Svar

Ny firmware til Sagem 3890

Omdømme 4
Badge +2
Ifølge driftsinfo skulle der være rullet en ny firmware ud på min Sagem 3890 router i nat. Det skete ikke.

Jeg køre mit setup i bridge mode og sidste gang blev jeg heller ikke opdateret 'automatisk'.

Nu har jeg først måtte nulstille routeren uden at det hjalp og support er nu i gang med at reprovisionerer min adgang...

Er der nogen der har fået den nye opdatering i nat? Er der nogen der kører i bridgemode der har fået den?
icon

Bedste svar af gicl.dk 5 september 2017, 19:18

Jeg har lige ringet til support og har fået at vide at opgraderingen er trukket tilbage pga. fejl.

Så der er nok ingen der har fået den i denne omgang... :(

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3
Jeg har heller ikke modtaget ny firmware, versionsoplysningerne under Status i routeren er uændret, og i henhold til loggen har der ikke været nogen aktivitet i nattens løb. Kører ikke med bridgemode men må undlade at bruge funktioner, der kræver portforward fordi lokal adgang via wi-fi til den enhed, som portforward peger på bliver blokeret af routeren.

Har prøvet at genstarte routeren. Det hjalp ikke. Måske skal man fabriksindstille routeren, aktivere den igen, og indtaste alle foretagne indstillinger igen? Eller vil det forværre problemet?
Omdømme 4
Badge +2
Jeg har genstartet og lavet fabriksindstillinger to gange i dag, samt to aktiveringer via portalen. Support har reprovisioneret forbindelsen, men intet har hjulpet... :/
Omdømme 1
Hvor ser i at en ny Firmware er rullet ud? Er der info om den nye version nummer af firmwaren?
Omdømme 4
Badge +2
Det stod på driftsinfo. Man kunne forvente afbrydelse af signalet mellem 1 og 6.
Omdømme 7
Badge +3
På driftsinfo skulle man taste sin postadresse, så måske er det ikke alle kunder, der fik beskeden i går. YouSee ville måske ikke opdatere for samtlige kunder samme nat.
Omdømme 4
Badge +2
Jeg har lige ringet til support og har fået at vide at opgraderingen er trukket tilbage pga. fejl.

Omdømme 3
Badge +1
gicl.dk skrev:

Ok, så må man bare afvente at sender den endelige version ud til de kunder som har et Sagemcom f@st 3890 modem.
Nødbremsen blevet altså trukket 3 sekunder før afsendelse? De skulle jo nødig lave en "Samsung" :)
Omdømme 7
Badge +7
Ja, som Samsung TV ejer blev man en gang glad, når der lå en opdatering. Nu bliver man bekymret om opdateringen sender TVet til reparation :(
Omdømme 7
Badge +6
Slangefar skrev:

Ja, som Samsung TV ejer blev man en gang glad, når der lå en opdatering. Nu bliver man bekymret om opdateringen sender TVet til reparation :(

Det kan så undgås ved at undlade opdatering, mit er fra 2011 og er aldrig opdateret.
Omdømme 5
Badge +5
Hej Alle

Lige en udmelding herfra.

Den nye firmware er fortsat i test og ikke udrullet på landsplan. Jeg kan godt se at der ligger en driftsinformation der går bredt ud og giver indtrykket af en total udrulning. Det er ikke tilfældet og jeg beklager således forvirringen mange gange.
Omdømme 4
Badge +2
Kasper skrev:

Jeg kan godt se at der ligger en driftsinformation der går bredt ud og giver indtrykket af en total udrulning. Det er ikke tilfældet og jeg beklager således forvirringen mange gange.

Helt ok. Det ville give et bedre billede, hvis denne information blev skrevet ind i driftsinformationen og publiseret, istedet for at slette den. Den er ikke længere synlig for os brugere...
Omdømme 5
Badge +5
Hej gicl.dk

Jeg vil tage din feedback med videre herfra.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)