Nyt standard modem istedet for C6250.


  • Deltager
  • 5 kommentarer
HEj

Afventer nyt modem fra Yousee pga 300 mbit upgrade. Han snakkde om de lige havde fået en nyt bedre modem ind end C6250. Nogle der ved hvad det er for et ??

51 Kommentarer

Hej Busl, fik du nogensinde adgang til dit modems web-interface?

Jeg har fået Sagemcom modemmet for et par uger siden og kan heller ikke tilgå web-interfacet via 192.168.0.1.

Jeg har talt med YouSee Support 4 gange og det eneste de kan foreslå er hard-reset hvilket ikke virker. Den sidste jeg talte med lovede dog at en firmware update der skulle lande idag d. 28/6 kl. 12 ville fixe det. Men desværre kan jeg stadig ikke tilgå den. :-/

Min forbindelse virker fint, jeg vil bare gerne ind på web interfacet så jeg kan lave port-forward m.v.

Jeg er først denne nu, men jeg antager at du har fået det løst? ...Brigemode først og efter genstart tilslutter du din Asus.

Hej SunKel

Da jeg lige har fået en Sagem f@st 3686, og skal til at tilslutte en ASUS RT-AC68U, tillader jeg mig lige at spørge dig hér; skal jeg tilslutte ASUS´en med kabel, inden jeg sætter Sagem´en i bridge mode, eller ?

Nå, det virker nu - Sagem i bridge mode, og bare ind og aktivere igen. Åbenbart har YouSee's aktiveringshalløj været låst siden i fredags grundet systemopdatering, men kan bruges nu igen.

Det undrer mig stadig, at supporten ikke vidste, at det var derfor, de ikke selv kunne opdatere MAC adresser. Og at min Bland Selv setting er blevet slettet i processen.

Jeg mener ikke at jeg gjorde noget i specielt på min Asus (andet end at bruge MAC adressen fra Sagem), men kan evt. sende nogle dumps af opsætningen senere.

Jeg har helt sikkert ikke ændret andet i Sagem routeren end at sætte den i Brigemode. Det kan være du skal prøve at nulstille den?

Fikser mit indlæg, mente selvfølgelig mac.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er vist nok MAC adressen du skal clone.

Jeg har gjort det tidligere også, da nogle udbydere (i hvert fald TDC og YouSee) låser forbindelsen til en bestemt mac-adresse og jeg synes altid der er problemer (eller i bedste fald ventetid) hvis man skal bruge en router med en anden mac-adresse. Det blev jeg træt af - derfor kloner jeg nu mac-adressen.

På denne måde kan man skifte frem  og tilbage mellem udstyret...

Interessant, det er selvfølgelig også en mulighed. Det har bare aldrig været nødvendigt før.

Der er åbenbart også en eller anden generel fejl på aktivering pt., og man kan heller ikke se produkter i Mit YouSee, så måske det hele løser sig, når systemer engang virker igen. Det sagde supporten så heller ikke noget om.

...og jeg bruger faktisk præcis samme Asus RT-AC68U router.

Jeg kører med Sagem routeren i Bridgemode uden problemer. Jeg valgte at klone mac-adressen (fra Sagem routeren) i min Asus router. Det virker fejlfrit.

Er det lykkedes nogen at bruge bridge mode på Sagem'en? Jeg har haft to forskellige Netgear før, hvor det har virket fint (efter lidt bøvl med at registrere mac korrekt godt nok).

Den nye bliver dog bare ved at forwarde til yousee.dk/aktiver i en uendelighed, og hvis jeg kører gennem flowet får jeg denne uinformative fejlmeddelelse "Der opstod en fejl, prøv igen senere".

Ping www.google.dk giver fint svar, når jeg er forbundet via min egen AC68, så der er forbindelse mellem de to routere. Jeg får bare ikke lov at komme på nettet. Det kan jeg til gengæld godt direkte via LAN kabel til Sagem'en (også mens den er i bridge mode). Det giver ikke rigtig nogen mening.

YouSee support kan som sædvanlig ikke andet end at foreslå genstart af udstyret og løbe rundt med armene over hovedet. Sidst var jeg heldig at få en supporter, der vidste hvad bridge mode var, men denne gang, desværre nej. De forsøgte manuelt at registrere min AC68's mac, men det "fik han ikke lov til" og fik selv en eller anden fejlmeddelelse. Og så gav supporten op.

:(

Rigtig øv for dig Busi, håber det løser sig inden længe.

