Svar

Ny hastighed vs. gammel router (netgear cg3000)

Hej

Først tak for den gratis opgradering af min forbindelse fra 40 til 100 mb,  

Denne opgradering har dog rejst et spørgsmål da min tildelte router fra netgear, en CG3000, efterhånden er temmeligt gammel og jeg er usikker på om jeg med denne hardware kan udnytte min nye, funklende hastighed fuldt ud. Ville hjælpe noget på min gaming :).

Samtidigt ville jeg høre om det faktum at der er tale om en forbindelse via kabel (coax tvstik combo ting) kan have inflydelse på udnyttelsen af min nye båndbredde?

icon

Bedste svar af Emil 20 maj 2015, 12:45

CG3000 kan fint trække 100 Mbit/s.

Jeg forstår ikke dit sidste spørgsmål?

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
CG3000 kan fint trække 100 Mbit/s.

Jeg forstår ikke dit sidste spørgsmål?

Det sidste spørgsmål er lidt kluntet formuleret. :manembarrassed:

Ok. '

Mit internet kommer via kabel-tv nettet, ikke via et fibernet. Jeg kobler op på det via et 3'die stik i min tv-antenne dåse (opnået via en konverter der lavede det om fra et normalt radio/tv-stik til et radio/TV/Internet stik).

Andet sted har jeg set at det ikke skulle være noget problem (TDC kører samme system) men jeg ville lige høre om YouSee's kunder evt. havde nogle erfaringer jeg kunne drage nytte af. 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Min 100/20 via coax kører perfekt. 

Forresten, TDC = YouSee.

har haft en del problemer med cg3000 router

hos mig har fået dem skiftet flere gange

men har fået deres nyeste model :) så det virker som det skal

man skal også være opmærksom på om ens netværkskort i computeren

understøtter hastighederne..

der er stor forskæld på netværkskort i bærbare computere

så selv om netværks kortet siger at det er n kompatibel så er det ikke sikkert at det virker

da man skal køre på 5 ghz kanal for at kunne køre 100 mbit

2.5 understytter kun op til 50 mbit

har selv imac som kan bruge 801 ac så jeg kan faktisk komme op på mere end 100 mbit

hvis altså jeg kunne få hurtigere hastighed her i nykøbing f

det hurtigste yousee kan tilbyde her er 100 mbit 

håber snart de tager sig sammen og får opgraderet deres netværk så man også kan få 300 mbit

selvølgelig kan man da bare bruge kabel 

Jeg har fået at vide min CG3000 kun kan trække op til 85mbit

Jeg bruger CG-3000 i bridge mode sammen med en Asus RT-AC68U og har for nyligt fået 300/60mbit i stedet for 60/60. CG-3000 har været meget stabil for mig gennem årene, men jeg har dog stort set altid haft den i bridge mode.

En hurtig test på speedtest.net giver mig : ping 1, Down 245,46mbps Up 68.35mbps.

Jeg fik også den nyere C6250 for nogle måneder siden, men har med vilje valgt at bruge den gamle CG-3000, så den ligger bare i skuffen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)