Svar

PoE på Sagem Fast 3890

Jeg har netop modtaget et nyt kabelmodem fra Yousee - Sagem Fast 3890. Jeg har fået et nyt, fordi jeg har behov for PoE til at drive mine netværskdele fra Unifi (AP samt Cloud Key). Desværre har jeg været i kontakt med et utal af "eksperter" hos Yousee hotline, som ikke kan hjælpe mig med at oplyse, hvorvidt switchen i 3890 understøtter PoE. Den sidste insisterede på, at han ikke anede hvad PoE er, selvom han har arbejdet med netværk i mange år.
Så jeg løber konstant panden mod en mur. Og jeg vil ikke skifte til og aktivere 3890-modemmet, hvis det ikke har PoE. For det er seks gange så stort som det nuværende fra netgear og den værste øjebæ, jeg længe har set.
Ved nogen her, om der er PoE i 3890..??
icon

Bedste svar af BrianHHansen 12 februar 2018, 18:36

@User102 Du skal være opmærksom på hvis dit AP fra Ubiquiti IKKE er PRO udgaverne, bliver de forsynet med PASIV POE. Dette kan IKKE leveres af normale Switche, kun Ubiquiti 's egne switche. Det kan kontrolleres ved at se hvordan de kan forsynes. Hvis der ikke står at AP kan forsynes med 802.3af kan de kun forsynes med Ubiquiti's egne Switche eller POE injector fra Ubiquiti.

-Brian

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +7
Det er jeg rimelig sikker på, at der ikke. Hvad er der galt med et strømkabel?
Der er ikke som sådan noget galt med et strømkabel. Ud over det jo netop kræver flere kabler, og jeg leder efter en så ren og enkel installation som muligt.
Og så er der jo i hvert fald ikke nogen grund til at skifte mit forholdsvist lille og diskrete Netgear modem ud med den kæmpestore øjebæ som Sagems 3890 er.
Omdømme 6
Badge +7
Har du ikke brug for 5 GHz?
Moden kan da godt gemmes lidt væk.:D
Omdømme 5
Badge +4
@User102 Du skal være opmærksom på hvis dit AP fra Ubiquiti IKKE er PRO udgaverne, bliver de forsynet med PASIV POE. Dette kan IKKE leveres af normale Switche, kun Ubiquiti 's egne switche. Det kan kontrolleres ved at se hvordan de kan forsynes. Hvis der ikke står at AP kan forsynes med 802.3af kan de kun forsynes med Ubiquiti's egne Switche eller POE injector fra Ubiquiti.

-Brian
Tak for et værdifuldt svar @BrianHHansen. Det ser ud til, at jeg beholder min gamle Netgear kabelmodem og leverer det nye tilbage.
/jan
Omdømme 3
Det er så ikke korrekt - alle nyligt producerede AP understøtter 802.3af og deres AP lite (har selv 3)

Se evt. model comparision i bunde på dette link: https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lite/

BrianHHansen skrev:

-Brian

Omdømme 5
Badge +4
@ForumBruger824
Der står ligesom også, som jeg skrev, at hvis der ikke står at AP kan forsynes med 802.3af kan kun Ubiquities egen switche, og POE-Injectors bruges. For bare et par år siden var det kun PRO udgaverne der havde 802.3af forsyning. Så hvis du får fat i gamle udgaver af Lite, så virker de kun med passiv forsyning. Derfor henvisningen til at se om der står 802.3af forsyning. Hvis der ikke gør det, er det gamle udgaver, og så virker de kun med Ubiquiti's Switche, eller POE-Injectorer.

-Brian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P