Netgear CG3700EMR - dhcp reset?

Hej,

Jeg har en yousee router med følgende data:

Router: CG3700EMR
HW ver: C206T06-01
FW ver: V2.01.03

Jeg har en del enheder på mit netværk. Det virker ofte fint men efter et stykke tid har ipads, iphones og andre mobile devices problemer med at få tildelt en ip fra dhcp serveren. Det er som om CG3700EMR ikke sletter enheder fra ip tabellen men løber opad indtil den når den sidste IP den kan tildele.

Jeg kan slukke for tænde for routeren og så få enhederne tildelt en lav ip og processen starter forfra.

Kan man lave en "flush" i CG3700EMR eller på anden måde få den til at bruge de IP adresser der er ledige i stedet for at den bare køre videre opad?

Er der andre der har dette problem?

- Chr

4 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg kender ikke 3700  (jeg har en 6250). Jeg har låst alle enheders MAC adresser til en fast IP , så de altid får den samme adresse fra DHCP. Er det ikke muligt i 3700?

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
I 6250 er det:

1. Fanebladet Advanced

2. Setup (menu til venstre)

3. LAN setup (menu til venstre)

4. Add (i bunden af skærmbillede)

Jo det kan godt være at det er måden at gøre det på.

Jeg har oprettet en del enheder i tabellen over MAC-IP mapping, men ikke alle enheder.

Jeg har givet op.

Selv med ip tildeling via mac's går der ged i det for netgear CG370EMR.

Jeg sætter den i bridge mode (eller hvad det hedder) og sætter et par Unifi AP AC Pros op og min asus rt-ac68u op som router.

- Chr

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P