Svar

Opsæt VPN på MAC osx yosemity med sagemcom 3890 router

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hej med jer,
Nå har så vist sig at være en større omgang at få en vpn sat op via sagecom 3890 routeren. Yousee support kan ikke hjælpe med noget og der er absolut ingen dokumentation at finde på det modem.. ikke engang fra producentens egen side.

Jeg vil gerne kunne forbinde til min hjemme computer (mac mini med yosemity på) hvor end jeg befinder mig i verden og surfe via denne forbindelse for at sikre mig imod alskens hacking etc på diverse åbne netværk rundt omkring.

Er der nogen af jer der har fået det til at virke? (uden at sætte routeren i bridgemode, har ikke en anden router...)
Jeg kan se at der er en DDNS mulighed i routerens opsætnings software men åbenbart kun til at samarbejde med dyndns/tzo. Så er det jo næsten lige så dyrt som at få en statisk ip hos yousee... :( ville gerne bruge no-ip eller dynu som har gratis dynamisk dns

Port forwarding er der vist stadig nogle blandede signaler på om virker men det ser ud til at nogen har fået det til at virke, så jeg går ud fra at der er en chance.

Hvis der er nogen der (uden statisk ip fra yousee) har en fået en VPN server sat op på en hjemmecomputer og kan logge på fra en bærbar på cafeen rundt om hjørnet ville jeg sætte stor pris på en beskrivelse med nogle screenshots om hvordan du har gjort det :-)
icon

Bedste svar af Hustanden 2 januar 2018, 16:39

Under DDNS
Når jeg bruger tzo intaster jeg noip konto på min router det koster ikke noget.
Der bruger jeg email / password og eksempel.noip.me som jeg har sat op hos noip inde i routeren

Under DHCP:
Der efter sætter jeg static ip op med mac i router til min enhed og lader min enhed køre automatisk ip.

Under Port Forwarding:
Efterfølgene finde jeg ud af hvilke porte jeg bruger på min vpn og port forwareder den statiske ip som jeg har indtastet.

portene til vpn typer kan du finde her:
https://blogs.technet.microsoft.com/rrasblog/2006/06/14/which-ports-to-unblock-for-vpn-traffic-to-pass-through/

Se original

2 Kommentarer

Badge
Under DDNS
Når jeg bruger tzo intaster jeg noip konto på min router det koster ikke noget.
Der bruger jeg email / password og eksempel.noip.me som jeg har sat op hos noip inde i routeren

Under DHCP:
Der efter sætter jeg static ip op med mac i router til min enhed og lader min enhed køre automatisk ip.

Under Port Forwarding:
Efterfølgene finde jeg ud af hvilke porte jeg bruger på min vpn og port forwareder den statiske ip som jeg har indtastet.

portene til vpn typer kan du finde her:
https://blogs.technet.microsoft.com/rrasblog/2006/06/14/which-ports-to-unblock-for-vpn-traffic-to-pass-through/
Hej! ok så du har fået din maskine sat op så du kan vpn'e ind til den ude fra uden at have købt statisk ip fra yousee :-)
Det er jo super, så ved jeg i hvert fald at det er muligt.
Tak for guiden!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P