Svar

Ny Cisco modem EPC3925

Hej  jeg har fået min router tilsendt i dag  troede det var en Netgear C6250  men en 2 år gammel Cisco ifølge datoen  er den værd at bruge tid på at sætte op ?  jeg har en CG2000 som ligger på  32 Mbit  stabilt 

i kassen står der den gamle skal returneres inden 14 dage  eller bliver jeg opkrævet et erstatningsbeløb  jeg forstod i mailen jeg skulle smide den på genbrugspladsen  ?   så jeg tror jeg beholder min Netgear og sender  ciscoen tilbage   , den er ikke engang på deres hjemmesiden over de udgåede modeller 

Er jeg den eneste der har fået sådan en ?

Vh Jens  

icon

Bedste svar af Emil 3 juni 2015, 00:02

Læste engang et sted at de var kommet til at sende et oldgammelt Cisco modem ud. Så tjek lige med YouSee først, inden du gør noget :D

Jeg vil anbefale dig at kontakte kundeservice på 70 70 40 40

Åbningstiderne er: hverdage 8.00-17.30 - fredag til 16.30

Du kan finde alle muligheder for at komme i kontakt med YouSee her. YouSee er også på Facebook og Twitter.

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

hannibal skrev:
Hej  jeg har fået min router tilsendt i dag  troede det var en Netgear C6250  men en 2 år gammel Cisco ifølge datoen  er den værd at bruge tid på at sætte op ?  jeg har en CG2000 som ligger på  32 Mbit  stabilt 

i kassen står der den gamle skal returneres inden 14 dage  eller bliver jeg opkrævet et erstatningsbeløb  jeg forstod i mailen jeg skulle smide den på genbrugspladsen  ?   så jeg tror jeg beholder min Netgear og sender  ciscoen tilbage   , den er ikke engang på deres hjemmesiden over de udgåede modeller 

Er jeg den eneste der har fået sådan en ?

Vh Jens  

Uanset om du er den eneste eller ej, kan du da i det mindste prøve det "nyt" moden, inden du dømmer det ude.

De skal næppe have CG2000-modemmet tilbage. Da jeg i sin tid fik nyt modem, skulle mit CG2000 da også bare til genbrug. Så jeg vil tro, du bare kan beholde begge to. Men du kan da lige spørge dem på facebook, så er du helt sikker.

Du kommer dog ikke op på 50 Mbit og derover med CG2000.

CG2000 er et DOCSIS 2-modem. EPC3925 er DOCSIS 3, dvs. en nyere generation.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Læste engang et sted at de var kommet til at sende et oldgammelt Cisco modem ud. Så tjek lige med YouSee først, inden du gør noget :D

Jeg vil anbefale dig at kontakte kundeservice på 70 70 40 40

Åbningstiderne er: hverdage 8.00-17.30 - fredag til 16.30

Du kan finde alle muligheder for at komme i kontakt med YouSee her. YouSee er også på Facebook og Twitter.

Hej   jeg kan kun se produktionsdato  og ifølge det er det 2 år  , men jeg har sat til til og det trækker 56,7Mbit i dovnload og sender med  5.8 Mbit   så hvad det angår virker det  , må så se hvor stabilt det er hen ad vejen

Modemet findes ikke på deres liste hverken over igangværende eller udgåede  , så enten er det meget ny eller så gammelt at det er fjernet fra udgåede modeller

Jeg har åben konfiguration  er det noget vi alle har i dag ?  jeg synes ikke YS skriver de ændrer så meget på kanalnumre mere    , men når modemet får forbindelse skriver den konfigurer det ?   men jeg synes ikke den ændrer noget

Vh Jens

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg har haft en Cisco EPC 3925 i mange år. Jeg kan se, at routeren er fra 2009-2010, så det er ikke noget nyt, men understøtter dog Docsis3.

Det gode:

Min vurdering er, at routeren er meget stabil. Jeg har ikke haft problemer med nedbrud og andre mystiske forstyrrelser med routeren. Wifi delen er også rimelig. Du kan godt køre 100mbit igennem routeren (kablet). Dog ved jeg ikke hvor meget du kan trække på WiFi delen.

Fungere fint som modem, hvis du sætter den i bridge mode til en anden router (i mit tilfælde en Asus N66U)

Det dårlige:

Routeren går ret hurtig i knæ, hvis man etablere mange connections til den. Så er den simpelthen for langsom og går i hegnet. Så vidt jeg husker, så kan min EPC ikke køre 5ghz WiFi (nogen kan dog - afhænger af firmware..), så øv. Wifi rækkevidden er ikke super lang, og som sagt kun 2.4hgz på min.

