Svar

Port forwarding på Sagemcom 3686

Hej jeg har netop fået udskiftet min router til en Sagemcom 3686. Den virker fint, men jeg er rendt ind i et lille problem. Jeg bruger port forwarding og skal derfor også have static IP på de computere, som jeg forwarder til.

Jeg følger jeres vejledning, dvs 1. Basic 2. DHCP 3. DHCP Client 4. Vælger linien med den rigtige mac-adresse og klikker på select. 5. expires feltet skulle så skifte til "STATIC IP ADRESS".
Men det gør det ikke. Der sker ingen ting.
icon

Bedste svar af Slangefar 27 december 2016, 18:57

Jeg har ikke samme router, men skal du ikke også trykke på knappen "Add" eller "Force available" (efter du har valgt en IP med select).

Se original

19 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Jeg har ikke samme router, men skal du ikke også trykke på knappen "Add" eller "Force available" (efter du har valgt en IP med select).
Tak for svaret ;-)

Der står ikke noget om at man skal klikke "Add" eller "Force Available". Efter beskrivelsen at dømme skulle det være nok at klikke på "Select".

Men jeg har i øvrigt prøvet begge de muligheder, som du foreslår, men desværre med negativt resultat.
Omdømme 7
Badge +7
Normalt er der ikke aktion på et afkrydsnings felt på en hjemmeside, og det fik mig til at tænke på, om der ikke manglede, at man trykkede på en knap i guiden.
Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet at kopiere MAC adressen op over listen og vælge IP adresse manuelt og trykke på knappen Add?
Ja, det har jeg også prøvet. Tilsyneladende har jeg stadig dynamisk tildeling af IP.

Det generende er imidlertid, at den computer jeg forsøger at give statisk IP faktisk få samme IP hver gang jeg tænder den. Den bliver bare ikke vist som statisk, så derfor er jeg usikker på, om jeg nu også altid vil få samme IP. Og det er lidt for bøvlet at kontrollere IP hver gang jeg tænder.

Jeg må nok hellere ringe til supporten i morgen.
Jeg har prøvet uden held siden jeg fik sagem i December og port forwarding VIRKER IKKE
på det modem.. jeg har prøvet ALT, resette og ADDE did og dat jeg har prøvet alt - men det virker ikke. Jeg har forsøgt at finde nogen der kan yder support på modemmet men det er der tilsydenladene INGEN DER KAN.. jeg har prøvet alt..

jeg regner med at tilslutte mit netgear modem igen og skrotte dette her sagem...
Jeg har lige fået det til at virke.
Min synology kan ses på nettet :S
Fulgte den officielle vejledning
Står dine netværksindstillinger rigtigt på det du vil have på nettet ??
Tak for info

Jeg har fået det til at virke, selv om jeg ikke helt ved hvordan. Jeg prøvede mig lidt frem og opgav så. Men da jeg så ville forsøge igen, så var der pludselig statisk IP på de enheder jeg ønskede.
:P
Hej, jeg kan stadig ikke få det til at virke. Jeg prøver at oprette en port forward, så jeg kan spille Call Of Duty Black Ops 3 på PS4. Jeg ved allerede hvilke porte der skal åbnes (https://support.activision.com/articles/en_US/FAQ/Ports-Used-for-Call-of-Duty-Games# , men den skifter ikke til "STATIC IP ADRESS", selvom jeg trykker på force eller add
Omdømme 7
Badge +7
Har du en 3686 eller 3890 router? Det burde virke på 3686, hvis man husker at trykke "add" og have lavet den ønskede IP adresse fast i router først. Har du en 3890 er der vist stadig problemer med "port forward".
Slangefar,
Jeg har fået en statisk ip-adresse, men port-forwarding virker ikke på det lorte modem jeg har. Jeg har prøvet alt. Jeg har fulgt den officielle guide og andre som alle ikke løste problemet
Jeg har en 3686 router
Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet at nulstille router? Der kan være gået kludder i softwaren. Husk eventuelt af tage en kopi af dine indstillinger, hvis du har lavet nogen, og det er muligt i 3686. "Port forward" burde virke på 3886 routeren. En del glemmer at trykke "add", og får det ikke til at virke.
Altså jeg har trykket på reset omme bag på routeren, hvis det er det du mener. Jeg prøver at åbne portene som skal bruges til Black Ops 3 på PS4, men jeg kan ikke få det til at virke :/

Det ser sådan her ud, når jeg vil lave en port-forwarding, men hvordan skal tallene fra forrige billede tasted ind?

Omdømme 7
Badge +7
Opretter dit spil ikke de nødvendige porte med UPnP? Er UPnP slået til i din router?

https://da.wikipedia.org/wiki/Universal_Plug_and_Play
UPnP burde være slået til

Omdømme 7
Badge +7
Det er desværre længe siden jeg har spillet, men jeg troede de fleste spil efterhånden prøvede, at åbne de nødvendige porte med UPnP.
Det sjove det er, at hvis jeg bruger mobilt hotspot, så virker det. Men når jeg slår min PS4 over på wifi eller LAN, så vil den ikke. Der må være noget galt med routeren siden det ikke virker. En af mine venner, kunne sagtens åbne porte og få spillet til at virke for et stykke tid tiden. Men mange tak fordi du prøvede at hjælpe :) Jeg må se om jeg ikke kan få en anden router end den her. Har engang haft Netgear som fungerede fint.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)