkerheds grunde, som du kan hente fra din router.
Omdømme 7
Badge +7
Som joern siger er der vist tale om en kode i 3890.
Omdømme 7
Badge +7
Er ikke den store ørn til 3890, men i min router C6250 kan man vist slå koden fra. Det vil jeg ikke anbefale, men det det gør det måske nemmere med din nye printer.
Omdømme 7
Badge +7
Både da jeg brugte 3890 og C6250 foregik opsætningen via min PC.