Privat vs erhvervs-internet

Hej,

Jeg kæmper i de sidste 2 uger med et Netgear CG 3000 modem som konstant mister forbindelsen til centralen. Det står typisk på et par timer, så hopper den selv på igen. Slukke og tænde for modem, tage alle kabler ud, vente i 2 min med strømmen af, og alt det der, har ingen effekt. Det er kun tiden, som har effekt. Dvs man kan bare væbne sig med tålmodighed. Det tager typiske timevis. Jeg har ingen udfald om natten, såvidt jeg kan se. (ikke, at jeg skal påstå at have nogen statistik over det)

Mit bredbånd har ellers været helt stabilt siden jeg får godt 8-9 måneder siden fik YouSee til at gå alt indendørs efter i sømmene, udskifte kabler og bokse til bedste kvalitet osv. Betalte for det, men hey, det virkede jo ... i en periode.

Før YouSee havde jeg Internet fra TDC via telenettet (ADSL). Det var heller ikke særligt stabilt, og i øvrigt langsomt.

Bemærk, når jeg taler stabilitet her så taler jeg om hvad der foregår fra modem og ud. Det som foregår fra modem og ind skal jeg nok selv tage ansvar for.

Well, jeg er parat til at par runder mere med tekniker-besøg, osv. Og så kom jeg til at tænke  på, at jeg ikke kan huske, at have været på en arbejdsplads, hvor Internet var ustabilt. I hvert fald kun påvirket af helt konkrete ting som kabelbrud og lign. Så hvad gør virksomheder som vi private ikke gør?  At dømme efter indlæg her på forum er der jo masser med problemer af min karakter. Er det et spørgsmål om, at vi køber et lavprisprodukt?  Jeg kan få fiber i mit område. Er det mere stabilt?

(og hvorfor bliver mit Internet ustabilt lige netop nu efter at have været rock-solid i de sidste 8-9 måneder???  Kunne man gætte på noget med at YouSee er i gang med at pille ved infrastrukturen pga hastighedsopgraderingen?)

3 Kommentarer

Historie læst på recordere.dk  om to teknikkere hos TDC der ikke gav op. 

Det behøver derfor ikke være Yousee der laver "klumper" i forbindelsen, måske er der sat teknisk udstyr op i det nabolag som forstyrer dit sinal, men som du skriver kræver det jo nok et teknikkerbesøg.  

Et erhvers abb. koster sikkert kassen og mon ikke alle sejl bliver sat til, når det er virksomhedder der klager?   Jeg har før skrevet i et indlæg at et erhvers abbonemen har mulighed for at tilkøbe et serviceabb. men da jeg dengang ikke fik svar på om man som privatkunde også kan tilkøbe det, ved jeg det ikke. 

Som du også skriver kan infrastrukturen pga hastighedsopgraderingen måske også være årsagen, men forstår godt din irritation over at skidtet ikke virker, især når du lige har ofret nye ledninger og stik.  

redigeret tilført:

Jeg har ledt på yousee for at finde noget med udvidet suport , men jeg kan ikke finde noget. Desværre. 

Hmm. Den historie fra recordere.dk lyder helt utrolig. Jeg tror, at der er noget, som ikke står i artiklen, nemlig at disse "beboere" på en eller anden måde har delt infrastruktur, f.eks. fordi der var tale om en etagebolig.

Jeg bor i et alm parcelhus, og jeg har simpelthen svært ved at tro på, at en defekt strømforsyning hos min nabo kan forstyrre mit coax-signal. Men på den anden side er jeg ikke ingeniør. Så hvad ved jeg ? Man skal tygge sig igennem kommentarerne til artiklen. Det er meget lærerigt. Men jeg hælder nu til, at der i parculhuskvarterer er filtre, som sikrer, at en enkelt husstand ikke kan sende støj tilbage på nettet.

Men vi kan jo vende den om og sige, at hvis det virkeligt at muligt for din nabo at ødelægge dit coax-signal (og der i øvrigt er tale om adskilte eenfamiliehuse, dvs parcelhuse), så kan Internet via coax aldrig blive stabilt. Der vil simpelthen være alt for mange variable.

Forresten: Jeg har ingen problemer med mit YouSee TV signal. Aldrig.

PS: Tak for link. !!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis man har et filter med to data udgange og bruger den ene til TV, og stikket i den anden sende ved TV'et ikke er perfekt, så kan man sagtens sende støj ud i YouSee nettet.

Jeg taler er erfraing... der kom en flink tekniker forbi for at finde ud af hvorfor og så skiftede han også lige stikket ;) Vi fik en lille snak om hvor lidt der egentligt skal til :D

I forhold til recordere artiklen, så der tale om xDSL og ikke coax, og det berørte 8 hustande. Støjen blev sendt ud i elnetten, og "sprang" så videre over i xDSL kobberkablerne, noget der nok også kunne ske med coax kabler.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)