Nyt standard modem istedet for C6250.

• Deltager
  • 5 kommentarer
HEj

Afventer nyt modem fra Yousee pga 300 mbit upgrade. Han snakkde om de lige havde fået en nyt bedre modem ind end C6250. Nogle der ved hvad det er for et ??

51 Kommentarer

Mon det er DOCSIS 3.1? De skal jo i gang med at teste gigabit inden længe
Har du modtaget noget fra yousee?

https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/faa-hjaelp-til-opsaetning-af-dit-yousee-bredbaand/sagem-fast-3686a

Er det ikke nyt?

http://www.sagemcom.com/broadband/gateways/home-connectivity/fst-3686-ac/

Hvis det er samme specs, så må det være modemmet til deres 500 Mbit

Jeg skulle gerne modtage denne sag indenfor et par dage, i stedet for mit nummer 2 Netgear CG3000, som jeg aldrig har været superglad for trods jeg har haft det en menneskealder. Det har givet mig ca. 220-250/50-60 siden opgradering til 300/60 for en lille måneds tid siden.

Jeg vender tilbage med ydelsen og min egen mening om det nye Sagem 3686, når jeg har modtaget og testet det. Tvivler på at det kan være værre end Netgears, så jeg krydser fingre :D

Jeg har kørt med dette Sagem modem i ca. 1½ måned og jeg lå som dig i starten på 220-250 Mbps. Efter YouSee først havde tjekket min installation igennem ved et tekniker besøg uden at finde noget, så viste det sig at problemet lå i deres lokale forstærker central. :-)

Efter de har rettet dette ligger jeg ret konstant på ca. 340 Mbps

Jeg anvender godt nok min egen router og bruger kun Sagem boksen i bridge mode, men den smule jeg har kigget på den, så synes jeg det ser noget bedre ud end deres tidligere. Der er fx AC wireless og en "rimelig" adminstrations software til blandt andet port-forwarding m.m.

Jeg var så glad for at mit gamle Netgear CG3000 kunne vægmonteres. Jeg havde alt mit netværksudstyr pænt monteret på væggen. Nu har jeg et Netgear C6250 som står og flyder på gulvet. Det er trist.

Så er yousee godt i gang igen.
Der banane dual channel banan routers.

Jeg fik deres første Dual chanenl router CG3700 før at de startet med at give den ud til deres kunder fra en af deres techs som var forbi. og lige der startet problemet...
CG3700 hade 2 lan ports
port 1 kunne tilgå interface men ikke internettet
port 2 kunne tilgå internettet men ikke interface
og vi prøvet med 3 cg3700 den gang
dette problem blev løst efter et par updates.
og så fik jeg deres C6250 som skulle være super smart for man skulle ha den til 300mbit men viser sig så at være så ustabil at man tror det er løgn. den kan ikke holde sig låst på mere end 1-4 channels ud af 16 downstream.  yay yousee firmware igen.
Nu har jeg så fået deres Fast 3686 som har sig låst på 40 downstreams? istedet for de 24 som 300mbit kræver som giver den dejlige hastighed af 250mbit og ikke 300mbit som jeg har garanti på at ha :) men ikke nok med det så er alt adgang til interface låst af og kan ikke tilgåes via 192.168.0.1 + at den ikke har åben konfig.

så spørg i mig hold jer langtvæk fra Fast 3686 i ca et halvt år mere indtil de kan finde ud af at push en stable firmware ud istedet for bugged og broken firmwares.

Jeg kan ikke helt genkende dit billedet af Sagem 3686? Jeg har kørt med denne router siden januar og har ikke problemer med stabilitet eller hastighed. Jeg opnåede i starten heller ikke de 300 Mbit, men her lå problemet i det lokale knudepunkt her i kvarteret og ikke i routeren.

1) Min router låser på 16 download kanaler og det giver en stabil hastighed på ca. 340 Mbit. Jeg har målt det dagligt i en lang periode for netop at være sikker på at problemet var løst. Jeg tror ikke at alle 24 kanaler skal bruges (du skriver 40 men du mener vel 4?). Jeg har fået at vide, at alle kanaler først kommer i brug når vi kommer op på 1 Gbit.

2) Hvad mener du med at interfacet er låst? Jeg kan fint tilgå routeren på 192.168.0.1 eller 192.168.100.1 hvis jeg kører i "bridge" mode som jeg gør nu. Er det fordi du har problemer med at dine ændringer bliver overskrevet eller kan du ikke komme ind i routeren? Du kan vel godt komme ind ellers ville du vel ikke kunne se hvor mange download kanaler der er i brug?

3) Hvilken software version kører du? Jeg kører nedenstående:

Alt dette er bare for at sige, at dine problemer måske ikke nødvendigvis skyldes routeren. Det er selvfølgelig lidt besværligt at man skal have en YouSee tekniker ud for at tjekke din egen installation (da de som udgangspunkt antager at problemer ligger her) inden de kigger på deres egne centraler. Sådan var min oplevelse i hvert fald, men siden problemet blev løst på centralen har min linje som sagt ligget stabilt på 340 Mbit.

Jeg håber det var en hjælp?

Jeg kan ikke tilgå interface overhovedet. Internet explorer, firefox, chrome ingen af dem ville connect til routeren

Jeg kunne komme på da jeg satte den til hvor den hade lock på 40 channels, så genstartet den og efter det kunne jeg ikke komme på, det er en generel fejl ved yousee's firmware. selv sidste tech jeg hade ude som gav mig deres 3700 den gang var ved at blive sindsyg over det og brugte 1½ time på at få den til at virke. som aldrig skete.

Kan du pinge den?

