Netgear router C6250EMR - QoS

• Deltager
  • 5 kommentarer
Jeg søger muligheden for at anvende Qos - Quality of Service på routeren.

Qos anvendes til at fordele båndbredden på en router til forskellige enheder/typer af data/etc. alt efter hvor avanceret QoS er på routeren.

Jeg vil fx. gerne kunne begrænse min søns spille-båndbredde, så vi andre kan være på nettet med en fornuftig båndbredde, samtidig med at han spiller.

Qos kan jeg ikke finde noget sted i menuerne - der findes ingen manualer til C6250EMR - det nærmeste jeg kan komme er en manual til en R6250 - hvor der er Qos.

Har YouSee mon lukket af for QoS settings på C6250CMR?

2 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Så vidt jeg kan set på nettet har 6250 QOS for WiFi, men YouSee ser ud til at have slået det fra i den software vi har kørende. Ærligt nok, vi kan også godt bruge det her i familien.
Samme problem her. Kan ikke se hvorfor Yousee ikke tillader dette; det er da folks eget ansvar, når man først roder rundt i routerens advancerede indstillinger... 

Der er måder hvorpå man kan tilgå disse indstillinger fra tredjeparts applikationer eller simpelthen direkte fra command line, men det kan jeg ikke anbefale, med mindre man er en ekspert på området og ved præcis hvad man fortager sig - og det mener jeg dog ikke at jeg selv er, så en mulighed for at anvende QoS direkte fra C6250EMR-interfacet ville være at foretrække.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)