Periodiske udfald Bredbånd


Er der andre i Hørsholm/Rungsted/Hillerød som oplever periodiske udfald (ca 1-3 min hvert 20min-1time) på deres bredbånd?
Har stået på i snart 6 måneder og seneste forklaring fra YouSee er problemer med en central i Hillerød??Man har dog ikke, på trods af mange opfordringer, registreret dette på driftinformation. Hvilket jo undrer da det burde være et generelt problem for andre. Efterhånden ulidelig træt af dette og ikke mindst manglen på alternative udbydere i vores område.
God w/e

6 Kommentarer

Ændring af DNS serveren kan nogen gange hjælpe hvis man har problemer med

at komme på nettet:

Så prøv denne server måske hjælper det:

OpenDNS free dns server list / IP address:
208.67.220.220
208.67.222.222
OpenDNS IPv6
2620:0:ccc::2
2620:0:ccd::2

Og evet dette:

Åbn:

Netværk og delingscenter.

Klik på;

Ethernet

Klik på:

Egenskaber

Klik på

Konfigurer:

Klik på:

Avanceret

Rul ned til:

Speed & Duplex

Og sæt den til feks 100 mbps og full duplex eller hvor meget dit kort kan

trække ned dvs 1000 hvis den kan trække det ned og også her full duplex.

Og ud over det kan du fjerne alle x i

"Denne forbindelse bruger følgende elementer"

Og kun afkrydse TCP/ ip4 og her klikke på egenskaber:

Klik på:

Brug følgende DNS servers

og brug feks opendns server.

OpenDNS free dns server list / IP address:
208.67.220.220
208.67.222.222
OpenDNS IPv6
2620:0:ccc::2
2620:0:ccd::2

Klik på avanceret: hvor du kan tilføje de DNS server adresser du ønsker

2.Og fjern x i

"Register denne forbindelse adresser i DNS"

1.Evt først rense dns listen med komandopromt hvor du indsætter:

IPCONFIG /FLUSHDNS og Enter og vent til den kører færdigt.

3.Åbn Tjenester og rul ned til:

DNS klient og deaktiver denne.

Grunden til 1 2 3 er at hvis du deaktivere Dns klient kan du ikke rense Dns cachen

Klik på wins:

Og klik på deaktiver Netbios over tcp/ip

Og evt gå ind i regedit:

Steps to increase internet speed with registry editor:

Click window(button)+R.
Type regedit and hit enter.
Expand computer folder on left side of the registry editor window.
Expand HKEY_LOCAL_MACHINE folder.
Expand SYSTEM folder.
Expand CurrentControlSet folder.
Expand Services folder.
Expand Tcpip folder.
Click on ServiceProvider folder.
Set the below values on registry files on right side of the registry editor window.
Click on DnsPriority and type 7 in value data and click OK.
Click on HostsPriority and type 6 in value data and click OK.
Click on LocalPriority and type 5 in value data and click OK.

Click on NetbtPriority and type 8 in value data and click OK.

Så skulle din forbindelse virke fint og hurtigt

Håber det hjælper :D

Mange tak, så også lignende tråd tidligere, men er lidt bekymret omkring sikkerheden ved nævnte servere. Vores problem er iøvrigt uafhængigt af om vi bruger kabel eller wifi og har prøvet at skifte IP addr, stadig uden success. Det følger nu et fast mønster, ned hvert 20min og tilbage 1-2 min. Så uden tvivl det er et YouSee problem udefra. Ja, et I-lands problem måske men uendeligt frustrerende. Håber andre bliver lige så frustreret og presser YouSee eller tilbyder et alternativt server sikkert server setup indtil de får styr på deres.
Her kan du læse om hvad en DNS server er og gør;

Klik her og lær hvad en DNS server er og gør

OpenDNS er udmærket og jeg har ikke haft problemer med dem

de sidste 5 år jeg har brugt dem.

Derimod er jeg ikke så begejstret for Googles DNS servere eftersom

det ser ud som om de sender mere data end man beder om.

Og hvem har iøvrigt lyst til at søge via Google som er vidt "berømt"

for at stikke deres snude i alt de kan komme til at se og registere

om folks færden på nettet.

Feks rager det jo ikke google at man bor i Rungsted,har en mor i Hørsholm,og en søster i København,og at man i øvrigt kan lide at læse madopskrifter om stærke retter samt at man tit søger på forskellige sygdomme og iøvrigt lige har været inde og se en kur mod Klamydia osv osv.

Eksemplet er ikke mig men bare lidt om hvad der bliver registeret ved brug af Google.

Ustabil eller ingen internetforbindelse Klik her og test

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Har du kontaktet YouSee teknisk support?

hej Emil, tak for interessen - ja det har jeg og fornemmer også at de gerne vil hjælpe, men forstår problemet ligger hos drift/muligvis den famøse Hillerød central. Vanskeligt at gennemskue om problemet er anerkendt overhovedet.

Prøvede i w/e at tage strømmen til både fiberboks og modem i et par minutter og dette øgede indtil videre udfalds frekvensen til ihvertfald ca 5 timer, fra de ca 20 min - så det kan jo så blive løsningen på den korte bane. TDC Fibernet(Fibia) har meldt tilbage at de, mod forventning,har mulighed for at tilbyde bredbånd hos os, men det vil jeg egentlig helst undgå. Mvh

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)