Nulstilling af enheder på router

Kan jeg logge ind på routeren og nulstille de enheder, der har været på tidligere?

Flere gange oplever jeg at jeg ikke kan få en ny enhed på wifi, og læste et sted at maks antal som standard var 10. Jeg har ikke 10 enheder på samtidigt, men over tid er der kommet en del over jo.

Netgear C6250 er min router.

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Ellers er det admin/password som standard.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
I bunden af router skulle være en label med al den viden du behøver. 

Jeg har prøvet at tage strømmen, men gør det igen da just in case ☺️
Hvordan logger jeg på routeren? Jeg har prøvet 193.168.0.1 og den beder om et login jeg ikke kender. Jeg har ikke været logget på routeren før.
Omdømme 3

Badge +3
Din (og min) C6250 løber ikke tør for adresser, så du er nødt til at nulstille den. C6250 starter bare forfra, når den når til den sidste i rækken. Jeg har ikke hørt om der et maksimum brugere på den. Driller den er det første man kan gøre slukke den cirka 10 sekunder. Jeg har oplevet det var strømforsyning som drillede. Derfor slukker jeg altid på væggen og ikke på den lille knap på router. Over tid kommer der lidt rod i hukommelsen på alle routere. Ved at slukke og tænde startes på en frisk.

Kan du ikke få enheder på, er det første man kan gøre, er at skifte kanal. Det kan gøres nemmest på Yousee siden mitwifi.dk

Hjælper det ikke at skifte kanal, kan det være et samspils problem mellem router og den trådløse enhed. Der er mange wifi standarder og producenterne er ikke altid eninge om, hvordan de skal fortolkes :(

Jeg kunne f.eks ikke få fruens tablet til at forbinde sig til routeren. Ved at sætte kryptering i router til kun AES kom den på. Den blev dog først stabil efter jeg satte hastighed en smule ned i router. Retter du noget router skal du huske at bede kundeservice om en "åben konfiguration". Ellers retter Yousee automatisk tilbage.

Bor du i lejlighed bør du bruge 5GHz, hvis dine enheder kan det. Der er langt flere kanaler og mindre støj. 5GHz rækker desværre ikke så langt, som 2,4 GHz, men det giver den fordel, at man ikke kan se og generes af alle ejendommens trådløse net.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)