Svar

Ny IP, men "beskidt" spam ip

• Deltager
  • 2 kommentarer
Jeg har fast ip, men har fået ny ip i forbindelse med opgradering af yousee's kabel net. Så langt så godt, men den nye ip som jeg har fået tildelt, er "beskidt" og registeret i flere spamdatabaser. Det er et stort problem, når jeg kører mail server på min forbindelse.

Har snakket med yousee support, men der er ikke meget hjælp at hente:
- 1. level support kan ikke give mig en ny IP.
- 2. level (udvidet) support kan heller ikke give mig en anden IP.
- 3. level (udvidet - udvidet) support kan 2. level kun sende mail til, og så er det bare at håbe at der en gang sker noget.... :(

What to do?

Hilsen Christian
icon

Bedste svar af erikit 6 oktober 2016, 22:08

Kunne denne kombination bruges til dit formål :?
COAX 176.23.x.x
Fiber 176.22.x.x

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Du kan med lidt arbejde komme ud af disse databaser. Der er forskellige måder at komme i dem og forskellige regler og procedurer for at komme ud igen. Vi fik efter en flytning af arbejdet også nogle dårlige adresser. Vores leverandør gav ikke tegn på at ville gøre noget, så vi tog sagen i egen hånd for en del år siden.

Har du ikke reverse DNS på din adresse, vil du ryge på nogen lister. Er din adresse udlagt til ikke at have en mailserver fra din ISP, kan du også komme på nogle lister. Nogen lister er meget nemme at komme af, men kommer du på igen kort efter, er det meget svært anden gang at komme af :( Nogen lister kommer man automatisk af efter en periode uden spam fra adressen.
Det er hele /24 bit net som er blacklisted og kun "net ejeren (yousee)" som kan deregistere, skriver de, så tænker en anden IP i et andet /24bit net vil løse det.

Jeg har kørt med setuppet de sidste 2 år uden problemer og men har også sat SPF op, som ser ud til at løse problemet med manglende reverse DNS, jeg er i hvert fald ikke kommet i problemer med den gamle IP adresse.

Gamle "gode" adresse ligger i: 83.92.94.x
Ny beskidt IP ligger i: 83.91.6.x
Kunne denne kombination bruges til dit formål :?
COAX 176.23.x.x
Fiber 176.22.x.x
COAX 176.23.x.x og Fiber 176.22.x.x ser rene ud men hensyn til spamdatabaser. ;)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)