Svar

Pack F@ST 3890 modem

Hej

Jeg har lige fået leveret ovennævnte fra Yousee og har behov for at ændre DNS serveren til 8.8.8.8 og 8.8.4.4

Har ringet til Yousee som ikke kan hjælpe;-(

Er der nogen der kan oplyse hvordan jeg ændrer?

Mvh Mads
icon

Bedste svar af Slangefar 12 december 2017, 15:55

Jeg har også kigget efter muligheden for at skifte DNS i vores 3890 router. Vi får at og til DNS timeouts med YouSees DNS. Jeg har før brugt Open DNS, som virkede fint med den forrige router fra YouSee (en Netgear C6250).

Det nærmeste jeg er kommet er kommet i 3890 er:
1. Vælg MTA
2. Vælg DHCP
Det viser DHCP værdier her under DNS fra YouSee.

Vores 3890 router kører med en gammel software og vil ikke opdatere automatisk eller manuelt, så den skal byttes. Du kunne logge på router og se hvilke muligheder, der er under MTA>DHCP med en nyere software.

YouSee har det med at fjerne funktioner i deres routere for at lette supporten af dem. At man kan ændre DNS, kan være en af dem der er fjernet i 3890 routeren.

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Jeg har også kigget efter muligheden for at skifte DNS i vores 3890 router. Vi får at og til DNS timeouts med YouSees DNS. Jeg har før brugt Open DNS, som virkede fint med den forrige router fra YouSee (en Netgear C6250).

Det nærmeste jeg er kommet er kommet i 3890 er:
1. Vælg MTA
2. Vælg DHCP
Det viser DHCP værdier her under DNS fra YouSee.

Vores 3890 router kører med en gammel software og vil ikke opdatere automatisk eller manuelt, så den skal byttes. Du kunne logge på router og se hvilke muligheder, der er under MTA>DHCP med en nyere software.

YouSee har det med at fjerne funktioner i deres routere for at lette supporten af dem. At man kan ændre DNS, kan være en af dem der er fjernet i 3890 routeren.
Omdømme 7
Badge +7
Vi har 2 bærbare og har sat OpenDNS lokalt på en med Windows 10 pro og en med Debian Linux.
Det virker desværre ikke.
Jeg har vedhæftet det skærmbillede der kommer frem når jeg vælger MTA.
Betyder det at jeg ikke kan ændre DNS?
Omdømme 7
Badge +7
Du skal kigge på MTA og DHCP. Dit billede er bare MTA med telefoni.
Så lykkedes det:-)
Mange tak for hjælpen!
Omdømme 5
Badge +7
Hej massimo-1

Dejligt at du fik det løst :)

Jeg har markeret Slangefars svar som bedste svar.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)