Svar

Ny Ruter... C6250EMR i "Ruter mode"

• PW
  • Udforsker
  • 38 kommentarer
Hej...

Jeg overvejer kraftigt at købe en ny ruter.. NETGEAR Nighthawk X6

Har jeg forstået det rigtig, man skal bare sætte sin ruter fra Yousee i Ruter mode

Tænker på om man skal slå firewall fra eller andre indstillinger ???

icon

Bedste svar af Slangefar 12 januar 2016, 12:41

nej som standard står den i "router mode" . Du skal sætte den i "bridge mode" ved at vælge "No" under "Router mode". På denne måde bliver din router til et modem, og du burde ikke skulle gøre andet.

6250 er ikke nogen dårlig router, men der kan selvfølgelig være funktioner eller andet du savner.

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
nej som standard står den i "router mode" . Du skal sætte den i "bridge mode" ved at vælge "No" under "Router mode". På denne måde bliver din router til et modem, og du burde ikke skulle gøre andet.

6250 er ikke nogen dårlig router, men der kan selvfølgelig være funktioner eller andet du savner.

Umiddelbart har den heller ikke givet mig de store problermer, altså ud over at åbne porte og så at der ikke er USB tilgang. Rækkeviden er ikke den bedste, bor i hus og den har lidt sært ved at nå 1sal. Har en Range Extender men syntes ikke rigtig om den måde det virker på, så heller en ruter der lidt beder.

Ved ikke om det ruteren men når jeg caster fra PLEX til min Chromecast på tvet så hakker den en del og mister tit forbindelsen.

Jeg mangler lager plads, her i hjemmet har vi kun bærbar Mac, iPad osv.. På dem er der ikke meget lager plads.

Derfor kunne jeg bruge penge på en NAS eller en ny ruter med USB tilgang (har USB HD liggende)

Nemmeste ville nok være at købe en NAS WD med HD men så kommer spørgsmålet om min ruter c6250emr er god nok til at streame osv...

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg havde også store problemer med 6250 og Chromecast 1. Jeg måtte derfor lave nogle ændringer i 6250. Jeg satte kryptering til kun AES og satte maximum hastighed til 54Mbit på 2,4 Ghz. Nu virker Chromecast langt bedre hos mig. Jeg caster 3-4 film fra min Android telefon til den store skærm hver dag i gennemsnit.

Hvis ikke chromecast får en jævn strøm af data, timer den ud og afbryder forbindelsen.

Omkring halvdelen af vores TV forbrug er Netflix. Vi streamer i HD, og det kan 6250 sagtens klare.

Så du køre over 2,4ghz og ikke 5ghz. 

Kunne være jeg skulle lege med indstillingerne, bruger du Plex eller hvordan caster du ?

Ændre dog stadigvæk ikke på jeg også skal have noget lager plads, og nu kan jeg kun tilslutte en NAS da der lukket for USB.

Omdømme 4

Badge +3
Chromecast 1 kører kun 2,4 Ghz. Chromecast 2 kører både 2,4 og 5 Ghz. Jeg har ikke fået købt en Chromecast 2 endnu. Nej jeg bruger ikke Plex. Jeg caster fra forskellige Android programmer, som kan se Chromecast.

Ja det er dumt,at der er lukket for USB. Jeg har en printer, jeg gerne ville gøre trådløs :-(

Jeg er heller ikke helt pjattet med plex og godt træt af man skal åbne chrome hver gang for at caste, har bare ikke brugt så meget tid på af finde et alternativ..

Det burde i hvert fald gøre mere stabilt på 5ghz netværk frem for 2,4ghz. 

Kan være jeg skal skifte kanal, den køre vist på 48/64 stykker.. Der er kun AES på mit 5ghz netværk pt.

Vi har kun Apple produkter her hjemme...

Forstår ikke de har lukket for USB, men det nok noget med den pris de giver for routeren ?

Kunne købe en billig NAS med en HD i, koster vel en 1200kr, men jeg som sagt ikke helt tilfreds med rækkeviden på 6250..

Omdømme 4

Badge +3
Jeg er tror, at 6250 funktionerne er blevet begrænset for lette supporten. Vi har nærmest fået et minimum af funktioner stillet til rådighed :-(

Jeg kører kun med AES på begge frekvenser.

Ulempen på 5Ghz, er at det ikke rækker så langt. Det bliver endnu værre, når vi skal til at bruge 60 Ghz en gang i løbet af 2016.

Support ? er det en joke haha... Eneste support de yder er da hvis du ikke har net :D

Også lige meget, ingen grund til at klage over noget man ikke kan lave om på.

Fandt lige dette program Airflow, banan det gør det altså nemt at caste. Installer og så kørte det bare, har dog ikke testet det rigtigt.. Sjovt de siger at hvis din pc kan køre på 5ghz netværk så det bedst selvom din cromecast kun køre på 2,4ghz. Trode man skulle være på samme netværk ?

6ghz netværk ? hmm.. Har jeg ikke læst noget om, så skal man vel også have nye router ?

Omdømme 4

Badge +3
Min chromecast 1 kører 2,4 Ghz til router, og min Android telefon kører 5 Ghz til router. Det fungerer dog fint sammen, når der castes.

Ja, 60 Ghz kræver en ny router. De første routere kan snart leveres fra f.eks. TP-link, og Acer kommer snart med en bærbar, som kan køre den nye standard AD. Den nye frekvens åbner mulighed for hastigheder omkring 4 Gigabit, og kombinerer man 2.4, 5 og 60 Ghz , åbner det mulighed for om omkring 7 Gigabit  hastighed.

Ok vildt nok, men det kræver så også en ny pc :)

Så pt. er jeg nok tilfreds med mine 5ghz hehe

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Slangefar skrev:
Chromecast 1 kører kun 2,4 Ghz. Chromecast 2 kører både 2,4 og 5 Ghz. Jeg har ikke fået købt en Chromecast 2 endnu. Nej jeg bruger ikke Plex. Jeg caster fra forskellige Android programmer, som kan se Chromecast.

Ja det er dumt,at der er lukket for USB. Jeg har en printer, jeg gerne ville gøre trådløs :-(

Hvad med trådløs printer? ;)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P