Svar

Netgear cg3000 som bridge

Hej, hvis min Netgear cg3000 skal bruges som bridge kan jeg forstå at nat skal slås fra.

Nu er mit spørgsmål hvordan kobles en anden router til netgearen.?

Mvh.
Jan Larsen
icon

Bedste svar af Slangefar 28 november 2016, 21:22

Den sættes til en af de 4 ethernet porte med et ethernet kabel mellem dem.

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Den sættes til en af de 4 ethernet porte med et ethernet kabel mellem dem.
Tak for hurtig svar, så vil jeg bestille en Asus RT-AC68U den får god omtale.:cool:

Mvh.
Jan Larsen
Omdømme 7
Badge +7
Ja, Asus laver nogen gode og stærke routere. De kan langt mere end de routere Yousee udleverer til deres kunder.
Hej, nu har jeg kørt med den nye Asus router i en uges tid, og må sige den spiller virkelig og hastigheden er i top.

Mvh.

Jan larsen
Findes der guide til at køre bridgemode. Har forsøgt mange gange og kan ikke få ip adresserne til at fungere imellem de to routere. Ender ofte med at jeg må resette cg3000 routeren og starte forfra. Har sindsyg dårlig forbindelse på både wifi og kabel på cg3000
Omdømme 7
Badge +7
https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/saadan-tilslutter-du-en-separat-router-til-dit-netgear-modem/cg2000-cg3000-cg3200
Har forsøgt at bruge min gamle netgear router model wnr2200, men har problemer med at de vil have samme ip. Cg3000 laver sig om til 192.168.100.1, hvilket er samme som wnr2200 har. Det har voldet store problemer, men må prøve guiden og se om jeg får held med det.
Hej, når din cg3000 er sat op til bridge (se vejledningen) burde den kun få tildelt en wan ip adresse, den router som du tilslutter til cg3000 får rigtig nok den ip som du nævner, husk at køre registreringen hos yousee som vejledningen viser.
Når du har sat cg3000 til bridge kan du ikke mere tilgå opsætningen i denne router, det kræver efter min mening en reset af cg3000 routeren for igen at komme i kontak med denne.

Mvh.
Jan
Ok jeg må prøve igen, for er pt meget utilfreds med både wifi og kabel. Jeg har testet vores stik med alm gennemgangsmåler model billig til ethernet og de viser gennemgang. På cg3000 skal jeg være heldig hvis jeg får forbindelse i den anden ende af kablet. Det gælder både printere, tv og laptops. Kabel er kun kat 5, men burde vel være ok i std parcelhus eller hvad?
Omdømme 7
Badge +7
Cat 5 er glimrende op til 100 megabit (gigabit kræver minimum Cat 5E og 10 gigabit kræver minimum Cat 6A). Hvor langt er dit kabel ? (det må ikke være længere end 100 meter). Der kommer desværre nogle dårlige kabler fra Kina. Ofte mangler ledere i stikket og kablerne er af dårlig kvalitet

Min mor har en Netgear 3000 stående højt i den ene ende af et standard parcel hus (130M2), og hun sidder i den anden ende med sin computer uden problemer med 2,4 GHz wifi.
ForumBruger103 skrev:

Hej, når din cg3000 er sat op til bridge (se vejledningen) burde den kun få tildelt en wan ip adresse, den router som du tilslutter til cg3000 får rigtig nok den ip som du nævner, husk at køre registreringen hos yousee som vejledningen viser.
Når du har sat cg3000 til bridge kan du ikke mere tilgå opsætningen i denne router, det kræver efter min mening en reset af cg3000 routeren for igen at komme i kontak med denne.

Mvh.
Jan

Hej Jan og i andre, er der nogle der ved hvordan man kan få adgang til den ip adresse der bliver angivet i vejledningen, for hver gang jeg logger ind med admin i brugernavn og password som kodeord, vil den slet ikke logge ind?
- jeg vil gerne logge ind, så jeg kan sætte CG3000 i bridge.

Jeg har prøvet at lave et reset til factory settings, men dette hjalp ikke.

Venlig hilsen
Esben
Omdømme 7
Badge +7
Du skal trykke længe omkring 7-10 sekunder før reset virker.
Jeg fik Yousee support til at sætte den bridgemode, så jeg nu køre med min Linksysrouter... Det er et velkendt udfordring at Yousee kunder har egen router som de ønsker at bruge. Yousee kan som sagt fjernstyre din router, let og enkelt. 70704040... tast 2 tast.. tast ... faktisk kom jeg hurtig igennem i her i weekenden og fik god hjælp til et andet problem.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)