Svar

Portforward Netgear C6250

Hej.

Er der nogen som har haft held med at få portforward til at fungerer på Netgear C6250?

Der er en simpel guide på http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/port_forwarding.aspx#CG3700

Uanset hvad jeg gør, så kan jeg ikke få http://www.canyouseeme.org/ til at se de porte som jeg har åbnet i routeren.

Er det lykkes for nogen at åbne porte i routeren ? :)
Skal man stadigvæk bestille en åben konfiguration?

icon

Bedste svar af Alex3614 13 december 2014, 14:14

Hey drenge! Løsningen er denne. Under portforward fanen, sæt prik i "Always" og derefter "apply"

Så er portene åbne.

God Jul!

Se original

20 Kommentarer

Hej

Der er ikke så mange tråde her i det nye  Yousee-forum, som jeg kan henvise dig til, men har du prøvet at søge på Netgears supportside, eller måske kunne du være heldig at finde noget om portforwaring på TDC Forum.  

Jeg ved det er temmelig lang ude, men jeg kan se du har oprettet to næsten ens indlæg, så jeg går ud fra at lidt hjælp er bedre end ingen hjælp. 

Dit andet indlæg er her hvor der står lidt mere:

http://forum.yousee.dk/t5/Bredb%C3%A5nd/Portforward-Netgear-C6250-Synology-Nas-problemer/m-p/101/highlight/true#M16

Andre der lige ved, hvad der kan være i vejen?  Håber du vender tilbage hvis du finder ud af noget før andre kan give dit et tip.

Hej majah.

Tak for responsen.
Grunden til at jeg har oprettet et nyt indlæg er, at det første er mere konkret med portforward og Nas.
Hvor det her er mere om det overhovedet er lykkes for nogen at portforwarde den router :)
Jeg har haft fat i yousee kundeservice, søgt på tdc´s forum og søgt på netgears support side. Men det er en relativ ny router, som der ikke er meget info om nogen steder.

jeg er i den situation pt at jeg både har TDC home duo, og ny oprettet yousee internet.
Jeg kan sagens oprette statisk ip og få portforward til at fungere på TDC home duo boxen, og få netværket til at virke, men når jeg følger vejledningerne til Yousee Netgear routeren, så virker det ikke :)

Hej igen

Jeg vil indrømme at jeg ikke har en skid forstand på det, men da nu jeg har blandet mig vil jeg forsøge at spørge en der måske ved hvad der er i vejen, men jeg vil ikke love noget. 

Vender tilbage hvis jeg hører noget. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej.

Jeg er af @majah blevet spurgt om jeg kan hjælpe med dette problem. Jeg har internet hos TDC (Home Duo Media) men TV hos YouSee (YouSee Plus). Da jeg ikke har nogen router til bredbånd hos YouSee er det begrænset hvor meget jeg kan hjælpe, men her er nogle forslag.

Det er muligt at man skal have åben konfiguration for at kunne ændre på indstillinger i YouSees routere. Det kan jeg desværre ikke oplyse om, men er det tilfældet kan det være årsagen til problemet.

Computeren skal have en fast IP-adresse. Fungerer dette, således at den altid har samme adresse? Fast IP-adresse kan (sandsynligvis) vælges i routeren, men fast IP-adresse kan også indstilles lokalt på computerens netkort, men så skal man selv udfylde det hele, d.v.s. IP-adresse, undernetmaske, standardgateway, DNS-server, samt under avanceret, fanen WINS, markere at NetBIOS over TCP/IP skal aktiveres (der står i teksten at det skal man ved statisk IP-adresse).

Portforward skal i routeren passe til den faste IP-adresse, som computeren har. Er der sørget for det?

