Svar

Pc kan ikke få netværk via extender

Omdømme 1
  • Udforsker
  • 32 kommentarer
Jeg har problemer med at få netværk via yousees extender. Alle mine andre enheder kan godt gå på men den ene pc kan ikke. Det vil sige den har kunnet kortvarigt af et par omgange. Der er fint signal og hastighed på nettet. Når jeg forsøger at gå på med min pc kommer den gule trekant hvor der står der ikke er netværksforbindelse. Men det et der som sagt på alle de andre enheder.
Nogle som har oplevet det samme?
icon

Bedste svar af Slangefar 4 november 2016, 10:04

Ud over data er der en massse "støj" på wifi. Det kan f.eks. være baby alarmer/overvågning, tyverialarmer, aflæsning af varme, gamle bluetooth enheder, keyboards, mus.

Hvis du har en android telefon eller tablet kan du f.eks. installere den gratis app fra Farproc som hedder Wifi analyzer. Så kan du se hvem som bruger hvilke kanaler (man kan desværre ikke se "støj")

Bor du i lejlighed bør du bruge 5 GHz wifi, hvis det er muligt. 5Ghz rækker ikke så langt (du vil ikke kunne generes af alle ejendommens wifi net, men kun de nærmeste). Der er også flere kanaler at vælge fra i forhold til 2,4 GHz.

Ulempen ved automatisk, er at du mister styring med hvilken kanal du bruger. Er der "støj" på f.eks. kanal 11 , risikerer du "range extender" hopper der hen en dag. Jeg anbefaler derfor normalt folk at vælge en fast fornuftig kanal.

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet at skifte kanal på dit wifi?

Du skal sikre din PC er fuldt opdateret. F.eks. checke om er der kommet en ny opdatering til dit trådløse net.

Nogen gange kan trådløse dimser ikke så godt sammen. Man er så nødt til at finde en indstilling, som får dem til at virke sammen. Du kan måske på din PC prøve en lille smule, men ellers skal du ind i din "range extender" og prøve at skrue på forskellige ting.

Her hjalp det at sætte kryptering til kun AES (så kunne alle dimser komme på internet), og sætte den mulige hastighed en smule ned (det gav en mere stabil streaming).
Omdømme 1
Det vil jeg prøve.

Kanalindstilling på min router står til automatisk, kan det være et problem?
Jeg har desværre ikke den store forstand på indstilling af router og extender.
Omdømme 7
Badge +7
Ud over data er der en massse "støj" på wifi. Det kan f.eks. være baby alarmer/overvågning, tyverialarmer, aflæsning af varme, gamle bluetooth enheder, keyboards, mus.

Hvis du har en android telefon eller tablet kan du f.eks. installere den gratis app fra Farproc som hedder Wifi analyzer. Så kan du se hvem som bruger hvilke kanaler (man kan desværre ikke se "støj")

Bor du i lejlighed bør du bruge 5 GHz wifi, hvis det er muligt. 5Ghz rækker ikke så langt (du vil ikke kunne generes af alle ejendommens wifi net, men kun de nærmeste). Der er også flere kanaler at vælge fra i forhold til 2,4 GHz.

Ulempen ved automatisk, er at du mister styring med hvilken kanal du bruger. Er der "støj" på f.eks. kanal 11 , risikerer du "range extender" hopper der hen en dag. Jeg anbefaler derfor normalt folk at vælge en fast fornuftig kanal.
Omdømme 7
Badge +7
Du skal IKKE skifte kanal på mitwifi.dk, men i din "range extender". Jeg glemte, at det ikke var en router denne gang :D
Omdømme 1
Jeg er utrolig glad for din hjælp.

Men min router står på automatisk kanal, den skal jeg så ikke ændre på, eller anbefaler du at sætte den på en fast kanal?

Hopper extender så automatisk på den kanal, eller skal jeg ændre kanal på både extender og router?
Omdømme 7
Badge +7
Der er fordele og ulemper ved automatisk kanal. Jeg synes det er bedst med en fast kanal. Din "range extender" finde den nye kanal du bruger på din router. Skal du skifte kanal på din router skal du bruge mitwifi.dk, hvis ikke du har bestilt en åben konfiguration hos Yousee.
Omdømme 1
Jeg har sat min router på en fast kanal, i stedet for auto og nu virker det :-)

Synes det er underligt, men skidt med det, bare det virker.

Jeg takker for råd og vejledning :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P