Svar

Netgear CG3700EMR forwarder 80 og 3306 men intet kommer frem

Jeg har købt en static ip for at man skal kunne tilgå min server udefra,

Jeg har forwardet portene i CG3700

Jeg har åbnet portene i firewallen

Men der kommer intet igennem

Der står i en FAQ at man skal spørge sin ISP om de blockerer MySQL og/eller Apache så det gør jeg nu?

Eller om i har andre ideer til hvad problemet kan være

icon

Bedste svar af magicdk 24 april 2015, 05:21

Sidenhen har jeg sat routeren i bridge mode for at teste om den var problemet. Det fik alle services op at køre men er selfølgelig ikke nogen permenent løsning.

Så læste jeg på nettet at man kunne downloade nogle firmware fixes og at der var en firmware bug i CG3700.

Jeg havde ikke rigtigt lyst til at pille ved tdc's firmware

så købte jeg en linksys router som havde bedre trådløst net m.m.

Lavede præcis de samme forwards.

Og alt virker nu og jeg har bedre trådløst net i hjemmet.

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej magicdk

Velkommen til YouSee Forum! :D

YouSee Forum er et  bruger-bruger forum, så du kan desværre ikke forvente svar af YouSee på specifikke spørgsmål rettet til YouSee :D

Jeg er ikke bekendt med at vi har blokeret noget i denne retning, så jeg tror fejlen ligger et sted i din opsætning.

Jeg håber at en bruger kan være behjælpelig med input, der kan lede til en løsning på denne tråd :D

/Kasper 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Kan du ikke smide et screenshot op fra routerens interface af dine portforwards, alle de ændirnger du har lavet? Så er det lidt nemmere at hjælpe :D

YouSee blokerer hverken MySQL (standard port 3306) eller Apache (port 80 og 443 hvis SSL) ind- eller udgående. Følgende TCP porte er spærret: 135, 139, 445, 548 og port 25 som kan åbnes.

Sidenhen har jeg sat routeren i bridge mode for at teste om den var problemet. Det fik alle services op at køre men er selfølgelig ikke nogen permenent løsning.

Så læste jeg på nettet at man kunne downloade nogle firmware fixes og at der var en firmware bug i CG3700.

Jeg havde ikke rigtigt lyst til at pille ved tdc's firmware

så købte jeg en linksys router som havde bedre trådløst net m.m.

Lavede præcis de samme forwards.

Og alt virker nu og jeg har bedre trådløst net i hjemmet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)