Oversigt over udrulning af 300 Mbit

Har I en tidsplan for, hvornår de enkelte kunder kan få 300 Mbit?

Jeg kan forstå på jeres tidligere annonceringer, at I begyndte i sommers, og jeg kan læse i jeres manualer, at nogle af jeres routere understøtter 300/100 Mbit.

42 Kommentarer

Hej

Da dette er et kunde til kunde forum, er det meget svært for andre kunder at svare på. :(

Stod der noget i de manualer som kunne give et hint?

Hej Maja,

Jeg kan se, at Yousees egne medarbejdere læser med og kommenterer, men jeg var ikke lige opmærksom på, at det var et kunde-til-kunde forum. Tak for oplysningen, og jeg kan godt se det, nu når jeg læser "velkomst-pakken" :)

Så lad mig spørge: Er der nogen kunder, der har erfaring med 300 Mbit forbindelser fra Yousee?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Muligheden for 300 mbit i coax (kabel-tv) nettet er der i hvert fald allerde nu, eller meget snart. Nedenfor er lidt mere information.

Varsling om 300 Mbit/s download under standardaftale BSA kabeltv net

TDC varsler hermed muligheden for salg af bredbånds-hastighedsvarianter med op til 300 Mbit/s download under standardaftalen BSA kabel-tv net på Marked 5.

Vi er i gang med en udbygning af kabeltv-nettet, der betyder, at vi lancerer muligheden for salg af bredbånds-hastighedsvarianter med op til 300 Mbit/s download. Lanceringen er planlagt til perioden november 2014 til primo januar 2015.

Ved lanceringen vil cirka 30% af kabeltv-nettet være udbygget til at kunne håndtere op til 300 Mbit/s download. Færdiggørelse af den fulde udbygning er pt. planlagt til ultimo 2015.

Der vil i forbindelse med implementeringen af 300 Mbit/s download blive implementeret et nyt modem.

Kilde: TDC Whoesale

Jeg spurgte YouSee om der var oget nyt ang. 300 Mbit/s og om de ville tilbyde det en af de kommende måneder. Svaret var følgende:
Jeg kan her fra ikke sige noget nyt omkring det, men vi vil helt sikker komme med mere info når vi er klar (Twitter)

Jeg har spurgt via twitter:  https://twitter.com/YouSeeDK/status/542324885662752769

"Der er ikke nogen plan for snarlig udrulning. Det er stadig ved at blive testet"

Men det ser ud til, at 150/50 er på vej i løbet af første halvår 2015: https://wholesale.tdc.dk/wholesale/Nyheder%20og%20Offentliggrelser/hastigheder_01122014.aspx

Omdømme 2

Badge +3
Glædeligt nyt.

YouSee begynder en løbende udrulning af 300 mbit/s landet her i starten af året. (Q1)

Jeg så godt din tweet og Yousees svar.

Det er kun dig, der nævner Q1. Yousee væver mere og siger "løbende udrulning i landet her i starten af året". Det kan være én bruger d. 31/6 i Yousee speak :)

Omdømme 2

Badge +3
Det var YouSee der startede med at nævne Q1 i en kommentar på deres Facebook side. Jeg kan selvfølgelig ikke finde den nu.

Det er næsten morsom læsning at de skal til at tilbyde 300mbit, når de nu på 4 år ikke engang kan levere 30 mbit i primetime.....
Omdømme 2

Badge +3
Det kan de godt til nogle kunder i hvert fald. Jeg har altid over 100 Mbit/s. Jeg ved godt at YouSee har kapicitets problemer en del steder, men de kan altså godt.
Kan fortælle yousee virker. Og der er hjælp og support, og underligt du brokker dig, istedet for at prøve at løse det, evnt med hjælp fra bruger til bruger forum, mindst.
Ps. Lader til 300 mbits lanceres af yousee februar 2015
Og at fair use afskaffes på nuværende forbindelser
YOUSEE: 300 Mbit/s til februar

På CES 2015 løb recordere.dk ind i YouSee der hviskede os en god nyhed i øret.

Det er i disse dage et år siden at YouSee på CES 2014 fortalte os at de var på vej med 300 Mbit/s, og at det ville komme i sommeren 2014.

Det gik ikke som præsten prædikede, men nu er man ved at være klar til at tilbyde 300/60 Mbit/s til sine kunder fra næste måned.

Recordere.dk har testet

Recordere.dk har siden september været beta testere på produktet, og kan fortælle at der er noget at glæde sig til. 

YouSee annoncerer priser og tilgængelighed inden længe.

Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=12077&zoneid=5#ixzz3Od8q4FdZ

Pressemeddelelse.

Fuldstændig latterlig pris fra YouSee - 449,- om måneden for internet adgang, og som de skriver.. Det er LANGT mere end hvad end en normal husstand har behov for.

