Nyt standard modem istedet for C6250.


  • Deltager
  • 5 kommentarer
HEj

Afventer nyt modem fra Yousee pga 300 mbit upgrade. Han snakkde om de lige havde fået en nyt bedre modem ind end C6250. Nogle der ved hvad det er for et ??

51 Kommentarer

Nej, de værdier er ikke helt gode. Signalet er så dårligt, at modemmet helt opgiver at låse den ene kanal. Vi må håbe teknikeren kan udrede problemet, hvis signalet fortsat er i den tilstand. :)

Jeg kan ikke helt genkende dit billedet af Sagem 3686? Jeg har kørt med denne router siden januar og har ikke problemer med stabilitet eller hastighed. Jeg opnåede i starten heller ikke de 300 Mbit, men her lå problemet i det lokale knudepunkt her i kvarteret og ikke i routeren.

1) Min router låser på 16 download kanaler og det giver en stabil hastighed på ca. 340 Mbit. Jeg har målt det dagligt i en lang periode for netop at være sikker på at problemet var løst. Jeg tror ikke at alle 24 kanaler skal bruges (du skriver 40 men du mener vel 4?). Jeg har fået at vide, at alle kanaler først kommer i brug når vi kommer op på 1 Gbit.



2) Hvad mener du med at interfacet er låst? Jeg kan fint tilgå routeren på 192.168.0.1 eller 192.168.100.1 hvis jeg kører i "bridge" mode som jeg gør nu. Er det fordi du har problemer med at dine ændringer bliver overskrevet eller kan du ikke komme ind i routeren? Du kan vel godt komme ind ellers ville du vel ikke kunne se hvor mange download kanaler der er i brug?

3) Hvilken software version kører du? Jeg kører nedenstående:



Alt dette er bare for at sige, at dine problemer måske ikke nødvendigvis skyldes routeren. Det er selvfølgelig lidt besværligt at man skal have en YouSee tekniker ud for at tjekke din egen installation (da de som udgangspunkt antager at problemer ligger her) inden de kigger på deres egne centraler. Sådan var min oplevelse i hvert fald, men siden problemet blev løst på centralen har min linje som sagt ligget stabilt på 340 Mbit.

Jeg håber det var en hjælp?

Mon det er DOCSIS 3.1? De skal jo i gang med at teste gigabit inden længe
https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/faa-hjaelp-til-opsaetning-af-dit-yousee-bredbaand/sagem-fast-3686a

Er det ikke nyt?

http://www.sagemcom.com/broadband/gateways/home-connectivity/fst-3686-ac/

Hvis det er samme specs, så må det være modemmet til deres 500 Mbit

Jeg skulle gerne modtage denne sag indenfor et par dage, i stedet for mit nummer 2 Netgear CG3000, som jeg aldrig har været superglad for trods jeg har haft det en menneskealder. Det har givet mig ca. 220-250/50-60 siden opgradering til 300/60 for en lille måneds tid siden.

Jeg vender tilbage med ydelsen og min egen mening om det nye Sagem 3686, når jeg har modtaget og testet det. Tvivler på at det kan være værre end Netgears, så jeg krydser fingre :D

Rigtig øv for dig Busi, håber det løser sig inden længe.

Jeg havde CG3000 da jeg opgraderede til 300/60 og fik selvfølgelig ikke den hastighed. Ringede til supporten og fik at vide jeg ville modtage et nyt Sagem dagen efter. Det blev så et CG6250 i stedet men på med det og døjede også med at få ordentlig hul igennem. CG3000 var faktisk lidt hurtigere. Jeg gav det lidt tid før jeg kontaktede support fordi jeg før har oplevet nedsat hastighed når vejret er koldt. Om det har noget på sig ved jeg ikke, men gav det en chance :)

Ringede så til support igen i torsdags og lavede en fejlmelding efter selv at have rodet med forskellige netkabler, kontaktrens og 3 forskellige kabler mellem splitteren og routeren. Så havde jeg mit på det tørre :)

I går lykkedes det så en fra supporten at lave et eller andet som tog en 45 minutters tid og så fik jeg endelig fuldt blus på linien og tilfreds var jeg. Jeg er også rigtig tilfreds med den hjælp jeg har fået fra de forskellige supportere jeg har snakket med igennem forløbet. Venlige og hjælpsomme hele vejen igennem.

Ville være rart for jer der har problemer at i fik samme oplevelse, for det er sgu rart når noget man har bøvlet med længe, langt om længe lykkes :)

Jeg har kørt med dette Sagem modem i ca. 1½ måned og jeg lå som dig i starten på 220-250 Mbps. Efter YouSee først havde tjekket min installation igennem ved et tekniker besøg uden at finde noget, så viste det sig at problemet lå i deres lokale forstærker central. :-)

Efter de har rettet dette ligger jeg ret konstant på ca. 340 Mbps

Jeg anvender godt nok min egen router og bruger kun Sagem boksen i bridge mode, men den smule jeg har kigget på den, så synes jeg det ser noget bedre ud end deres tidligere. Der er fx AC wireless og en "rimelig" adminstrations software til blandt andet port-forwarding m.m.

