Spørgsmål

Partial service på OFDM upstream channels?

Hej Yousee forum :)

Har haft lidt problemer med mit internet, specielt mit upload driller lidt. Måske er der nogle af jer der kan fortælle om man skulle ta' at ringe til kundeservice?

Modem version: FAST3890V2 Rev:V1.0

Har vedfhætet et billede af "Connection" siden.

Mvh Claus

4 Kommentarer

Omdømme 1
Badge
Jeg har samme problem, selv om jeg har fået installeret den nye vægdåse (den med kun tv- og dataudgang).
I mange tilfælde har jeg også Partial Service på den næstsidste downstream-kanal, og min forbindelse er i perioder ustabil og er meget følsom overfor hvilket coax-kabel jeg bruger. Nogle dage har den det med at tabe forbindelsen hvis der er 100% pres på uploaden gennem en periode.
Jeg har været i kontakt med YouSee om det, som siger at de godt kan se at der er et problem, men at det vil kræve et teknikerbesøg at finde en løsning på det.

Jeg bor i en mindre andelsforening med noget gammelt antenneudstyr stående på loftet, som jeg har mistænkt for at være synderen.
Receive level på mine første kanaler ligger også typisk omkring 1-2 dBmV, hvilket YouSees supportere flere gange har gjort mig opmærksom på ikke er særlig højt.

Da jeg tilkøbte udvidet upload, havde jeg ingen OFDM-kanaler og var begrænset til 140 Mbit, indtil jeg endelig fik fat i en tekniker som kunne åbne for kanalerne ved tryk på en knap. Herefter havde jeg fuld hastighed, men samtidig startede de periodiske problemer, så måske var der en grund til at de ikke blev aktiveret automatisk.
laksen skrev:

Receive level på mine første kanaler ligger også typisk omkring 1-2 dBmV, hvilket YouSees supportere flere gange har gjort mig opmærksom på ikke er særlig højt.

Det er perfekt.
Omdømme 1
Badge
Logan skrev:

laksen skrev:

Det er perfekt.

Okay - interessant. Jeg mente ellers at have fået at vide at den helst skal ligge på 4. Ved du hvor langt man skal ned før det bliver faretruende?

Ifølge gicl.dk i denne post skal OFDM transmit levels ligge mellem 90 og 100 dBmV, hvilket ClausDK's tal ligger inden for, så måske er de helt fine?
Jeg har -18.5/0 dBmV på downstream og 79/81 dBmV på upstream, så mit problem er muligvis et helt andet.
De der transmit-værdier for OFDMA giver ingen mening. Det er en bug i modemmet. Hvis man kigger på listen med profile id, så bliver den gentaget. Det kan være, at modemmet ganger transmit-værdien med to. Det bringer værdierne ned i et realistisk niveau.

Bogen siger, at grænsen går ved -6 dBmV, hvis modemmet skal kunne køre med 4096-QAM. -15 dBmV ved 256-QAM (men det er en grænseværdi). Omkring 0 dBmV er perfekt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)