I computeren skal den benyttede port muligvis åbnes i computerens firewall. Hvis samme computer også bliver brugt sammen med TDC bredbånd kan det betyde at der skal laves firewallindstillinger til to forskellige netværk. Hvis sikkerhedssoftwaren anvender MAC-adressen på den benyttede gateway til at identificere netværket, vil TDC og YouSee være to forskellige netværk, således at det, der er tilladt i det ene netværk ikke automatisk også er tilladt i det andet netværk.

Der kan i YouSees routere måske være en firewallfunktion i lighed med det, der er indbygget i TDC's Homebox. Er det tilfældet skal indstillingen af sikkerhedsniveauet muligvis ændres.

Hej MS-Erik

Tak for responsen :)

Jeg har lavet statisk IP i routeren og på Nas'en. Og det fungerer fint. Og reglerne for portforward er sat til den statiske IP.

Portene er åbne på firewall på Nas'en.

Umiddelbart kan jeg ikke ændre sikkerhedsinstillingerne, som man kan i home boxen.

Jeg kan i routeren opsætte en DMZ server, hvis jeg sætte den statiske ip til nas'en til det, så er portene åbne. Men så er netværket mere eller mindre fuldstændig åbent. 

Så det tyder på at det er et eller andet med routeren, men jeg har været inde i samlige faneblade og punkter i Netgear Genie router menuen uden held.
Det kan næsten ikke passe, at man er nød til at købe en ny router og så bare sætte Yousee Routeren i bridge tilstand.  

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej.

Det er tvivlsomt om jeg kan hjælpe når jeg har Internet hos TDC. Hos YouSee her jeg kun kabelTV-abonnement, og det kan ikke rigtigt bruges i denne sammenhæng. Har dog lidt kenskab til internet fra YouSee efter nogle overvejelser på et tidspunkt om at skifte fra TDC til YouSee for at løse et problem, men problemet (vedr. TV på computer) blev løst på anden måde.

Er der tale om en funktion, hvor brugere udefra skal kunne kontakte NAS'en, således at routeren skal svare på opkald fra ekstern side? Hvad sker der ved at følge YouSees beskrivelse af portforwarding, bliver det overhovedet ikke gemt, eller virker det ikke? På TDC's Homebox kan man opsætte en liste med computere m.m., der ikke må have adgang til Internet, kan routeren være indstillet til det modsatte, d.v.s. at kun computere m.v. der konkret er oplistet, får adgang?

Det er vel ikke sådan, at NAS'en er tilsluttet TDC og YouSee samtidig?

Kan der være et eller andet med det konkrete portnummer, som gør at YouSee har blokeret for åbning?

I TDC's Homebox kan man sætte et flueben for aktivering af UpNp på siden med portaktivering, kan det være noget tilsvarende hos YouSee, der skal sættes anderledes?

At løse problemet ved at gøre NAS'en og måske hele netværket frit tilgængeligt udefra er ikke tilrådeligt, i hvert fald skal der så være en effektiv beskyttelse med sikkerhedssoftware i samtlige tilsluttede enheder, samt adgangskoder med stor sikkerhed.

Det er vel næppe nogen løsning at vende tilbage til at bruge TDC til internet?

Ellers må håbet være at en anden bruger med mere kendskab til YouSees internet læser dette og svarer. 

Ja, det er sådan at brugere udefra skal kunne kommunikere med nas'en. Dvs. jeg bruger eksemplevis nas'en som musikafspiller, så jeg kan høre musik på telefonen, når jeg ikke er på mit eget netværk.

Det ser ud til at de er gemte i routeren, men det virker bare ikke.

Nej, nas'en er ikke tilsluttet TDC og Yousee på én gang. Og jeg ændre netværksindstillinger og fast IP på nas'en, når jeg skifter fra TDC til Yousee. 

Det burde ikke være Yousee som blokere for det konkrete portnummer, da jeg har prøvet flere forskellige, og det er de portnumre, som Synology anbefaler. Og kundeservice har heller ikke nævnt noget de gange, hvor jeg har talt med dem.

