Spørgsmål

Portforwarding på Sagemcom 3890 V3

• PW
  • Udforsker
  • 46 kommentarer
Prøver lige igen da der ikke er nogle der har svaret...

Har en FAST3890V3 Rev:V3.0 og det ikke helt samme setup som vist i den guide der er her inde.
Nogle der kan hjælpe ?

Jeg med på under Server IP Address: Skrives min Mac´s ip adresse som den har fået tildelt af min router. (ja den er sat til at være fast)

Under External Port Start & External Port End: skrives den port der skal åbnes.

Under Protocol: skrives TCP eller ?

Hva skriver jeg så under External IP Address: Er det min router´s ip adresse ? (Wan ip adress)
Når jeg taster det ind så virker det som om porten ikke er åben. Den er i hvert fald ikke åben når jeg tester med CanYouSeeMe.org

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det er samme software, som kører på alle versioner af 3890. Guides fra YouSees side er ikke altid opdateret. Website kan ikke se en åben port, men kun en service/server. Du skal derfor huske f. eks. at starte en webser, før man kan se den ude fra på port 80.
Min udfordring er jeg har en seedbox da jeg ikke har ret mange GB på min Macbook..
Det virker som sådan ret fint, men når jeg henter filer fra min seedbox henter jeg aldrig med fuld hastighed. Gør ikke så meget når de små filer men hvis jeg vil hente en stor fil bliver jeg lidt træt af hastigheden.

Har en 300/60Mbps forbindelse (målt til 340/65Mbps.) og min seedbox har en 500/500Mbps. Kan ved gud ikke komme over de ca. 220Mbps. Den ligger altid og svinger mellem 160-220Mbps
Det skal siges jeg kører over Wifi 5ghz. Har tjekket kanal og firewall. Så nu prøver jeg det her med at åbne porten. Henter med filezilla med sftp på port 22.
Burde vel i teorigen hente med fuld hastighed, selvfølgelig med lidt udsving.
Omdømme 7
Badge +7
Den højeste hastighed jeg får mellem computer og router (3890) er 866 Mbps. Det vil højeste mulige reelle hastighed er 433 Mbps, da effektiviteten af wifi er omkring 50%. Noget kunne tyde på du forbinder med 433Mbps og dermed reelt 216 Mbps. Kig på din hastighed mellem computer og router.
Omdømme 7
Badge +7
Du bør vælge en fast ledig kanal under 52 på 5 GHz.
Min kanal er 36 og den kører på 80Mhz..
Hvordan tjekker jeg hastighed mellem ruter og min Mac ?
Omdømme 7
Badge +7
Hvis du henter fra din seedbox behøver du ikke åbne porte. Det er kun hvis din seedbox starter med at sende, at du behøver f.eks. en FTP server.
Omdømme 7
Badge +7
Hvis routeren står til 80 MHz er den sat til maksimum hastighed. Jeg kender ikke så meget til Mac, men der er typisk nogle netværks indstillinger som afslører linkhastighed (hastighed mellem trådløs enhed og router) .
Omdømme 7
Badge +7
Kan du ikke få højere link hastighed end f.eks. 433 Mbps med Mac, kunne overveje et USB netværks stick med en højere hastighed.
Nå fandt ud af det.. Det lidt underligt men ved at bruge SFTP sløver det min hastighed.
Hvis jeg bruger alm. FTP så der ingen ko på isen og den henter med 280-320Mpbs.

Dog er FTP ikke krypteret så valgte FTP over TLS hvilket "koder" linjen og det virker fint.
Tak for hjælpen :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P