Jeg havde CG3000 da jeg opgraderede til 300/60 og fik selvfølgelig ikke den hastighed. Ringede til supporten og fik at vide jeg ville modtage et nyt Sagem dagen efter. Det blev så et CG6250 i stedet men på med det og døjede også med at få ordentlig hul igennem. CG3000 var faktisk lidt hurtigere. Jeg gav det lidt tid før jeg kontaktede support fordi jeg før har oplevet nedsat hastighed når vejret er koldt. Om det har noget på sig ved jeg ikke, men gav det en chance :)

Ringede så til support igen i torsdags og lavede en fejlmelding efter selv at have rodet med forskellige netkabler, kontaktrens og 3 forskellige kabler mellem splitteren og routeren. Så havde jeg mit på det tørre :)

I går lykkedes det så en fra supporten at lave et eller andet som tog en 45 minutters tid og så fik jeg endelig fuldt blus på linien og tilfreds var jeg. Jeg er også rigtig tilfreds med den hjælp jeg har fået fra de forskellige supportere jeg har snakket med igennem forløbet. Venlige og hjælpsomme hele vejen igennem.

Ville være rart for jer der har problemer at i fik samme oplevelse, for det er sgu rart når noget man har bøvlet med længe, langt om længe lykkes :)

Snakker med dem nu om jeg kan blive krediteret for for den tid jeg ikke har stabilt og hvad jeg betaler for. men de kan ikke sige noget før problemet er løst <.<

Det er lige før jeg kræver at blive betalt for at ringe ind for hold da op. at man selv kan fejlsøge sit net, kan infomer om hvad problemet er også sidde og få af vide at det kan man ikke finde ud af og man skal følge det de siger for at så finde ud af at man hade ret

Desværre er supporten alt for meget faste spørgsmål og en checkliste også selv om man har siddet og fortalt det
eller at vi i det mindste os som bare er lidt mere tekniske end fru olsen at vi kunne få et direte nr til den udvidet support for jeg mister sku hjerne celler med deres front support..

Men håber sku de krediter rigtig godt når man tænker på problemet har vært der siden 17/02, tekninker har ingen de om hvad der er galt og skal snakke med et par andre og se om de kan finde problemet også ringe tilbage, og at på samme tid at jeg er aflåst fra deres modem som faktisk kun er i test men det er det som de giver til folk uden at informer om at det er kun i test fase og ikke stabilt

:(:(:(:(

.... Jeg tror du skal have rabat!

Yep

selv den tekninker som lige har vært her har gjordt + han har cleanen den via command 10 gange også

...og du holdt en klips eller ligende i hullet i 10 sekunder (til den begynder at blinke)?

Han nægtet og kigge på det for det var ikke hans job som han har ret i..

Har snakket med support og der er ikke noget at gøre. jeg er låst ude af interface men han ville sende en mail til en anden afdeling så ingen firewall rules, port forwards kan laves eller rettes på wifi indtil de finder ud af hvad der er galt.

og fordi jeg selv hade prøvet og lave en hard reset så gad han ikke rigtigt og gøre noget da det ikke hjalp

Hvad skal man sige... Kom nu ind i kampen YouSee.... Kan du komme på routeren nu eller var han også blank her?

Nå så kørte han igen uden at rette fejlen for der er ingen fejl at finde men jeg har stadig fordårligt signal men der er ikke noget som gør det og han har gået turen til centralen men der blev sagt at de tal min router har haft smidt var perfekte og ingen probelmer i det men han ville tag den med med kvalittet centeret og se hvad der skal gøres men han kunne sige det var ikke en fejl her inde så den ligger mellem boxen på vores block og inditl centralen

Men ja det er support det skal det. Ham gutten her nægter selv og sender et reset signal til søgemaskiner router da det er ikke noget han ville pille ved hans job består KUN i at sikker et signal som ikke har støj og er optimal. Og nu løber han bare forvirret rundt og ikke kan finde problemet
Well jeg har prøvet alt fra min side som er at hard reset, genstart og IE, Chrome og Firefox og den nægter at lade noget gå på selv safari via trådløs ville den heller ikke.
det eneste tidpunkt jeg har adgang til den er når den ikke er aktiveret

I kunne starte med at hjælpe Busi med at få adgang til routeren (Sagem) så vi kan se værdierne på download kanalerne...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Jeg hørte mit navn :)

  •  kender langt mere til teknikken end jeg gør, og jeg ved, at han altid er grundig i sin fejlsøgning. Ud fra den beskrivelse jeg har set, kan det tyde på periodiske problemer som kan være svære at opfange i vores system. Det betyder dog ikke, at vi ikke skal se på problemet, men der skal blot andre redskaber til i form af en tekniker der kan komme forbi og se nærmere på det.

    Jeg forstår fuldt ud din frustration, da tekniske problemer er hamrende irriterende. Det har flere gange været årsag til forhøjet blodtryk hos mig - og jeg beklager, hvis dette også er tilfældet hos dig!

    Meld gerne tilbage, når teknikeren har set på problemet. Forhåbentlig kommer han inden længe. Jeg tager alt din feedback med videre :)

    Vh

    Nikolaj

  • Nå mit power level kan ikke ramme 0 det er umuligt og -10 er fint så igen en tech som ikke ved hvad han snakker om

    Besvar

      • :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)