Det er desværre ikke en mulighed at vende tilbage til TDC pga, de hastigheder, som de kan levere, men overvejer kraftigt at skifte Yousee ud med Waoo.
Jeg er meget skuffet over den manglende support fra Yousee i forbindelse med mine udfordringer.
Og i den forbindelse også Netgears support, som jeg også har talt med. Efter at have ventet lang tid i telefonen, så fik jeg fat i en svensker, som ikke forstod specielt meget :)

Men mange tak for jeres forsøg på at hjælpe mig i Yousees kundeforum.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Har du prøvet at snakke med udvidet support, de har altid kunnnet hjælpe mig med mine avancerede problemer. 

Ring til  70 70 40 40, forklar kort dit problem og sig du gerne vil snakke med udvidet support :D

Åbningstider
Hverdage: 08.00-20.00
Weekend/Helligdage: 10.00-20.00

Hej Emil.

Tak for responsen :)

Jeg havde talt med udvoidet support inden at jeg oprettede tråden herinde.

De kunne ikke hjælpe. Og henviste til Netgear support, som jeg så ringede til uden at få løst problemet.

Routeren er åbenbart så ny, at der ingen som kan yde support på den.

Men jeg har besluttet enten at skifte udbyder eller gøre som dig, sætte Netgear routeren i bridge mode til en bedre router, selvom jeg ikke synes at det er optimalt, når det Yousees nye "super" router jeg har fået :D

Omdømme 3

Badge
Hej.

Jeg har set en beskrivelse hos et udenlandsk forum (kan desværre ikke huske hvilket) hvor det blev nævnt at nogle internetudbydere blokerer for diverse almindelige porte med det formål at undgå at brugeren sætter en webserver eller tilsvarende op. Det kunne f.eks. være at port 80 blev blokeret for opkald udefra. Men der blev angivet en mulig løsning gående ud på at portforwarde til et andet portnummer. Man kan f.eks. kalde op på port 81, som så omdirigeres til port 80 på den ønskede lokale computer. Dette kræver at den, der kalder op, specificerer portnummeret hvis det afviger fra standarden.

Er UPnP slået til? Det skal det være i TDC's Homebox hvis man vil kunne forbinde til sin lokale Homedisk (en NAS fra TDC) udefra (sker også ved portomdirigering). TDC nævner det godt nok ikke, men praksis viser det.

Men hvis det er blokerede porte burde YouSee vel have oplyst det?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

MS-ERIK skrev:
Men hvis det er blokerede porte burde YouSee vel have oplyst det?

YouSee blokerer ikke 80, eller andre normale porte. Så vidt jeg ved blokerer de kun tcp/25 (SMTP) mod internettet.

Faldt lige over denne tråd da jeg netop har observeret samme problem.

CG3000 havde også et kæmpe problem med konfigurationen der gik i baglås i dhcp delens faste ip tildelinger hvis man havde tilføjet mange og særligt hvis nogen havde whitespace i navnet, så kunne de slet ikke slettes osv osv. Dette og at jeg konstant oplevede lokale udfald midt i streaming af video til f.eks. tv gjorde at jeg anskaffede mig en Asus RT-AC68U og satte CG3000 i bridge mode. Denne kombination har virket helt upåklageligt.

Men så kom der endelig en ny og tidsvarende yousee router C6250 der dækker mit behov og sikkert ikke har samme issues som CG3000. Jeg sprang til og havde ikke i tankerne at køre i bridge mode med Asus RT-AC68U, men at afskaffe denne så jeg slap for 2 bokse.

Igår skiftede jeg den gamle Netgear CG3000 i bridge mode+Asus RT-AC68U til denne nye C6250 router og satte alt konfigurationen op præcis som det var før.

Her til morgen har jeg dog netop observeret at der slet ikke er hul igennem mine porte udefra. Jeg tror jeg har præcis samme problem med Port forwarding.

