Spørgsmål

Planer for 1 Gbit Coax?

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej,

Er der nogen her eller fra YouSee, der kan sige noget om, hvornår YouSee i 2200 N (Birkegade) tilbyder 1 Gbit-forbindelser?

Da jeg havde en tekniker ude for et års tid siden (han gjorde i øvrigt mit stik klar til 1 Gbit) sagde han, at det var ved at ske i området. Er der mere konkrete planer?

9 Kommentarer

Omdømme 2
Badge +2
Hej pla000

Jeg kan se, at du ikke har modtaget et svar endnu, så jeg følger lige op på det.

Jeg kan ikke sige noget specifikt omkring dit område, men du kan altid slå din adresse op på følgende link, hvor du kan se hvilken hastighed du kan få på nuværende tidspunkt :)

Özcan
Omdømme 4
Badge +1
Jeg mener, at den oprindelige plan var, at alle skulle kunne få 1 Gbit forbindelser med udgangen af 2017.
Men de må være voldsomt forsinkede.

Jeg fik f.eks. en opringning i juni sidste år om, at de gerne ville skifte min antennestikdåse, da jeg ville kunne få 1 Gbit i august 2017. De skiftede den, men jeg kunne ikke få gigabit. Jeg fik så brev om, at de ville opgradere centralen i januar 2018. Men opgraderingen stødte på problemer, så det sidste jeg har hørt er, at de vil færdiggøre arbejdet på et senere tidspunkt. Mit gæt nu er, at det sikkert først bliver til efteråret.
Jeg bor på Amager, men jeg har en kollega fra Lyngbyområdet, som netop har fået en 1 Gbit forbindelse. Men han siger, at den kun trækker omk. 400 Mbit
Omdømme 7
Badge +7
YouSee har fyret en underleverandør pga dårlige arbejdsforhold, og det fået planen til at skride noget.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/inden-p1-afsloering-yousee-fyrer-leverandoer
Så er nettet blevet opgraderet til docsis 3.1. Men man kan stadigvæk ikke få 1gbit internet hvad skal man så med docsis 3.1
Omdømme 7
Badge +6
Det kan jo ikke fås før der er opgraderet, når nu det er opgraderet, kan der så nok ikke gå så lang tid før det kan fås.
Hvornår, kan der så ikke svares på her fra forummet, der skal kontaktes You See for det svar.
Hvilket stik sætter Yousee op, som er docsis 3.1 forberedt?
Er det med 65 eller 204 MHz returvej?
204 MHz :cool:
204 MHz returvej det er kun der hvor modem'et (data) skal være. Eller misforstår jeg noget..
Altså Må de øvrige stik (TV) godt være 65 MHz? Pft
Det kan jeg svare på selv - der er jo ikke returvej på TV :-) så det er jo ligemeget

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)