Spørgsmål

Port-Fowarding - Har fulgt guiden herinde af Kasper - Det virker ikke her?

Jeg har et Sagecom Fast 3890v3. Jeg har forwarded disse porte: (Se billedet).

Men når jeg går ind på en tilfældig Port Forwarding Checker, så siger den at portene er "Closed".
Kan man ikke bruge Port Forwarding hvis man bruger en DNS server? (8.8.8.8 - Google DNS)

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få det til at virke?

Mvh. Thomas.

30 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det har ikke noget at gøre med du bruger en en anden DNS. Har selv 3890, men har ikke åbnet porte endnu i en. Flere har gjort det i 3890, og du må finde disse tråde ved at søge i forum.
Slangefar skrev:

Det har ikke noget at gøre med du bruger en en anden DNS. Har selv 3890, men har ikke åbnet porte endnu i en. Flere har gjort det i 3890, og du må finde disse tråde ved at søge i forum.

Jeg har jo gjort præcist some Kasper sagde i hans guide? :d
Omdømme 7
Badge +7
Jeg mener at kunne huske en tråd påpegede en fejl i guiden. Du skal søge med Google og ikke med dette forums søgefunktion, som ikke virker ordentligt.
Tror bare jeg skal have mig en 3rd party router fra et ordenligt firma. Det her Sagecom er ikke ideelt for gamere.
Omdømme 7
Badge +7
Ja, YouSee bør erkende 3890 var et fejlskud. Der er for mange problemer med dem uanset V1, V2 og V3. Vi har været nødt at sætte hastigheden ned på WiFi, og 2 3890 har brændt 2,4 GHz af. Vi bruger kun selv 5 GHz, men har en del gæster med mobile enheder med kun 2,4 GHz. YouSee bruger for meget tid på at fjerne funktioner, i stedet for sikre routerens software er stabil.
Har du bekræftet, at et program på computeren lytter på porten, når du tester, og at ingen firewall blokerer?
Hvorfor port 80? Den er åben som standard, ellers kan du ikke tilgå http sider = browser trafik :p

Derudover - kan jeg ikke se om du peger portene til en IP. Har du husket at smide den IP på som du skal spille på?

Eksempel:

Det er så taget fra min egen router, som ikke er en 3890 - men princippet er det samme.
En port har også en retning - indgående eller udgående. Forwarding er til indgående trafik. Port 80 og 443 er som udgangspunkt til hjemmesidetrafik (ukrypteret vs. krypteret). Hvis man browser hjemmesider, så er porten udgående - og man skal ikke forwarde. Hvis man selv har en webserver stående, så skal man forwarde.
Irontoe skrev:

Hvorfor port 80? Den er åben som standard, ellers kan du ikke tilgå http sider = browser trafik :p

Derudover - kan jeg ikke se om du peger portene til en IP. Har du husket at smide den IP på som du skal spille på?

Eksempel:

Det er så taget fra min egen router, som ikke er en 3890 - men princippet er det samme.

Spil servere skifter jo fra "game/kamp" til "game/kamp".
Forummanden skrev:

En port har også en retning - indgående eller udgående. Forwarding er til indgående trafik. Port 80 og 443 er som udgangspunkt til hjemmesidetrafik (ukrypteret vs. krypteret). Hvis man browser hjemmesider, så er porten udgående - og man skal ikke forwarde. Hvis man selv har en webserver stående, så skal man forwarde.

Jeg prøver at forwarde de porte some League of Legends bruger.
Omdømme 7
Badge +7
Forummandens gode spørgsmål svarede du ikke på. Var spillet AKTIV da du testede for åbne porte?
Slangefar skrev:

Forummandens gode spørgsmål svarede du ikke på. Var spillet AKTIV da du testede for åbne porte?

Ja. + Den siger også at Port 80 er Closed (Den burde være åben som standard?)
Omdømme 7
Badge +7
Port 80 indgående er ikke åben som standard. Den åbner man normalt kun hvis man f.eks. har en eller flere webservere.
Slangefar skrev:

Port 80 indgående er ikke åben som standard. Den åbner man normalt kun hvis man f.eks. har en eller flere webservere.