Når jeg prøver og åbne interface så får jeg bare ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

men der kommer en tech forbi i dag også bliver det hans hovedepine.

Men sådan ser mine speedtests ud og yousee support siger der ikke er nogen problemer med deres signal overhovedet og antyder at det er en fejl 40

http://www.speedtest.net/results.php?sh=981c8aff1cc12f0a2591eb6800f70920&ria=0

Ok, hvad får du hvis du skriver ipconfig? Hvad sker der præcist når du skriver ip-nummeret i browseren?

Hvis alle dine speedtest målinger er med kabel direkte i routeren så svinger det godt nok meget? Jeg vil mene at du skal kunne få adgang til routerens interface. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være låst? Brugernavn og password til den får man jo med. Har du prøvet at reset'e den (ikke slukke men reset'e den)?

har prøvet et hard reset, har prøve og bare genstarte, kode og username har jeg men kan ikke bruge det da jeg ikke kan få adgang. alt er med kable og har prøvet alle 4 ports

Og mit signal er der ikke noget galt med fra yousee's side, de kan ikke se nogen fejl i deres system på nogen måde

dette er så taget fra CG6250 men kan du se nogen fejl / forskel i forhold til dit? :) jeg kan se en rigtig storforskel

Det er mærkeligt. Jeg havde adgang til min med det samme. Du har ikke andre routere eller access points på samme netværk vel? Det er meget mærkeligt når du kan pinge den. Jeg ved ikke om det kan være firewall'en på din pc?

Ingen firewall, ingen anti-vir.
ingen anden router.

Ja så har desværre ikke andre bud på hvorfor du ikke kan få adgang til routeren...

Mht. dit dump af download kanaler, så kan der måske godt ligge et problem her. Uden at være ekspert på dette :D så mener at SNR værdien (som fortæller noget på støj på forbindelsen) helst skal ligger over 33. Du kan se at min ligger på ca. 39. Mht. power værdien fik jeg at vide af teknikeren at det var fint at den lå omkring +/- 1 og jeg kan se at din er noget højere... Dette har selvfølgelig ikke noget at gøre med at du ikke kan få adgang til routeren, men det kan måske forklare hvorfor du ikke får den korrekte hastighed.

Jeg vilel også selv sige de værdier ikke ser for gode ud og selv netgear siger den er helt galt
"The specification for downstream power level is -15 dBmV to +15 dBmV for cable modems. A value of -7 dBmV or worse indicates a poor downstream signal path."
Men igen iflg  yousee support så ser alt perfekt ud og det er ikke noget med signalet at gøre " de har faktisk ingen ide om hvad optimale værdier for power er og spørg du dem så siger de bare ehhh ja det er fint nok ud her inde"
Men nu må vi se hvad den tekniker siger når han engang får ringet.

Ja dem man får fat på når man ringer ind ved intet om dette... Du skal have fat på den rigtige eller have en ud tror jeg... Lad os høre hvad du finder du af?

Front supporten er sku kun i vejen ved yousee, de ved ikke noget om noget som helst på nogen måde og kan ikke gøre noget.. det eneste de gør er at være i vejen ved at man skal vente 10-20 min på at komme igemmen til front support som skal spørge om 10 spørgsmål som de skriver  ned også sætter de dig i en kø på 15-20 min igen også er man ved udvidet support som ved det double af front support men stadig ikke noget.

og deres tekniker.. lad mig bare sige jeg er selv skuffet over dem.
den sidste jeg hade her ude blev skide sur over at jeg hade adgang til admin interface "192.168.0.1" for der hade deres kunder ikke noget og skulle lave på nogen måde og det med at jeg hade en åben konfig var en løgn for sådan noget hade yousee ikke og jeg skulle holde mig væk fra interface, det var KUN for tekniker og yousee support.

men der skulle komme en tech forbi idag i mellem 08 og 16 men skal nok lige skrive hvad der bliver fundet ud af.

Og som du kan høre så har jeg ikke noget til at give af til yousee support da jeg er bleven skuffet hver gang jeg har haft fat i dem og den eneste grund til jeg ringer ind er at få dem til at gøre ting jeg ikke kan som at request router att låse på x antal channels da jeg ved mere om deres internet og routeres end 99% af deres udvidet support gør "ikke for at være selv glad, men bare hvad der er bevist over 5½ år som kunde ved dem"

Nej, de værdier er ikke helt gode. Signalet er så dårligt, at modemmet helt opgiver at låse den ene kanal. Vi må håbe teknikeren kan udrede problemet, hvis signalet fortsat er i den tilstand. :)

Nu skal du se det sjove af det hele.

Og der sad jeg med dette på en 300 mbit

Jeg er 99% sikker på at selv hvis 
  •  gik ind og kigget på mit signal lige nu så er der heller ingen problemer med mit internet :)

Men nu må den tekniker godt tag og ringe :)

• Ja det er jo en joke... Jeg tror problemet ligger på linjen/centralen. Ham jeg havde ude, lavede støjmålinger i den lokale forstærkerstation og konstaterede er der var problemer. Dette løste de så i løbet af en lille uge. Men du har ret, at komme så langt tog længere tid. 

jeg har vært kunde hos yousee i snart 6 år
    på de 6 år har jeg haft en tekniker ude jeg tror 8 gange.
    vi har fået skiftet box på blokken. der er bleven skiftet kable så mange steder, fået skfitet box på vægen. jeg har fået skiftet kort flere gange på centralen. og nu er den gal igen. :)
    Og jeg har lige fået afvide af ham at segem router er faktisk kun på test så han ved ikke noget om den + han har den ingen gang i bilen eller fået en selv

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)