Kan du pinge den?

Ok, hvad får du hvis du skriver ipconfig? Hvad sker der præcist når du skriver ip-nummeret i browseren?

Hvis alle dine speedtest målinger er med kabel direkte i routeren så svinger det godt nok meget? Jeg vil mene at du skal kunne få adgang til routerens interface. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være låst? Brugernavn og password til den får man jo med. Har du prøvet at reset'e den (ikke slukke men reset'e den)?

Det er mærkeligt. Jeg havde adgang til min med det samme. Du har ikke andre routere eller access points på samme netværk vel? Det er meget mærkeligt når du kan pinge den. Jeg ved ikke om det kan være firewall'en på din pc?

Ja så har desværre ikke andre bud på hvorfor du ikke kan få adgang til routeren...

Mht. dit dump af download kanaler, så kan der måske godt ligge et problem her. Uden at være ekspert på dette :D så mener at SNR værdien (som fortæller noget på støj på forbindelsen) helst skal ligger over 33. Du kan se at min ligger på ca. 39. Mht. power værdien fik jeg at vide af teknikeren at det var fint at den lå omkring +/- 1 og jeg kan se at din er noget højere... Dette har selvfølgelig ikke noget at gøre med at du ikke kan få adgang til routeren, men det kan måske forklare hvorfor du ikke får den korrekte hastighed.

Ja dem man får fat på når man ringer ind ved intet om dette... Du skal have fat på den rigtige eller have en ud tror jeg... Lad os høre hvad du finder du af?

Ja det er jo en joke... Jeg tror problemet ligger på linjen/centralen. Ham jeg havde ude, lavede støjmålinger i den lokale forstærkerstation og konstaterede er der var problemer. Dette løste de så i løbet af en lille uge. Men du har ret, at komme så langt tog længere tid. 

Tja... jeg kan kun sige at jeg kører med det og har ingen problemer med hastighed eller stabilitet... Om jeg er test kunde ved jeg ikke :D Jeg fik det indtryk at det var den router de var begyndt at udlevere til 300 Mbit og derover.... 

I kunne starte med at hjælpe Busi med at få adgang til routeren (Sagem) så vi kan se værdierne på download kanalerne...

Hvad skal man sige... Kom nu ind i kampen YouSee.... Kan du komme på routeren nu eller var han også blank her?

...og du holdt en klips eller ligende i hullet i 10 sekunder (til den begynder at blinke)?

:(:(:(:(

.... Jeg tror du skal have rabat!

Jeg kører med Sagem routeren i Bridgemode uden problemer. Jeg valgte at klone mac-adressen (fra Sagem routeren) i min Asus router. Det virker fejlfrit.

...og jeg bruger faktisk præcis samme Asus RT-AC68U router.

Jeg har gjort det tidligere også, da nogle udbydere (i hvert fald TDC og YouSee) låser forbindelsen til en bestemt mac-adresse og jeg synes altid der er problemer (eller i bedste fald ventetid) hvis man skal bruge en router med en anden mac-adresse. Det blev jeg træt af - derfor kloner jeg nu mac-adressen.

På denne måde kan man skifte frem  og tilbage mellem udstyret...

Jeg mener ikke at jeg gjorde noget i specielt på min Asus (andet end at bruge MAC adressen fra Sagem), men kan evt. sende nogle dumps af opsætningen senere.

Jeg har helt sikkert ikke ændret andet i Sagem routeren end at sætte den i Brigemode. Det kan være du skal prøve at nulstille den?

Jeg er først denne nu, men jeg antager at du har fået det løst? ...Brigemode først og efter genstart tilslutter du din Asus.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Jeg hørte mit navn :)

  •  kender langt mere til teknikken end jeg gør, og jeg ved, at han altid er grundig i sin fejlsøgning. Ud fra den beskrivelse jeg har set, kan det tyde på periodiske problemer som kan være svære at opfange i vores system. Det betyder dog ikke, at vi ikke skal se på problemet, men der skal blot andre redskaber til i form af en tekniker der kan komme forbi og se nærmere på det.

    Jeg forstår fuldt ud din frustration, da tekniske problemer er hamrende irriterende. Det har flere gange været årsag til forhøjet blodtryk hos mig - og jeg beklager, hvis dette også er tilfældet hos dig!

    Meld gerne tilbage, når teknikeren har set på problemet. Forhåbentlig kommer han inden længe. Jeg tager alt din feedback med videre :)

    Vh

    Nikolaj

  • Besvar

      • :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)