Okay. Men alle de andre porte er også "Closed" mens jeg er ingame (aktiv).
Omdømme 7
Badge +7
Der har været store problemer med åbne porte med routeren 3890 fra YouSee, men det skulle være løst med opdateringen FAST3890_TDC_50.10.19.T1. Har du den i din router?
Du skal også have noget til at lytte på porten, ellers vil port-tjekkeren ikke kunne oprette en forbindelse. Fra Windows kan du tjekke det fra kommandoprompten:

netstat -an -p tcp | find "LISTENING"

Hos mig har jeg f.eks. denne linje: TCP 0.0.0.0:80 0.0.0.0:0 LISTENING

"Listening" betyder, at noget lytter på porten. Hos mig er det min webserver, som lytter på port 80. Hvis porten ikke optræder på listen, så vil port-tjekkeren sige den er lukket. En port kan også åbnes dynamisk af dit program. Dvs. du kan godt komme ud for at skulle forwarde porte, selvom de ikke umiddelbart er på listen.
Forummanden skrev:

Du skal også have noget til at lytte på porten, ellers vil port-tjekkeren ikke kunne oprette en forbindelse. Fra Windows kan du tjekke det fra kommandoprompten:

netstat -an -p tcp | find "LISTENING"

Hos mig har jeg f.eks. denne linje: TCP 0.0.0.0:80 0.0.0.0:0 LISTENING

"Listening" betyder, at noget lytter på porten. Hos mig er det min webserver, som lytter på port 80. Hvis porten ikke optræder på listen, så vil port-tjekkeren sige den er lukket. En port kan også åbnes dynamisk af dit program. Dvs. du kan godt komme ud for at skulle forwarde porte, selvom de ikke umiddelbart er på listen.

Alle de porte der er på det billede jeg har linket er blevet testet imens spillet er åbent = Portene er i brug.
Prøv at køre den netstat-kommando og vis os resultatet.
Forummanden skrev:

Prøv at køre den netstat-kommando og vis os resultatet.

Mens jeg har et spil åbent?
Slangefar skrev:

Der har været store problemer med åbne porte med routeren 3890 fra YouSee, men det skulle være løst med opdateringen FAST3890_TDC_50.10.19.T1. Har du den i din router?

FAST3890_TDC_50.10.19.T1 Er Software Vers.
Viegaard skrev:

Ja, det som du vil port-tjekke.
Forummanden skrev:

Viegaard skrev:

Ja, det som du vil port-tjekke.

TCP 0.0.0.0:135 0.0.0.0:0 LISTENING
TCP 0.0.0.0:1236 0.0.0.0:0 LISTENING
TCP 0.0.0.0:5040 0.0.0.0:0 LISTENING
TCP 0.0.0.0:5357 0.0.0.0:0 LISTENING
TCP 0.0.0.0:49664 0.0.0.0:0 LISTENING
TCP 0.0.0.0:49665 0.0.0.0:0 LISTENING
TCP 0.0.0.0:49666 0.0.0.0:0 LISTENING
TCP 0.0.0.0:49667 0.0.0.0:0 LISTENING
TCP 0.0.0.0:49668 0.0.0.0:0 LISTENING
TCP 127.0.0.1:51151 0.0.0.0:0 LISTENING
TCP 192.168.......:139 0.0.0.0:0 LISTENING
Du har altså ikke noget, som lytter på tcp port 80. Hvis du port-tjekker den, så vil den derfor være lukket. Du har ikke umiddelbart noget på den liste, som du har vedhæftet dit første indlæg.
Forummanden skrev:

Du har altså ikke noget, som lytter på tcp port 80. Hvis du port-tjekker den, så vil den derfor være lukket. Du har ikke umiddelbart noget på den liste, som du har vedhæftet dit første indlæg.

Det billede der er på tråden er alle porte som LoL bruger i en eller anden form. (Måske ikke hele tiden). 80 var bare et eksempel. De andre porte som er nævnt burde jo være aktive....

Har testet alle de porte der står på deres hjemmeside.
Det handler om hvem der er server og hvem der er klient. Netstat siger, at du på det tidspunkt ikke agerer server på nogle af de porte, du har forwardet. Hvis du altid er klient, så skal du aldrig forwarde porte.

Nu er jeg ikke lol-spiller, så hvad prøver du på at opnå? :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)