Spørgsmål

Nyt modem, upstream blinker

Hej, jeg har lige fået nyt modem i dag, og det skulle virke fra 17:30 i dag. Er ny kunde så det hele er lidt nyt.

Men altså, i to timer har den nu blinket på upstream, og ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Internet hverken blinker eller lyser ikke.

41 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +2
Hej, har du fået den aktiveret?
Omdømme 7
Badge +6
Der er vel ikke monteret en e.v.t forstærker uden returvej.? Eller der er monteret på en sløjfe dåse.?
Jorn-Hansen skrev:

Hej, har du fået den aktiveret?

Altså linket siger dette:

Radiomanden skrev:

Der er vel ikke monteret en e.v.t forstærker uden returvej.? Eller der er monteret på en sløjfe dåse.?

Ved ikke om vi snakker forbi hinanden, men min dåse ser sådsn her ud:

Omdømme 7
Badge +6
Der er 2 kabler monteret i dåsen, så det kunne tyde på at det er en sløjfe dåse. Hvor kommer de fra/går til.?
Radiomanden skrev:

Der er 2 kabler monteret i dåsen, så det kunne tyde på at det er en sløjfe dåse. Hvor kommer de fra/går til.?

De går til modem, og tv:-)
Omdømme 7
Badge +6
Ikke dem på "Rygsækken", de andre til/fra vægdåsen naturligvis.
Radiomanden skrev:

Ikke dem på "Rygsækken", de andre til/fra vægdåsen naturligvis.

Altså hvis det er dåsen ved siden af, så går den ikke til noget, og begge er tomme

Omdømme 7
Badge +6
Det er ikke ud fra billedet til at se hvad den anden dåse har været/er til. Kablet ser dog ud til at være antenne til/fra andet udstyr.
Radiomanden skrev:

Det er ikke ud fra billedet til at se hvad den anden dåse har været/er til. Kablet ser dog ud til at være antenne til/fra andet udstyr.

Hmm hvilken betydning har det for mig? Er der noget at gøre, for har noget arbejde jeg gerne ville have lavet uden langsom internetdelling
Omdømme 7
Badge +6
Ud fra de sparsomme oplysninger om installationen, vil jeg formode at det er en sløjfe dåse, og derved ikke anvendelig til internet, og så taget i med i formodningen at der er Downstream men ikke Upstream.
Omdømme 7
Badge +2
Også vedr. den kabel stik fra TV på fordeler dåsen, må den kabel udskiftes ellers virker det nok ikke med en TV boks...
Undskyld, net er ikke min stærke side. Oversat til dansk, hvad betydee det så for mig?
Omdømme 7
Badge +2
Oversat tror jeg det betyder du må have en tekniker ud og se på de kabler...
Omdømme 7
Badge +6
Installationen skal opgraderes, så få en teknikker på.
Omdømme 7
Badge +2
Prøv at afmontere den stik ved den røde Pil , hvad går det kabel til?

Jorn-Hansen skrev:

Prøv at afmontere den stik ved den røde Pil , hvad går det kabel til?

Kablet går til den vide boks som bare stopper. Faktisk ingen ide i den boks, når den sidder lige ved siden af. Men kan prøve om lidt, allerede på forhånd tak for hjælpen, jer begge to
Omdømme 7
Badge +6
I følge hvad der tidligere er skrevet er der Ikke tilsuttet noget på den, formodning er at det har været videreførsel af signal, hvilket yderligere underbygger at det er en sløjfedåse
Omdømme 7
Badge +2
Jeg tror ikke det vil virke heller ikke med det stik koblet til DATA udgangen...
Radiomanden skrev:

I følge hvad der tidligere er skrevet er der Ikke tilsuttet noget på den, formodning er at det har været videreførsel af signal, hvilket yderligere underbygger at det er en sløjfedåse

Jeg tør ikke rigtig svare på det, for allerede ved ordet sløjfedåse er jeg tabt. Men må lige prøve her om lidt, og ellers er der ikke andet for, end at arbejde med internetdelling, indtil yousee er kontaktet i morgen
Omdømme 7
Badge +6
Du får det ikke til at virke, fordeleren gør ingen forskel.
Radiomanden skrev:

Du får det ikke til at virke, fordeleren gør ingen forskel.

Nix, du havde ret. Men nu spørger jeg nok dumt. Hvorfor virker mit tv stik så i den dåse?
Omdømme 7
Badge +6
TV kræver jo ikke returvej signal.
Radiomanden skrev:

TV kræver jo ikke returvej signal.

Ahh, nu forstår jeg. Var bare uforstående, da sælgeren fortalte at jeg “bare” skulle bruge den dåse hvor tv kablet sidder i

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)