Periodiske udfald

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg oplever periodiske udfald på mit netværk - på samtlige computere der er sluttet til.

Det jeg oplever er, at der pludselig ikke bliver svaret, når jeg prøver at gå til en hjemmeside; forbindelsen hænger bare.

Jeg har et Netgear C6250EMR modem med en Airport Extreme router i brofunktion på, og jeg kan simpelthen ikke regne ud hvor problemet opstår.

Når jeg får fejlen kan jeg godt gå ind på routeres konfigurationsside på 192.168.0.1 - alt derinde ser ud til at være i skønneste orden. Jeg har også prøvet at arbejde med forskellige DNS-opsætninger; jeg kører faktisk med forskellige DNS'er på forskellige maskiner, men de oplever alle samme problem.

Af og til kan jeg få hu igennem ved lige at gå til mine netværksindstillinger og bede om en ny IP lease fra DHCP-serveren.

Det meste af tiden kører det ok, men jeg oplever denne her fejl flere gange om dagen, og nogen gange går det helt galt. Her til aften har jeg hul igenne, et par minutter ad gangen, og mister så forbindelsen igen i 5. Det er uudholdeligt.

Da jeg ringede til supporten, fik jeg at vide at jeg skulle prøve at ændre kanalerne på den trådløse router - jeg prøvede at sige at jeg jo stadig var forbundet, og godt kunne tale med modemet, men det var som at tale til en dør. De endte med at lave en reset af modemet, da jeg insisterede på det ikke ikke var kanalen der var noget galt med, men det ændrede ikke noget: Fejlen er der stadig.

7 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Som jeg før har skrevet har jeg også haft periodiske udfald. I mit tilfælde var fejlen et gammelt antenne kabel med stik, som ikke var HF tætte. Efter skift af kabel gik problemet væk. Det er noget med at støj kommer ind i kablet og løber tilbage og generer internet forbindelsen.

Jeg vil anbefale du prøver uden Extreme for at reducere fejl mulighederne.

Får du ikke fejlbeskeden på dansk på web når forbindelsen ryger?

Vi oplever også udfald, de første par måneder var fejlfrie og alt kørte perfekt.

Intet er ændret, samme kabler samme Netgear c6250 men nu kommer der udfald konstant.

Jeg er ved at blive sindsyg af det, skal konstant tænde/slukke eller resette min rouder før det virker igen. Nogle gange et par timer andre gange et par dage.. Yousee vil gerne sende en tekniker ud men vi ved alle at så virker nette når de kommer og så jeg vi selv betale for indenting... 

Jeg har periodisk udfald mv. på min YouSee boks, jeg har bredbånd på 50/50 fra Waoo/Trefor. Underligt at når jeg sætter min Waoo boks til så har jeg ingen problemer. Min konklusion er at det er TDC/YouSee der har en meget stor brist. Jeg har haft WAOO siden det kom frem og har aldrig oplevet problemer. Efter jeg har fået YouSee TV, så har der ikke været andet end bøvl ! Få det nu rettet :@  TDC/YouSee

Jeg har præcis samme problem efter skift fra waoo/trefor. Og det er med 100/100 fiber. Ser ud til at være værre om aftenen (måske hvor flere ser tv?). Nogen løsninger? Det er ubrugeligt om aftenen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej 
  •  og 
  •  – velkommen til YouSee Forum :D

Først og fremmest, YouSee Forum er et kunde-til-kunde-forum og YouSee yder ingen direkte support eller kundeservice herinde.

Ærgerligt at I har udfald! :( Jeg vil anbefale jer at kontakte teknisk support på 70 70 40 40

Åbningtiderne er: hverdage 08-20 - weekend/helligdage 10-20

I kan finde alle muligheder for at komme i kontakt med YouSee her. YouSee er også på Facebook og Twitter.

• Desværre er det fuldstændigt ligegyldigt at kontakte support. De har 2 svar; læs betingelserne, ingen garanti for hastighed på trådløst, og svar to; Skift kanal på routeren.

Problemet er det er noget skod udstyr, vil får af youse, og så lang tid support ikke tager kunderne alvorligt, kan de ligeså godt nedflægge support. De er spild af penge, for i sidste ende er det jo os kunder der betaler, og hjælp får vil ikke.

Du har helt ret, Suport hjælper ikke en HØSTBLOMST.. det er hel hen i hegnet med YouSee´s suport´s svar. Jeg har her til sidst trukket et coaxkabel fra min fibersboks (waoo 50/50) til mit TV så nu er der intet udfald. MEN jeg mangler 4 kanaler som jeg betaler for. Ringede til suport Svar: Vi sender en Samsung-boks (som ikkr virker og det ved vi, så sender vi lige et kort med, så hjælper det nok !) .......SÅÅÅÅ det venter jeg med spænding på om det virker, hvad jeg ved det ikke gør. Det næste bliver at jeg opsiger mit samarbejde med YouSee. 

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)