De er totalt på månen med deres prissætning - KOM nu ind i kampen.

Lad os gætte på at de bibeholder deres priser på det eksisterende setup som de allerede har i dag.

De skriver oven i købet på deres Bredbånds side... TILBUD TILBUD.... men det er normal priser som de har kørt med i 100 år..

OP AD BAKKE YOUSEE!!!!!!

Hm... jeg har pt. 100/30 Mbit hvilket reeelt er 5/30 Mbit i primetime og 100/30 Mbit om natten og når jeg er på arbejde. Før havde jeg 80/10 Mbit, som reelt kun var 5/10 Mbit i primetime.

Hvis jeg vælger 300/60 Mbit, så er det vel 5/60 Mbit i primetime... eller hva?

Jeg ville ønske at Yousee ville løse problemerne hos de eksisterende kunder - på de eksisterende forbindelser, før de begynder at markedsføre nye produkter (som sandsynligvis heller ikke lever op til det lovede).

jase-dk

Omdømme 2

Badge +3

jasedk skrev:
Hm... jeg har pt. 100/30 Mbit hvilket reeelt er 5/30 Mbit i primetime og 100/30 Mbit om natten og når jeg er på arbejde. Før havde jeg 80/10 Mbit, som reelt kun var 5/10 Mbit i primetime.

Hvis jeg vælger 300/60 Mbit, så er det vel 5/60 Mbit i primetime... eller hva?

Jeg ville ønske at Yousee ville løse problemerne hos de eksisterende kunder - på de eksisterende forbindelser, før de begynder at markedsføre nye produkter (som sandsynligvis heller ikke lever op til det lovede).

jase-dk

Du får det til at lyde som om at alle eksiterende kunder har problemer. Jeg har aldrig haft problem, jeg trrækker altid over 100/20 ned. Ligemget om det er i primetime eller ej. Min hastighed har altid levet op til det lovede. Men jeg forstår udmærket din frustartion.

Omdømme 2

Badge +3
Her er lidt spændende fra TDC Wholesale:

Status - Lancering af 300 Mbit/s download under standardaftale BSA kabel-tv net

​TDC har 30. juni 2014 offentliggjort varsler om mulighed for salg af bredbånds-hastighedsvarianter med op til 300 Mbit/s download under standardaftale BSA kabel-tv-net på Marked 5.

300 Mbit/s download lancering sker pr. 1. februar 2015 med mulighed for salg af bredbånds-hastighedsvarianter med op til 300 Mbit/s download i en delmængde af kabel-tv-nettet.

TDC fortsætter udbygningen af kabel-tv-nettet, og planen er forsat, at færdiggørelsen af den fulde udbygning sker ultimo 2015.

Der vil forsat i forbindelse med implementeringen af 300 Mbit/s download blive implementeret et nyt modem.

Det er godt at høre at det fungerer hos dig. Jeg synes det er OK hvis der er lidt problemer i en kortere periode, men det som frustrerer mig er at det nu har stået på i over et år på den central som jeg er tilsluttet.

jasedk

ulvus skrev:
Kan fortælle yousee virker. Og der er hjælp og support, og underligt du brokker dig, istedet for at prøve at løse det, evnt med hjælp fra bruger til bruger forum, mindst.
Ps. Lader til 300 mbits lanceres af yousee februar 2015
Og at fair use afskaffes på nuværende forbindelser

Hej Ulvus.

Blot lige et spørgsmål.

Når du i dit indlæg skriver, at det "lader til" at fair use afskaffes på nuværende forbindelser under 300 mbit, hvor har du så læst dig til dette?

Er det noget du har på skrift?

Mvh, Jesper.

@jasedk 

Har du sørget for at få nedsat pris, med din nedsatte hastighed?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Erroneus har modtaget fra andre medlemmer.

Så er det 1 februar, gad vide hvornår man kan bestille? :D

Stofa kunder har allerede kunne bestille deres 300 mbit.

Omdømme 2

Badge +3

Erroneus skrev:
Så er det 1 februar, gad vide hvornår man kan bestille? :D

Det er kun i en delmængde at kabel-tv nettet d. 1 februar. Planen er den fulde udbygning sker ultimo 2015. 300 Mbit/s rulles i første omgang ud til kunder på Fyn og Viborg, svarende til 20% af kunderne.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Erroneus har modtaget fra andre medlemmer.

Så er det heldigt jeg bor på fyn, men det er da muligt hele fyn ikke er klar fra starten af :)

De skriver nu ..

Se hvilken hastighed du kan få på dit bredbånd på din adresse. Yousee tilbyder nu 300 Mbit på nogle adresser.

Omdømme 1

Takker og jeg kan sørme vælge det, så der bliver opgraderet nu :)

gid det var mig.. skriv gerne om du har bland selv og hvordan det køre ?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)