For et år siden købte jeg en Asus N66U og satte efter Cisco'en. Jeg var træt af routerens langsomme hastighed, hvis den skulle håndtere mange connections. Og så havde en ikke en lang rækkevidde på wifi delen, som min Asus har. Det med, at den ikke kunne køre 5ghz på Wifi delen var også irrieterende, eftersom flere af mine enheder i huset kan køre 5hgz. Og du får mere WiFi hastighed på 5ghz, så længe du har en god WiFi forbindelse. Samtidig kan min Asus køre både 2.4 og 5ghz samtidig, hvilke er en stor fordel.

Så alt i alt kan Cisco'en sagtens bruges. Men det er en forholdsvis langsom router, som efterhånden er ret dateret og mangler styrke, cpu kraft i forhold til markedets routere i dag. Features er der ikke meget af på den. Den kan det mest basale og ikke mere, hvor Asus'en  er meget overlegen. Det er jo sikkert ikke toppen af popper der sendes ud til Yousee's kunder, men nok mere metervare. Og her syntes jeg Cisco'en klare sig ok, i hvert fald som rent modem :)

Hej.

Hvis du ikke allerede har fået det byttet, bør du gøre det.

jeg har selv et Netgear CG3200 og er nu her blevet opgraderet til 300 mbit. jeg modtog også et Cisco EPC 3925.

Nåede dog ikke så langt da strømadapteren til den var defekt. ringer derfor til Kundeservice og efter lidt tid fandt deres level 2 support ud af at modemet ikke kan håndterer 300 mbit. og at det var en fejl jeg havde modtaget dette. de vil derfor sende mig et nyt dog kun med 2 Ethernet porte i stedet for, Tror der er nogle stykker som nok også har fået et gammelt forkert modem.

Hej   jeg kan jo ikke bare bytte et modem , jeg har lige  fået et   og det virker nogen lunde  på nær forbindelsen med kabel    , så jeg overvejer at sætte mit gamle modem på igen   hellere en lavere hastighed end ingen forbindelse

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

hannibal skrev:
Hej   jeg kan jo ikke bare bytte et modem , jeg har lige  fået et   og det virker nogen lunde  på nær forbindelsen med kabel    , så jeg overvejer at sætte mit gamle modem på igen   hellere en lavere hastighed end ingen forbindelse

Du bør da kontakte support på 7070 4040. Et modem fra YouSee skal da virke korrekt.

Hej jeg har også fået et nyt modem 3925. Så jeg installerede det så for 2 dage siden, og har ikke haft andet end problemer med. at den mister internettet konstant. Så hannibal jeg tror ikke det er umagen værd, at sætte den op.Jeg går tilbage til mit gamle Motorola modem, hvis jeg ikke snart, får has på de problemer der er med epc3925.

vh Leon

Omdømme 2

Badge
Leon, prøv at holde øje med om det er WAN forbindelsen du mister, din "online / link" diode i routeren. På fronten er der 4 dioder som der altid skal lyse konstant. Hvis du så bruger en ethernet kablet forbindelse til routeren (som jer gør), så skal ethernet 1,2,3 el 4 blinke. 

Prøv at holde øje med den diode der hedder "online", om den lyser konstant når du har problemet. Hvis den blinker el. er slukket, så er der knas på linjen udefra og ind til modemmet. Så er det muligvis ikke noget du selv kan løse, men derimod en Yousee opgave. Det kan selvfølgelig være f-connetor antenne stikket ind i routeren, som ikke har det så godt. Men hvis din gamle router virker, så er det lidt mystisk :)

Hvis "online" lampen lyser hele tiden, så er der sikkert et problem ved routeren el. i huset hos dig selv. 

Hej Moef  Online dioden lyser konstant, men pceren viser mig at der ikke er kontakt til nettet. Jeg bruger ikke kabel, da modemet er både modem og router hvis jeg har forstået dig rigtigt, og skal fungerer trådløs, hvilket den gør men kun af og til ;o((.

Jeg har haft kontakt til kundeservice og de sender et nyt modem, så jeg håber at det ordner sig .

Vh Leon

Omdømme 2

Badge
Okay ny router. Hmm.. tja din router er måske defekt. Lad os håber det funker m. en ny router.

Hvis en ny router ikke løser problemet, så kan der være så mange andre ting som påvirker dit wifi signalet. Så må du lige vende tilbage i en ny forum tråd for mere hjælp :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)