Hvis man enabler Default DMZ Server og peger på en intern ip på den måde er der ingen problemer, så det bagved liggende miljø, windows firewalls osv fejler ikke noget.

Tror bare vi må vente på en ny firmware. Min er pt. V2.00.01.

/mads

@MS-ERIK

Jeg har prøvet at ændre de forskellige portnumre i tilfælde at Yousee havde blokeret dem. Men formoder også at supporten vil have oplyst mig om det de gange, hvor jeg har snakket med dem :)
UPnP er slået til.

@madss
Har du fået løst dit problem siden at du har slettet din post?
Det kan jo være din løsning kan hjælpe mig :)

Omdømme 3

Badge
Jeg må nok opgive at hjælpe - navnlig da jeg ikke selv har internet fra YouSee og derfor ikke kan afprøve mulighederne i praksis. Har du overvejet om der kan være en fejl i routeren eller om noget skal opdateres?

Jeg har rettet emneteksten tilbage til den oprindelige.

En meningsforstyrrende tastefejl rettet den 19-09-2015 (der manglede ordet "ikke").

@_Kasper_ 

Nope, ikke løst, men opdagede at jeg havde overset at det allerede var nævnt, faktisk af dig ;) : 

"Jeg kan i routeren opsætte en DMZ server, hvis jeg sætte den statiske ip til nas'en til det, så er portene åbne. Men så er netværket mere eller mindre fuldstændig åbent. "

Den del var det eneste konstruktive ved mit indlæg, så jeg slettede det hele for ikke at støje.

Jeg har nu sat den i bridge mode sammen med min Asus RT-AC68U. Men hele ideen ved at skifte fra CG3000 til C6250, var jo netop at slippe for 2 bokse.

Jeg afventer nu bare firmware opdatering med version >V2.00.01, da det tydeligvis jo blot er en fejl i C6250.

/mads

Hey drenge! Løsningen er denne. Under portforward fanen, sæt prik i "Always" og derefter "apply"

Så er portene åbne.

God Jul!

@madss 
Okay, håbede lige at du havde fundet den magiske løsning :)
Jeg ser det ikke som "støg", men som et tegn på at det ikke kun er mig som døjer med problemet.

Undrede mig nemlig over at der ikke var andre som havde haft de samme problemer som mig.

@Alex3614 
Har prøvet det, men det fungerer ikke hos mig. Har du gjort andet?

@Alex3614 

Hvad sker der!!! Det virker jo!

Jeg betragter mig ellers som ret teknisk, nu er jeg helt flov.. 

Mange tak og god jul til dig også!!!!

@Alex3614 
Så fik jeg det også til at virke. :)
Mange tak for hjælpen. Lækkert at der endelig var én som havde luret den :)
Man må sige at det er en ret vigtig til, som mangler i denne her vejledning:
http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/port_forwarding.aspx
Jeg udfyldte server ip adresse første gang at jeg prøvede dit forslag, derfor ville det ikke fungere.
God jul til dig også.

Jeg har stadig problemer med port forwarding, og er løbet helt tør for ideer. Jeg skal have åbnet port 8000

Historie:

jeg startede med et YouSee modem CG3000 og LinkSys router. Prøver først at åbne porten på LinkSys uden resultat. Bridger derefter CG3000 - intet resultat. Tilslutter mit udstyr direkte til CG3000 og dropper Linksys - stadig ingen resultat. køber ny ASUS router og prøver ovenstående igen - ingen resultat. Køber nyt modem hos YouSee Netgear C6250. og prøver hele turen igen. Har kontaktet kundeservice talrige gange, uden hjælp. de har tilmed forsøgt at 'genstarte' mit abonnement - uden held. det sidste de foreslå er at jeg skal kontakte Netgears support, men det koster jo penge.

Er det rimeligt at YouSee ikke vil yde 100% support på et produkt de forhandler ????

Trænger virkeligt til et godt råd.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P